AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
tabara detox de toamna

Afla cum poti să îţi protejezi ochii când lucrezi mult la calculator

Ochii nostri sunt organe de simt remarcabile care ne permit sa ne conectam si sa vedem lumea din jur. Ochii sunt zilnic expusi la multi stimuli si cu toate acestea reusesc sa proceseze eficient tot felul de informatii fara ca noi sa le acordam prea multa importanta.

Din pacate, insa, timpul petrecut in fata ecranelor digitale, stilul de viata si imbatranirea pot incetini eficienta ochilor si pot pune presiune asupra lor. Iar unul dintre lucrurile cele mai daunatoare pentru ochi este lumina albastra. Cu alte cuvinte, este timpul sa ne punem niste intrebari despre consecintele reale ale utilizarii constante a tehnologiei.

Lumina vizibila este caracterizata de lungimea undelor si de cat de multa energie se produce. Cu cat unda este mai lunga, cu atat se produce mai putina energie (mai sigura) si cu cat este mai scurta unda de lumina, cu atat se produce mai multa energie (un potential daunator mai mare). Lumina rosie, ca cea de la un radiator, este un exemplu de lumina cu unda lunga si putina energie. Lumina albastra, ca cea a ecranelor folosite de calculator, telefon mobil si televizor are undele cele mai scurte si, prin urmare, si cea mai mare energie.

Lumina albastra este daunatoare pentru ochi pentru ca, spre deosebire de alte raze UV care sunt blocate de cornee si de pupile, practic toata lumina albastra vizibila trece prin ele si ajunge direct la retina, care este sensibila la lumina, putand duce la dezvoltarea unor afectiuni degenerative si la pierderea vederii.

Desi suntem expusi la o cantitate mica si sanatoasa de lumina albastra de la soare in timpul zilei, expunerea excesiva apare atunci cand ne petrecem prea mult timp noaptea in fara ecranelor care emit cantitati mari de lumina albastra.

Perioadele lungi de timp in fata ecranelor digitale obosesc ochii si pot duce la aparitia altor simptome, precum incordare oculara, ochi uscati, dureri de cap, oboseala, vedere incetosata, dificultatea de concentrare si probleme cu somnul. Un studiu efectuat de cercetatorii de la Scoala Medicala Harvard a descoperit ca expunerea pe timpul noptii la lumina albastra suprima producerea de melatonina de doua ori mai mult decat lumina verde si perturba ritmurile circadiene de doua ori mai mult.

Sunt, insa, masuri pe care le poti lua pentru  a-ti proteja vederea de stres si lumina albastra. Iata de unde poti incepe:

1. Foloseste computerul si telefonul mobil cu moderatie.

Cat timp petreci zilnic in fata computerului, la telefon sau in fata televizorului? Probabil mult mai mult decat ti-ai imagina. Un mic studiu desfasurat de psihologii britanici au descoperit ca tinerii adulti petrec in medie cinci ore pe zi pe telefon. La acestea se mai adauga si cele opt ore de munca in fata computerului plus timpul petrecut seara la televizor. Se aduna astfel o cantitate mare de timp petrecut in fata ecranelor cu lumina albastra. Este important sa luam mici pauze de computer, ridicand ochii de la ecran timp de 2-3 minute la fiecare 15-20 de minute.

Reflectia din ecranele digitale poate afecta ochii, de aceea este recomandabila utilizarea unor lampi de birou pentru a controla reflectia care poate sa vina de la ferestrele din apropiere. Exista, de asemenea, si ochelari care blocheaza lumina albastra si care poate filtra lumina care vine de la echipamentele digitale. Acest tip de filtre pentru lumina albastra pot fi instalate si pe multe tipuri de smartphone!

2. Modifica-ti stilul de viata.

Sunt cateva modificari ale stilului de viata care pot diminua stresul la care sunt supusi ochii. Printre acestea se numara:

  • Ochelarii de soare: Asa cum iti protejezi pielea cu crema de protectie solara, trebuie sa-ti protejezi si ochii cu ochelari de soare. Este preferabil ca acestia sa aiba lentile de culoarea chihlimbarului, cu 100% protectie UVA si UVB.
  • Renuntarea la fumat: Fumatul produce cianida in corp, care este daunatoare ochilor.
  • Mentinerea ochilor umezi: Este important sa clipesti de mai multe ori in timpul zilei, pentru a mentine ochii umezi. Daca locuiesti intr-o zona cu clima uscata si ai nevoie de o sursa externa de umezire a ochilor, foloseste picaturi homeopate sau un umidificator.
  • Sportul: Sportul este bun pentru intregul corp, dar si pentru ochi. Se recomanda cel putin 20 de minute de exercitii cardio pe zi (mersul pe jos, alergat, inot etc).

3. Consuma alimente benefice pentru sanatatea ochilor.

Alimentele de culoare intensa – care contin antioxidanti si carotenoide—protejeaza ochii de lumina albastra si alti factori de stres. Trei carotenoide importante pentru ochi sunt zeaxantina, luteina si astaxantina. Spre deosebire de alti antioxidanti si carotenoide, acestea pot trece de bariera sange-retina pentru a ajunge la ochi, oferind protectie pentru vedere.

Zeaxantina este prezenta in legume verzi ca spanacul, kale si broccoli. Luteina poate fi gasita in legume cu frunze, dar si in fructe si legume de culoare portocalie ca morcovii, ardeii grasi, rosiile si porumbul. Zeaxantina si luteina sunt prezente in concentratii mari in macula ochiului si pot impiedica lumina albastra sa ajunga in interiorul ochiului, inclusiv la retina. Aceste caretoneide pot reduce si efectele negative ale luminii asupra ochilor, care cauzeaza degenerare maculara.

Astaxantina este pigmentul rosu din natura care s-a dovedit a fi un antioxidant si o carotenoida puternica. Se gaseste in algele de apa curgatoare din specia Haematococcus pluvialis, utilizate mai ales sub forma de suplimente nutritionale. Studiile au aratat ca astaxantina poate ajuta ochii in mai multe feluri, printre care o reducere a stresului ochilor, o mai buna acomodare vizuala (capacitatea de adaptare a pupilei ochiului, care ii permite sa focalizeze imaginea), o refacere mai rapida dupa oboseala oculara si scaderea senzatiilor de durere, uscaciune, oboseala si vedere incetosata.

Astaxantina, impreuna cu antioxidantii maculari luteina si zeaxantina, intaresc rezistenta ochilor cand acestia sunt expusi la ecrane digitale perioade lungi de timp si imbunatatesc performanta vizuala dupa o expunere prelungita la lumina albastra. Desi este aproape imposibil sa evitam ecranele digitale in ziua de azi, aceste masuri pot proteja ochii si ii fac sa ne ajute sa ne bucuram de frumusetea lumii din jurul nostru.

Sursa utilizata: https://www.mindbodygreen.com/articles/3-ways-to-protect-your-eyes-from-blue-light

Like Share Share Tweet2406 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Corp

Etichete: carotenoide, ochi, vedere, computer, ecrane digitale,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

7 Sfaturi practice pentru creşterea imunităţii copiilor la schimbarea de sezon

7 Sfaturi practice pentru creşterea imunităţii copiilor la schimbarea de sezon

8 probleme ale pielii pe care le poți trata cu miere de Manuka

8 probleme ale pielii pe care le poți trata cu miere de Manuka

Uleiul esential de geranium (muscata) - beneficii si proprietati

Uleiul esential de geranium (muscata) - beneficii si proprietati

O plimbare prin padure - psihotest ce dezvaluie relatia dintre subconstientul si constientul tau

O plimbare prin padure - psihotest ce dezvaluie relatia dintre subconstientul si constientul tau

Lăsaţi copiii să se plictisească

Lăsaţi copiii să se plictisească

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere de toamna - Plaiul Foii 2018

Tabara verde viu de detoxifiere de toamna - Plaiul Foii 2018

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE