MENIU
Hrana vie

Sfaturi practice pentru a mentine fructele de avocado proaspete mai mult timp

In anii 1970 fructele de avocado erau considerate mai degraba delicatese, nu fructe pe care sa le consumi in fiecare zi. Pretul pentru un avocado era de cinci ori mai mare, iar consumul lor zilnic era mult prea costisitor. Nici acum fructele de avoc

In anii 1970 fructele de avocado erau considerate mai degraba delicatese, nu fructe pe care sa le consumi in fiecare zi. Pretul pentru un avocado era de cinci ori mai mare, iar consumul lor zilnic era mult prea costisitor.

Nici acum fructele de avocado nu sunt chiar ieftine, insa pretul lor se justifica daca luam in considerare beneficiile acestora pentru sanatate (fara sa mai mentionam gustul delicios si versatilitatea lor). Daca, totusi, nu consumi un avocado intreg, poate fi dificil sa-l mentii proaspat si ar fi pacat sa-l arunci …

Cum pastrezi fructul de avocado proaspat

Pulpa fructului de avocado devine maronie de indata ce acesta este taiat datorita unei enzime care oxideaza in contact cu aerul. Nu este neaparat stricat si partea mai inchisa la culoare se poate curata usor. Insa nu este deloc estetic si nimanui nu-i place sa manance un guacamole maroniu …

Sunt cateva secrete pentru a mentine un avocado proaspat … ii lasi samburele in interior, il stropesti cu putin suc de lamaie, il acoperi cu folie alimentara, dar care dintre aceste metode functioneaza?

In primul rand, un avocado poate fi tinut la frigider, intreg, pana la doua saptamani. Daca folosesti doar jumatate din el, lasa samburele in interior.

Daca ai scobit un avocado pentru guacamole, lasa samburele in ce a mai ramas din el. Apoi pune restul de avocado intr-o punga de plastic etansa (scoate aerul din ea cat de mult poti), iar sosul de guacamole intr-un recipient etans in frigider.

Iata alte cateva secrete:

avocado

Sursa foto : https://goo.gl/T5ayVS

Sase motive pentru care e bine sa consumi avocado

Fructele de avocado sunt printre cele mai sanatoase alimente pe care le poti consuma. Sunt surse bogate de grasimi mononesaturate pe care corpul le poate arde usor pentru a le transforma in energie. Pentru ca sunt atat de bogate in grasimi sanatoase, fructele de avocado ajuta corpul sa absoarba mai usor nutrientii solubili in grasime din alte alimente.

Un studiu publicat in Revista de nutritie arata ca un avocado consumat cu sos de rosii sau cu morcovi cruzi mareste semnificativ absorbtia carotenoidelor si conversia lor in forma activa de vitamina A.

Un studiu din 2005 a aratat, de asemenea, ca un avocado adaugat in salata i-a ajutat pe voluntarii participanti la studiu sa absoarba intre trei si cinci ori mai multe molecule antioxidante carotenoide, care protejeaza corpul de radicalii liberi.

Ce alte beneficii mai aduc fructele de avocado?

  1. Potasiu

2.5 fructe de avocado contin doza zilnica recomandata de aproape 4,700 miligrame de potasiu pe zi. Potasiul este un mineral si electrolit care conduce electricitatea in corp.

Are un rol important in functionarea inimii, sanatatea osoasa, digestie, muschi si este esential pentru functionarea corecta a celulelor, tesuturilor si organelor in corp.

In ciuda faptului ca potasiul este prezent in multe alimente, in special fructe si legume, doar 2 % dintre adultii din occident consuma doza zilnica recomandata. Consumul adecvat de potasiu este important si pentru faptul ca acest nutrient contrabalanseaza efectele hipertensive ale sodiului.

Dezechilibrul dintre sodiu si potasiu nu numai ca duce la hipertensiune (presiune arteriala marita) dar poate duce si la aparitia altor boli, printre care boala de inima si accidentul vascular.

  1. Vitaminele C si E

Vitaminele C si E sunt antioxidanti importanti...insa puse impreuna, asa cum se gasesc in avocado, fac adevarate minuni. Asa cum s-a mentionat in Recenzii critice asupra alimentelor, stiintei si nutritiei:

“Fructele de avocado sunt printre putinele alimente care contin cantitati semnificative de vitamina C si E la un loc. Vitamina C joaca un rol important in reciclarea vitaminei E pentru a mentine constanta protectia antioxidanta …”

Un alt studiu a descoperit ca o combinatie de vitamine C si E contribuie la incetinirea acumularii de placa, ceea ce poate preveni un atac de cord sau un accident vascular.

  1. Au o coaja protectoare

Fructele de avocado au o coaja groasa si rezistenta; au fost la un moment denumite perele crocodilului din cauza aceasta. Fructele de avocado sunt cotate ca una dintre cele mai sigure culturi din punct de vedere al contaminarii cu pesticide, in mare parte datorita cojii lor groase care protejeaza pulpa interioara de pesticide.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#avocado #grasimi #inima #magneziu #pastrare #potasiu #vitamine

Ce au mai parcurs alti cititori...

Avocado, alimentul plin de grasimi care iti mentine sanatatea inimii si supletea taliei

Avocado, alimentul plin de grasimi care iti mentine sanatatea inimii si supletea taliei

Avocado are proprietati benefice remarcabile pentru inima

Avocado are proprietati benefice remarcabile pentru inima

Sapte motive de netagaduit pentru a manca avocado in fiecare zi

Sapte motive de netagaduit pentru a manca avocado in fiecare zi

Ce spun cititorii despre "Sfaturi practice pentru a mentine fructele de avocado proaspete mai mult timp"

Tin31 July 2016 18:53Raspunde

Am citit multe articole interesante despre nenumaratele beneficii ale pulpei fructului de avocado. De curand, am parcurs niste articole si despre samburi, ca ar comestibili si cel putin la fel de bogati nutritiv ca si pulpa fructului. Insa, sunt si articole care sustin ca nu ar fi indicat sa consumam totusi samburele, fiindca studiile facute nu sunt inca suficient de concludente. Ce parerea aveti?

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.