AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii

Cine nu are nevoie de un stimul pentru memorie din cand in cand?

Cu totii avem vieti stresante, care ne pot afecta in diferite feluri. Astfel, cand suntem stresati, corpul elibereaza citokine inflamatorii.

Aceste substante ii comunica sistemului imunitar sa se mobilizeze si sa actioneze - reactia de lupta sau fugi. Citokinele stimuleaza sistemul imunitar la maximum, pompand in corp celule defensive si hormoni care trateaza stresul ca pe o infectie.

Desi inflamatia in mod normal protejeaza corpul contra bolii si ajuta organismul sa se refaca cand este vorba de o trauma fizica, inflamatia cronica poate in cele din urma deteriora tesuturile.

Stresul mai are si alte efecte, simptome de anxietate si chiar depresie, care pot duce, in cele din urma, la uitare, confuzie, dificultati de concentrare si alte probleme care impiedica desfasurarea normala a activitatilor zilnice.

Aceste probleme cu memoria, desi frustrante, nu fac decat sa amplifice starea de stres si, fara sa-ti dai seama, esti prins intr-un cerc vicios de tensiune si incordare, care poate duce la boli grave, precum cele cardiovasculare sau cancer. 

Este greu sa elimini complet stresul, insa sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a-i ameliora efectele. Si poti incepe cu alimentatia. Stiinta arata ca ceea ce mananci poate amplifica sau reduce reactia la stres.

Conform studiilor, sunt alimente ce pot avea actiune directa asupra unor simptome specifice de stres, cum ar fi uitarea si ceata mentala. Pentru inceput, iata 15 plante naturale, confirmate stiintific, care contribuie la stimularea memoriei si la imbunatatirea functiei cerebrale.

1. Turmeric

Acest condiment de culoare galbena, folosit in curry, este foarte popular in bucataria indiana. Turmericul face parte din familia ghimbirului. Are un lung istoric de utilizari medicinale in medicina chineza traditionala si cea ayurvedica. Aceasta radacina cu gust patrunzator a facut subiectul a mii de studii, care ii confirma actiunile farmacologice si medicinale.

Iar cand vine vorba de sanatatea creierului si memorie, este o adevarata vedeta.

Un studiu din 2010 efectuat de Departamentul de Biologie si Fiziologie Integrativa de la Universitatea din California arata ca ingredientul activ din turmeric, curcumina, poate chiar ajuta in cazuri de leziuni traumatice ale creierului prin “marirea productiei de molecule importante pentru repararea neuronala si plasticitate.” 

Curcumina a dovedit ca poate ajuta si in cazul bolii Alzheimer. Un studiu din 2008 mentioneaza ca “Datorita efectelor multiple ale curcuminei, cum ar fi micsorarea placilor beta-amiloide, intarzierea degradarii neuronilor, chelarea metalelor, formarea de antioxidanti si reducerea formarii microgliilor,  starea generala a memoriei pacientilor cu Alzheimer s-a imbunatatit."

2. Ceapa

Ceapa contine compusi cu sulf care incetinesc deteriorarea memoriei, asociata in mod normal cu imbatranirea. Ceapa contine din belsug quercitina, un flavonoid cunoscut pentru capacitatea sa de a reduce pierderea memoriei asociata cu inaintarea in varsta. De fapt, ceapa are mai multa quercitina decat ceaiul si merele, care sunt deseori folosite ca exemple de surse importante ale acestui flavonoid.

 3. Rozmarin

Rozmarinul este un condiment des intalnit in multe bucatarii. Insa aceasta planta aromatica imbunatateste concentrarea si memoria, conform studiilor. Psihologii de la Universitatea Northumbria din Newcastle au demonstrat ca simpla inhalare a uleiului de rozmarin poate intensifica memoria cu pana la 75%.

Unul dintre ingredientele active ale rozmarinului, acidul carnosic, protejeaza creierul de radicalii liberi asociati cu neuro degenerarea, Alzheimer, accidentul vascular si chiar si imbatranirea creierului. In plus, studiile arata ca antioxidantii din rozmarin si proprietatile antiinflamatorii ale acestuia pot proteja vederea. 

4. Oleaginoase

Oleaginoasele sunt, in general, bogate in acizi grasi cu omega 3 si pot stimula sanatatea creierului. Un studiu arata ca un consum de cateva nuci pe zi poate imbunatati sanatatea cognitiva. Oleaginoasele au, in general, niveluri ridicate de antioxidanti, vitamine si minerale, asociate cu agerimea mentala. Alte studii arata ca nivelul ridicat de vitamina E din unele oleaginoase poate incetini progresia bolii Alzheimer.

5. Ciocolata neagra

Acum ai un motiv in plus sa savurezi ciocolata, arata cercetatorii. Singura conditie, insa, este sa fie neagra. Ciocolata neagra este, de fapt, un superaliment cu proprietati anti-imbatranire si antiinflamatoare pentru creier si corp! Ciocolata neagra este o sursa importanta de antioxidanti si cofeina, care mareste capacitatea de concentrare si ascute memoria, conform studiilor.

Like Share Share Tweet54702 vizualizari

Postat in categoria Minte

Etichete: Alzheimer, ceapa, circulatia arteriala, creier, curcumina, imbunatatirea memoriei, oleaginoase, oua, quercetina, rozmarin, sfecla, turmeric, ulei de cocos, ulei de masline,

Comentarii recente:
okyo23 November 2016 01:41Raspunde

Deci uleiul de cocos 'imbunatateste pierderea memoriei' (?!) Asta da, expresie. Adica, de cand consum ulei de cocos incep sa-mi pierd memoria din ce in ce mai bine.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE