0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Dieta mediteraneană - ghid complet pentru vegetarieni (include meniu săptămânal)

Dieta mediteraneană este, poate, cel mai în vogă regim de slăbit al momentului. Iată un ghid complet din care vei afla tot ce ai nevoie să ştii despre această dietă: ce este, ce beneficii şi principii de bază are, ce alimente sunt interzise şi care sunt recomandate, exemple de meniu zilnic şi o listă pentru cumpărături.

Dieta mediteraneană este, poate, cel mai în vogă regim de slăbit al momentului. Această se bazează pe bucătăria tradițională a locuitorilor din zona Greciei, a Italiei și a Spaniei, din perioada anilor 1960. Cercetătorii au descoperit că aceștia erau mult mai sănătoși în comparație cu americanii, având un risc scăzut de îmbolnăvire datorat stilului de viață.

Numeroase studii au demonstrat că dietă mediteraneană ajută la scăderea în greutate și previne atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale, diabetul de tip 2 și moartea prematură.

Nu există un singur mod de a urmă dietă mediteraneană, deoarece sunt multe țări în jurul Marii Mediterane, iar populații din zone diferite pot consumă tipuri de alimente diferite. De fapt, această nu este doar o dietă sau un regim de slăbit, ci un stil de viață, care implică, pe lângă o alimentație echilibrată, bogată în legume și fructe, activitate fizică regulată și bucuria de a trăi.

Acest articol descrie modelul alimentar prescris în mod obișnuit în studiile care sugerează că dietă mediteraneană este un mod sănătos de a mânca. Simte-te liber să îl adaptezi în funcție de nevoile și preferințele tale alimentare!

dieta mediteraneana ghid complet

Dieta mediteraneană - ghid complet pentru vegetarieni

Cuprins

 

Beneficiile dietei mediteraneene

Fiind un adevărat mod de a trăi, dieta mediteraneană are multiple beneficii pentru sănătatea fizică și mentală. Iată care sunt efectele acestei diete, demonstrate științific de numeroase studii:

Bogată în grăsimi benefice pentru creier, dietă mediteraneană susține activitatea cerebrală și previne demență.

Studiile arată că dietă mediteraneană reduce riscul bolilor cardio-vasculare, inclusiv boală coronariana, infarctul miocardic (atacul de cord) și accidentul vascular cerebral, datorită efectelor pozitive asupra tensiunii arteriale ridicate și a nivelurilor crescute de trigliceride și colesterol.

Studiile sugerează  anumite componente ale uleiului de măsline ajută la conservarea densității osoase prin creșterea proliferării și maturizării celulelor osoase, prevenind astfel osteoporoză.

Dietă mediteraneană este capabilă  prevină diabetul de tip 2 și poate contribui la îmbunătățirea nivelului de zahăr din sânge. În plus, persoanele cu diabet care au urmat această dietă au remarcat  se simt mai bine, au reușit  slăbească și li s-a normalizat nivelul de zahăr din sânge.

Un studiu din 2013 a arătat  persoanele care au urmat dietă mediteraneană au înregistrat un risc de a dezvoltă depresie cu 96,6% mai scăzut în comparație cu cei care nu au ținut această dietă.

Studiile efectuate au concluzionat  cei care au adoptat dietă mediteraneană au înregistrat un risc de deces cauzat de cancer cu 13% mai scăzut comparativ cu cei care nu au urmat această dietă.

 

Principiile de bază ale dietei mediteraneene

dieta mediteraneana beneficii

Așa cum spuneam, această nu este deloc o dietă restrictivă, diversitatea fructelor și legumelor din care poți alege te va face  iubești fiecare masă în parte.

 

Ce alimente trebuie sa eviti in dieta mediteraneana?

Ar trebui să elimini sau să evitați cât mai mult posibil toate alimentele sau ingredientele nesănătoase. Iată, în linii mari, care sunt acestea:

Citește cu atenție etichetele produselor alimentare, pentru a face cele mai bune și conștiente alegeri.

Citește despre efectele nocive ale consumui de zahăr rafinat

 

Alimente recomandate în dieta mediteraneana

alimente permise in dieta mediteraneana

Frumusețea acestei diete constă în diversitatea alimentelor care pot fi consumate. Nu există o lista exactă de alimente recomandate, însă dietă conține în cea mai mare parte fructe și legume.

