Blog

Intrebari si raspunsuri

Viata Verde Viu s-a nascut si exista din dorinta de a promova un stil de viata sanatos si din pasiunea pentru retete, sfaturi si idei sanatoase. Ne place sa fim alaturi de cititori, iar daca ai o intrebare nu ezita sa ne-o adresezi. Poti sa o faci chiar aici. Promitem sa iti raspundem cat de repede posibil si cat de bine stim noi.

Ultimele intrebari: 

Ce este ashwagandha?

Ashwagandha, cunoscuta si ca ginsengul indian, este un remediu ayurvedic foarte vechi, utilizat pentru o mare varietate de afectiuni, datorita proprietatilor antioxidante, antibacteriene si antiinflamatoare. Printre cele mai importante beneficii ale ashwadanhei se numara capacitatea acesteia de a combate stresul, depresia si anxietatea, de a intari sistemul imunitar si de a reduce nivelul colesterolului si al glicemiei. Aceasta planta vindecatoare este folosita, de asemenea, pentru tratarea inflamatiilor si cresterea fertilitatii. Descopera in acest articol ce este ashwagandha, pentru ce este buna, cum poate fi consumata si ce contraindicatii are. Citeste si articolul: Top 10 beneficii ale ashwagandhei

 

Sunt o persoana stresata. Care sunt alimentele antistres?

Ce face ca un aliment sa aiba efect antistres? Probabil intrebarea aceasta iti aduce aminte de serile acelea cand ai fi mancat orice pentru a te simti mai bine si a-ti inabusi starile nervoase.

Exista, insa, o diferenta imensa intre alimentele cu proprietati antistres si orice alt aliment pe care il folosesti ca pe un anestezic emotional. Mancatul compulsiv iti da o stare de bine temporara, dar are multe alte dezavantaje, cel mai important fiind luarea in greutate. Printre alimentele antistres se numara: sparangelul, avocado, ciocolata neagra, fructele de padure, caju, nucile, ceaiul de musetel, fulgii de ovaz. Citeste si articolul: 8 alimente cu proprietati antistres dovedite stiintific.

 

Abecedarul intrebarilor  

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

A

Cum pastrez fructul de avocado proaspat?

Pulpa fructului de avocado devine maronie de indata ce acesta este taiat datorita unei enzime care oxideaza in contact cu aerul. Nu este neaparat stricat si partea mai inchisa la culoare se poate curata usor. Insa nu este deloc estetic si nimanui nu-i place sa manance un guacamole maroniu. Sunt cateva secrete pentru a mentine un avocado proaspat: ii lasi samburele in interior, il stropesti cu putin suc de lamaie, il acoperi cu folie alimentara, il ungi cu ulei de masline etc. Descoperă aici mai multe Sfaturi practice pentru a mentine avocado proaspat.

 

Ce este ashwagandha?

Ashwagandha, cunoscuta si ca ginsengul indian, este un remediu ayurvedic foarte vechi, utilizat pentru o mare varietate de afectiuni, datorita proprietatilor antioxidante, antibacteriene si antiinflamatoare. Printre cele mai importante beneficii ale ashwadanhei se numara capacitatea acesteia de a combate stresul, depresia si anxietatea, de a intari sistemul imunitar si de a reduce nivelul colesterolului si al glicemiei. Aceasta planta vindecatoare este folosita, de asemenea, pentru tratarea inflamatiilor si cresterea fertilitatii. Descopera in acest articol ce este ashwagandha, pentru ce este buna, cum poate fi consumata si ce contraindicatii are. Citeste si articolul: Top 10 beneficii ale ashwagandhei

 

B  

Cum ma poate ajuta bacopa, unde poate fi comandata si care este doza?

Bacopa are multiple beneficii asupra sistemului nervos si asupra creierului. Ea se numara printre putinele plante considerate adaptogene. Adaptogenii au capacitatea de a scadea stresul si de a creste energia, fara a fi sedativi sau stimulatori. In acest fel, adaptogenii actioneaza ca un termostat care te tine intr-o zona de confort emotional. Bacopa este un supliment foarte bun pentru cei care se pregatesc sa sustina un examen, deoarece ajuta creierul in procesul de invatare, combatand, in acelasi timp, stresul, oboseala si starile de anxietate.

Doza recomandata de bacopa (brahmi) este de 500mg de 2-3 ori pe zi. Bacopa poate fi comandata aici.

 

C  

La ce pot folosi uleiul de cocos?

Uleiul de cocos este un minunat aliment natural care poate fi folosit la gătit, in diete, la durerile de gat, in cazul infectiilor, in mastile cosmetice. Descopera aici 54 de utilizari ale uleiului de cocos.

