Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Minte

13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii

Tu știi ce „combustibil” să-i dai creierului tău pentru un randament maxim? Alimentele pe care le consumăm pot avea un impact puternic asupra memoriei, creierului și vederii. Află ce alimente pot ajuta creierul să funcționeze cât mai bine și de ce.

Cine nu are nevoie de un stimul pentru memorie din cand in cand?

Cu totii avem vieti stresante, care ne pot afecta in diferite feluri. Astfel, cand suntem stresati, corpul elibereaza citokine inflamatorii.

Aceste substante ii comunica sistemului imunitar sa se mobilizeze si sa actioneze - reactia de lupta sau fugi. Citokinele stimuleaza sistemul imunitar la maximum, pompand in corp celule defensive si hormoni care trateaza stresul ca pe o infectie.

Desi inflamatia in mod normal protejeaza corpul contra bolii si ajuta organismul sa se refaca cand este vorba de o trauma fizica, inflamatia cronica poate in cele din urma deteriora tesuturile.

Stresul mai are si alte efecte, simptome de anxietate si chiar depresie, care pot duce, in cele din urma, la uitare, confuzie, dificultati de concentrare si alte probleme care impiedica desfasurarea normala a activitatilor zilnice.

Aceste probleme cu memoria, desi frustrante, nu fac decat sa amplifice starea de stres si, fara sa-ti dai seama, esti prins intr-un cerc vicios de tensiune si incordare, care poate duce la boli grave, precum cele cardiovasculare sau cancer. 

Banner Shilajit 26.10-01.11
 

Este greu sa elimini complet stresul, insa sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a-i ameliora efectele. Si poti incepe cu alimentatia. Stiinta arata ca ceea ce mananci poate amplifica sau reduce reactia la stres.

Conform studiilor, sunt alimente ce pot avea actiune directa asupra unor simptome specifice de stres, cum ar fi uitarea si ceata mentala. Pentru inceput, iata 15 plante naturale, confirmate stiintific, care contribuie la stimularea memoriei si la imbunatatirea functiei cerebrale.

1. Turmeric

Acest condiment de culoare galbena, folosit in curry, este foarte popular in bucataria indiana. Turmericul face parte din familia ghimbirului. Are un lung istoric de utilizari medicinale in medicina chineza traditionala si cea ayurvedica. Aceasta radacina cu gust patrunzator a facut subiectul a mii de studii, care ii confirma actiunile farmacologice si medicinale.

Iar cand vine vorba de sanatatea creierului si memorie, este o adevarata vedeta.

Un studiu din 2010 efectuat de Departamentul de Biologie si Fiziologie Integrativa de la Universitatea din California arata ca ingredientul activ din turmeric, curcumina, poate chiar ajuta in cazuri de leziuni traumatice ale creierului prin “marirea productiei de molecule importante pentru repararea neuronala si plasticitate.” 

Curcumina a dovedit ca poate ajuta si in cazul bolii Alzheimer. Un studiu din 2008 mentioneaza ca “Datorita efectelor multiple ale curcuminei, cum ar fi micsorarea placilor beta-amiloide, intarzierea degradarii neuronilor, chelarea metalelor, formarea de antioxidanti si reducerea formarii microgliilor,  starea generala a memoriei pacientilor cu Alzheimer s-a imbunatatit."

 

2. Ceapa

Ceapa contine compusi cu sulf care incetinesc deteriorarea memoriei, asociata in mod normal cu imbatranirea. Ceapa contine din belsug quercitina, un flavonoid cunoscut pentru capacitatea sa de a reduce pierderea memoriei asociata cu inaintarea in varsta. De fapt, ceapa are mai multa quercitina decat ceaiul si merele, care sunt deseori folosite ca exemple de surse importante ale acestui flavonoid.

 3. Rozmarin

Rozmarinul este un condiment des intalnit in multe bucatarii. Insa aceasta planta aromatica imbunatateste concentrarea si memoria, conform studiilor. Psihologii de la Universitatea Northumbria din Newcastle au demonstrat ca simpla inhalare a uleiului de rozmarin poate intensifica memoria cu pana la 75%.

Unul dintre ingredientele active ale rozmarinului, acidul carnosic, protejeaza creierul de radicalii liberi asociati cu neuro degenerarea, Alzheimer, accidentul vascular si chiar si imbatranirea creierului. In plus, studiile arata ca antioxidantii din rozmarin si proprietatile antiinflamatorii ale acestuia pot proteja vederea. 

4. Oleaginoasele

Oleaginoasele sunt, in general, bogate in acizi grasi cu omega 3 si pot stimula sanatatea creierului. Un studiu arata ca un consum de cateva nuci pe zi poate imbunatati sanatatea cognitiva. Oleaginoasele au, in general, niveluri ridicate de antioxidanti, vitamine si minerale, asociate cu agerimea mentala. Alte studii arata ca nivelul ridicat de vitamina E din unele oleaginoase poate incetini progresia bolii Alzheimer.

alimente bune pentru memorie

5. Ciocolata neagra

Acum ai un motiv in plus sa savurezi ciocolata, arata cercetatorii. Singura conditie, insa, este sa fie neagra. Ciocolata neagra este, de fapt, un superaliment cu proprietati anti-imbatranire si antiinflamatoare pentru creier si corp! Ciocolata neagra este o sursa importanta de antioxidanti si cofeina, care mareste capacitatea de concentrare si ascute memoria, conform studiilor.

 

6. Avocado

Fructele de avocado sunt printre cele mai sanatoase fructe pe care le poti consuma, in ciuda renumelui prost pe care l-au avut in trecut. Ele contin grasimi mononesaturate, adica grasimi bune, care regleaza zaharul din sange si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea. Acestea pot preveni rigidizarea vaselor de sange asigurand o buna circulatie a sangelui catre inima si creier. Fluxul sanguin catre creier este esential pentru a transporta oxigenul, glucoza si alti nutrienti necesari sanatatii creierului.

Fructele de avocado sunt bogate si in vitaminele B, C si K, precum si in folat, care previn formarea de cheaguri in creier (accidente vasculare) si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea.

7. Cereale integrale

Cerealele integrale sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi cu omega 3, precum si in fibre si carbohidrati complecsi. Datorita acestor componente, cerealele integrale sunt o alegere excelenta pentru dezvoltarea si buna functionarea a creierului. Un studiu al Scolii Medicale Harvard conchide ca dieta mediteraneana, care include si cereale integrale, printre altele, poate imbunatati sanatatea vaselor de sange, reducand riscul de accident vascular ce poate afecta memoria.

8. Broccoli

Broccoli este unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, conform studiilor. Este bogat in vitamina K si colina, care mentin memoria agera. Broccoli este bogat in antioxidanti ca vitamina C - o singura cana de broccoli furnizeaza 150% din doza zilnica recomandata!

9. Ceaiul verde

Acest superaliment, pe langa faptul ca ajuta cu pierderea in greutate, reduce anxietatea si impiedica dezvoltarea celulelor de cancer, are un efect pozitiv si asupra memoriei. Un studiu, publicat in 2014 in "Psihofarmacologia", arata ca ceaiul verde intensifica "corespondenta dintre lobii frontal si parietal ai creierului, marind abilitatea de a accesa informatia memorata”.

10. Sfecla rosie

Conform studiilor, consumul de sfecla nu numai ca reduce inflamatia, dar protejeaza chiar si de cancer prin actiunea numerosilor antioxidanti pe care ii contine aceasta leguma. Sfecla contribuie la detoxifierea corpului, iar nitratii naturali continuti de sfecla pot mari circulatia sangelui catre creier, imbunatatind performanta mentala. Un studiu chiar a aratat ca este atat de puternica, incat poate mari functia cognitiva in doar 90 de minute de la consumul a 450 ml de suc de sfecla!

11. Afine

Afinele sunt printre alimentele cele mai bogate in antioxidanti. Continutul semnificativ de vitamina C si K si chiar de fibre fac din acest fruct micut o adevarata uzina de nutrienti. Datorita nivelului ridicat de acid galic, afinele protejeaza creierul de degenerare si stres oxidativ.  

12. Ulei de masline extra virgin

Uleiul de masline extra virgin este bogat in polifenoli (antioxidanti) care nu numai ca imbunatatesc invatarea si memoria, dar pot inversa si unele modificari care apar la nivelul creierului, ca urmare a imbatranirii sau a unei boli. Uleiul poate inlatura si liganzii derivati din beta-amiloide, un tip de proteine despre care studiile arata ca sunt toxice pentru creier si pot induce Alzheimer.

13. Ulei de cocos

Extrem de apreciat pentru sanatate, uleiul de cocos are sute de utilizari medicinale. Cand vine vorba despre creier, insa, uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator natural, reprimand activitatea celulara a agentilor responsabili de inflamatie. S-a dovedit, de asemenea, ca printre beneficiile acestuia, imbunatateste pierderea memoriei.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

https://dailyhealthpost.com/brain-boosting-foods/

#Alzheimer #ceapa #circulatia arteriala #creier #curcumina #imbunatatirea memoriei #oleaginoase #oua #quercetina #rozmarin #sfecla #turmeric #ulei de cocos #ulei de masline

Ce au mai parcurs alti cititori...

Afla cat de importanti sunt acizii grasi omega 3 pentru dezvoltarea creierului

Afla cat de importanti sunt acizii grasi omega 3 pentru dezvoltarea creierului

Câteva metode simple pentru a ne regenera creierul

Câteva metode simple pentru a ne regenera creierul

 Cum imbunatatesti sanatatea creierului si reduci riscul de Alzheimer

 Cum imbunatatesti sanatatea creierului si reduci riscul de Alzheimer

Ce spun cititorii despre "13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii "

okyo23 November 2016 01:41Raspunde

Deci uleiul de cocos 'imbunatateste pierderea memoriei' (?!) Asta da, expresie. Adica, de cand consum ulei de cocos incep sa-mi pierd memoria din ce in ce mai bine.

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2020 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.