Stilul de viață mediteranean implică, de asemenea, activitate fizică regulată, luarea mesei împreună cu alte persoane și bucuria de a trăi.

Iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în alimentația ta:

Află 5 motive importante pentru a consumă ovăz

În concluzie, alimentele cu un singur ingredient reprezintă cheia pentru o sănătate bună.

 

Bauturi permise

Apa ar trebui să fie bautura ta de baza în dieta mediteraneană.

Poţi consuma cafea, în cantitati moderate, şi ceaiuri naturale neîndulcite.

De asemenea, este permis un pahar de vin roşu pe zi, dar fără a face abuz.

 

Model de meniu mediteranean săptămânal

Acesta este un model de meniu pentru o săptămâna pe care îl poți adapta în funcție de nevoile și preferințele tale.

LUNI

Mic dejun: iaurt grecesc cu căpșuni și fulgi de ovăz

Prânz: sandviș cu pâine din cereale integrale și legume

Cină: o salată cu dressing de ulei de măsline și lămâie; un fruct

MARȚI

Mic dejun: terci de ovăz cu stafide

Prânz: legume sotate (dovlecel, cartof dulce tăiat rondele, vanață, ardei) și mozarella

Cină: salată cu roșii, măsline și brânză feta

MIERCURI

Mic dejun: Omletă cu legume, roșii și ceapă; un fruct

Prânz: sandviș cu pâine din cereale integrale, cu brânză și legume proaspete

Cină: lasagna mediteraneană de legume

JOI

Mic dejun: iaurt cu bucăți de fructe și nuci

Prânz: lasagna rămasă din seară precedentă

Cină: orez brun și legume

dieta mediteranena meniu saptamanal

VINERI

Mic dejun: ou fiert cu salată de legume

Prânz: mâncare de mazăre sau năut

Cină: salată și cartofi copți

SÂMBĂTĂ

Mic dejun: terci de ovăz cu stafide, nuci și un măr

Prânz: supă Minestrone, o felie de pâine integrală cu hummus

Cină: pizza mediteraneană făcută din grâu întreg, cu topping de brânză, legume și măsline

DUMINICĂ

Mic dejun: omletă cu legume și măsline

Prânz: Pizza rămasă din seară precedentă

Cină: legume la grătar și cartofi copți; un fruct  deșert

În general, la dietă mediteraneană nu este nevoie  numeri caloriilor sau  urmărești cantitățile de macronutrienti (proteine, grăsimi și carbohidrați). Încearcă  te limitezi totuși la o singură porție. Informațiile prezentate aici au rolul de a te ghida, însă propunerile alimentare nu sunt bătute în cuie. Poți adapta planul alimentar în funcție de nevoile și preferințele tale.

 

Gustarile mediteraneene dintre mese

Dacă între cele trei mese principale ale zilei ți se face foame, există o varietate de gustări sănătoase din care poți alege:

 

O lista simplă de cumpărături pentru dieta ta

Atunci când mergi la cumpărături, o lista cu cele necesare te poate ajută să rezișți tentației de a pune în coș produse de care nu ai nevoie sau pe care ar fi mai bine să le eviți.

Așadar, fă-ți o lista cu alimentele necesare pentru câteva zile pentru a te asigura că ai mereu la îndemână cele mai sănătoase opțiuni. Citește etichetele și ferește-te de alimentele procesate.

 

Câteva sfaturi utile

Descoperă Rețete de preparate sănătoase

*Acest material are scop informativ și nu înlocuiește sfatul medicului.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/6-major-benefits-of-the-mediterranean-diet/

https://www.healthline.com/nutrition/mediterranean-diet-meal-plan#sample-menu

#alimentatie sanatoasa #dieta #dieta mediteraneana

Ce au mai parcurs alti cititori...

Dieta OMAD - cea mai noua si extrema metoda de a slabi

Dieta OMAD - cea mai noua si extrema metoda de a slabi

Cum sa-ti detoxifici frigiderul pentru a avea o alimentatie sanatoasa

Cum sa-ti detoxifici frigiderul pentru a avea o alimentatie sanatoasa

Ţii diete după diete? Iată la ce risc te supui

Ţii diete după diete? Iată la ce risc te supui
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.