 

D

Ce alimente sunt recomandate in cazul dietei mediteraneene?

Dieta mediteraneana este, poate, cel mai in voga regim de slabit al momentului. Aceasta se bazeaza pe bucataria traditionala a locuitorilor din zona Greciei, a Italiei si a Spaniei, din perioada anilor 1960. Cercetatorii au descoperit ca acestia erau mult mai sanatosi in comparatie cu americanii, avand un risc scazut de imbolnavire datorat stilului de viata. In cazul dietei mediteraneene:

Poti manca: legume, fructe, nuci, seminte, leguminoase, cartofi, cereale integrale, paine, ierburi, condimente, peste, fructe de mare si ulei de masline extra virgin.

Consuma cu moderatie: oua, branza si iaurt.

Nu consuma deloc: bauturi indulcite cu zahar, produse cu zaharuri adaugate, cereale rafinate, uleiuri rafinate si alte alimente foarte procesate. Citeste si articolul: Dieta mediteraneana, care include si un model de meniu saptamanal.

 

E

La ce este buna echinaceea?

Echinaceea este o planta medicinala folosita in mod frecvent in tratarea racelii si a gripei, dar si a durerilor in gat, tusei si febrei. Fitoterapeutii recomanda echinaceea pentru scurtarea perioadei de vindecare a gripei si racelii si pentru a ameliora durerile in gat, tusea si febra. Stiinta confirma abilitatea echinaceei in tratarea infectiilor tractului respirator superior, dar si a altor afectiuni. Descopera aici 8 beneficii ale acestei plante.

 

F  

Ce alimente pot să consum daca am ficatul gras?

Boala ficatului gras apare cand ficatul nu poate procesa grasimile, ducand la acumularea acestora in tesutul hepatic. Alimentele benefice pentru ficatul gras sunt: legumele crude, radacina de ghimbir, cartofii dulci, bananele, radacina de papadie, ciulinul etc. Iti recomandam sa citesti si articolul: Metode naturale de tratare a bolilor de ficat

 

G

Cum se depozitează corect ghimbirul?

 Pentru a te bucura de radacinile de ghimbir pentru cat mai mult timp, pune-le intr-o punga de plastic la frigider. Astfel depozitate, acestea ar trebui sa se pastreze proaspete timp de 3-4 saptamani. De asemenea, radacina de ghimbir poate fi congelata. Dacă vrei sa afli mai multe despre ghimbir, citeste si acest articol: Totul despre ghimbir: ce este, ce beneficii are si cum poate fi consumat

 

H  

Aveti o reteta de humus raw?

Chiar daca nu crezi ca poate exista humus raw, iata o reteta care te va face sa te razgandesti! De fapt, s-ar putea sa-ti placa mai mult decat humusul gatit pentru ca pastreaza aroma tare, usor amaruie specifica nautului germinat! Vezi aici rețeta.

 

I  

Aveti o reteta de iaurt vegan?

Iaurtul vegan este simplu, delicios si incredibil de sanatos. Descopera aici reteta.  

 

J  

 

K

Aveti informatii nutritionale despre kiwi?

O portie medie de kiwi crud (177 de grame):

Calorii………………………………………………………………….…...108

Carbohidrati……………………………………………………………...26 g

Zaharuri…………………………………………………………………….16 g

Fibre……………………………………………………………………..…...5 g

Proteine……………………………………………………………..……...2 g

Citeste si articolul: Beneficiile consumului de kiwi

 

L

Puteti sa imi recomandati o reteta cu leurda?

Leurda este un tonic de primavara popular, ajutand la o revigorare a sistemului imunitar si pregatirea acestuia pentru anotimpurile care urmeaza. Frunzele late pot fi cu usurinta folosite in retete. De aceea, noi vrem să iti recomandam nu o reteta cu leurda, ci 8 retete delicioase cu leurda.

 

M  

Care este compozitia macrisului si de ce este bun pentru sanatate?

Elementul cheie al macrisului este frunza care ne ofera o cantitate semnificativa de fibre, foarte putine calorii si grasimi, o cantitate mica de proteine si o cantitate semnificativa de vitamine. Macrisul este bogat in vitamina C (nutrient esential pentru a activa celulele imunitare), vitamina A (cu rol esential in sanatatea pielii), vitamina B6 (nutrient esential pentru asimilarea proteinelor). Macrisul este, de asemenea, bogat in fier, potasiu, calciu si magneziu. In ceea ce priveste compusii organici, macrisul contine flavonoizi, antociani si polifenoli, ale căror principală acțiune este prevenirea formării radicalilor liberi si lupta împotriva îmbătrânirii pielii. Citeste aici despre Beneficiile macrisului.

 

N  

De ce trebuie sa respiram pe nas?

Respiratul pe nas ne ajuta sa folosim propriul nostru oxid nitric generat in sinusuri. Oxidul nitric dilata vasele de sange ale inimii reducand presiunea arteriala.  Citeste si articolul: Aerul si importanta respiratiei pe nas si din diafragma  

 

O  

Lucrez 8 ore la calculator. Cum pot sa imi protejez ochii?

Trebuie sa stii ca unul dintre lucrurile cele mai daunatoare pentru ochi este lumina albastra. Cu alte cuvinte, este timpul sa ne punem niste intrebari despre consecintele reale ale utilizarii constante a tehnologiei. Exista insa, masuri pe care le poti lua pentru a-ti proteja vederea de stres si lumina albastra. Iata de unde poti incepe: consuma alimente benefice pentru sanatatea ochilor, foloseste ochelari de protectie, mentine ochii umezi. Este important sa clipesti de mai multe ori in timpul zilei, pentru a mentine ochii umezi. Daca locuiesti intr-o zona cu clima uscata si ai nevoie de o sursa externa de umezire a ochilor, foloseste picaturi de ochi sau un umidificator. Citeste si articolul Despre sanatatea ochilor si o sa afli mai multe metode.

 

P  

La ce este bun polenul crud de albine?

Polenul crud conţine toţi micronutrienţii necesari pentru sănătatea noastră, care de multe ori lipsesc din alimentele moderne rafinate şi supraprocesate. Acesta are în compoziţia sa toate mineralele prezente în organismul nostru, dar şi majoritatea vitaminelor şi principalele enzime şi proenzime, alături de multe alte elemente active, vitale pentru sănătatea noastră.

Polenul crud reprezintă una dintre cele mai importante surse de proteine vegetale, majoritatea sub formă de aminoacizi, care se absorb direct în tubul digestiv, fără a necesita un efort din partea organismului. Astfel, el reprezintă o sursă excelentă de proteine, mai ales pentru vegetarieni sau pentru cei ce ţin post. Compoziţia complexă a polenului crud face din acesta un aliment natural complet, foarte benefic pentru organismul nostru. Citeşte mai multe in articolul: 10 motive pentru a consuma polenul crud

 

Q  

Quinoa te ajuta la digestie?

Aceste seminte de cereale, au proprietati probiotice si ajuta hranirea bacteriilor benefice din tractul digestiv. Din moment ce este usor de digerat, organismul poate accesa cu usurinta vitaminele si mineralele pe care aceasta le contine. Quinoa este, de asemenea, o sursa buna de fibre insolubile, sustinând procese sanatoase de eliminare, contribuind la mentinerea sanatatii colonului si prevenind formarea de calculi biliari. Quinoa nu contine gluten, astfel ca cei care nu pot tolera glutenul o pot manca. Citeste mai multe in articolul: Quinoa, o cereală minune

 

R  

Puteti sa imi recomandati o masca faciala cu rodie?

Daca nu stii ce sa faci cu tot pachetul de argila bentonitica, pe care l-ai cumparat de la magazinul naturist, de ce nu incerci o masca pentru fata in acest week-end? Secretul aici va fi ca, in loc de apa, vei folosi suc de rodie, pentru un plus de nutrienti si o aroma placuta care sa-ti incante mirosul cat timp vei astepta sa se intareasca masca. Tot ce trebuie sa faci este sa cumperi argila bentonitica de la magazinul naturist si sa amesteci o lingura de suc natural de rodie cu argila, pentru a obtine o masca de argila. Amesteca ingredientele foarte bine, aplica masca pe fata si las-o cam o ora, apoi spala-te cu blandete pentru a scoate la iveala o piele neteda, luminoasa, catifelata si curata. Citeste si articolul: 7 moduri in care poti folosi sucul de rodie pentru piele

 

S  

Sunt o persoana stresata. Care sunt alimentele antistres?

Ce face ca un aliment sa aiba efect antistres? Probabil intrebarea aceasta iti aduce aminte de serile acelea cand ai fi mancat orice pentru a te simti mai bine si a-ti inabusi starile nervoase.

Exista, insa, o diferenta imensa intre alimentele cu proprietati antistres si orice alt aliment pe care il folosesti ca pe un anestezic emotional. Mancatul compulsiv iti da o stare de bine temporara, dar are multe alte dezavantaje, cel mai important fiind luarea in greutate. Printre alimentele antistres se numara: sparangelul, avocado, ciocolata neagra, fructele de padure, caju, nucile, ceaiul de musetel, fulgii de ovaz. Citeste si articolul: 8 alimente cu proprietati antistres dovedite stiintific.

 

T  

Ce este turmericul?

  Turmericul este un condiment care a devenit popular nu   doar pentru folosirea lui in diverse retete, ci si datorita   numeroaselor sale proprietati terapeutice. Medicina   ayurvedica, un sistem de tratament traditional indian,     recomanda turmericul pentru diverse probleme de       sanatate, mai ales in cazul inflamatiilor si al durerilor       cronice. Medicina occidentala a inceput sa studieze turmericul si sa ii remarce efectele benefice asupra sanatatii. Afla din acest articol Ce este turmericul si de ce ar trebui sa il incluzi in rutina ta zilnica.

 

U  

Ce este usturoiul negru?

Usturoiul negru a apărut tocmai din această dorință de a elimina gustul puternic și mirosul neplăcut, fără ca să își piardă proprietățile terapeutice. Pentru a se obtine usturoiul negru, se macereaza usturoiul alb printr-un proces 100% natural. Durează aproximativ 45 de zile, timp în care este expus la condiții optime de umiditate și temperatură după o retetă care este păstrată secretă. Vracii şi medicii din vechime din Asia foloseau această metodă de a fermenta usturoiul, pentru a extrage cele mai sănătoase proprietăţi din usturoi, reducând intoleranţa la digerare şi gustul neplăcut. Citeste si articolul: Beneficiile usturoiului negru.

 

V  

Am trecut la un stil de viata vegetarian si imi este greu sa aleg ce alimente ar trebui sa consum. Aveti un ghid pentru vegetarieni?

Aceasta este o intrebare pe care o primim frecvent si trebuie sa stii ca este normal sa te simti asa atunci cand treci la un stil de viata vegetarian. Iata care sunt alimentele pe care ar trebui sa le incluzi in alimentatia ta:

Legume: rosii, broccoli, spanac, ceapa, conopida, morcovi, varza de Bruxelles, castraveti etc. 

Fructe: mere, banane, portocale, pere, capsune, struguri, curmale, smochine, pepeni, piersici etc.

Nuci si seminte: migdale, nuci, nuci de macadamia, alune, goji, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac etc.

Leguminoase: fasole, mazare, linte, naut etc.

Tuberculi: cartofi, cartofi dulci, napi, yum etc.

Cereale integrale: ovaz intreg, orez brun, secara, orz, porumb, hrisca, grau intreg, paine integrala si paste fainoase.

Oua: oua de pui, prepelita si rata.

Lactate: branza, iaurt, iaurt grecesc etc.

Ierburi si condimente: usturoi, busuioc, menta, rozmarin, salvie, nucsoara, scortisoara, piper, etc.

Grasimi sanatoase: ulei de masline extra virgin, masline, avocado si ulei de avocado.

Aici vei gasi si un Ghid de meniu pentru fiecare zi din saptamana.

 

W  

Aveti o reteta de wrap?

Bună, aici o sa gasesti o reteta de Wrap racoritor cu fasole pinto.

 

X  

 

Y  

Puteti sa ma ajutati cu niste pozitii simple de yoga?

Pozitiile de yoga trebuie efectuate pe un fundal sonor relaxant astfel incat sa va puteti concentra asupra ceea ce aveti de facut. Este de preferat ca exercitiile sa fie facute fie dimineata foarte devreme, pentru un plus de enegie si o dispozitie buna, fie seara inainte de culcare pentru a va relaxa si a va destinde. Aici o sa gasesti 3 pozitii de Yoga.

 

Z

Ce alimente contin zinc?

Zincul este unul dintre cei mai importanti nutrienti pentru mentinerea unui sistem imunitar puternic. Este important, in acelasi timp, si pentru digerarea si utilizarea unor carbohidrati precum cei din cereale, legume, fructe si zaharuri, dar si pentru digerarea proteine. Cele mai bogate alimente in zic sunt: fasolea neagra, nautul, sfecla, ceapa, mazarea. Citeste si articolul: Surse esentiale de zinc.

 

*Acest material are scop informativ si nu inlocuieste sfatul medicului.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

Ce au mai parcus alti cititori...

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Sindromul Peter Pan: ce este, cauze si manifestari

Sindromul Peter Pan: ce este, cauze si manifestari

Pastura - cel mai eficient supliment natural pentru detoxifierea organismului

Pastura - cel mai eficient supliment natural pentru detoxifierea organismului
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.