AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Inflamatia: fenomenul care ucide incet si in tacere

Inflamatia este o functie esentiala a imunitatii corpului, dar o inflamatie chiar si putin mai mult decat normala, poate dauna grav sanatatii.

Prea multa inflamatie in corp nu inseamna ca trebuie sa simti dureri sau umflaturi. Inflamatia este reactia corpului la afectiuni si la stres, probleme cu care fiecare dintre noi se confrunta zilnic.

Inflamatia poate fi un factor declansator in multe boli grave

Cercetarile asociaza inflamatia cu toate bolile debilitante majore, printre care:

1.Alzheimer:  Dovezile stiintifice arata ca inflamatia la nivelul creierului, produsa de propriul sistem imnuitar , contribuie la neuropatologia bolii si mareste riscul aparitiei acesteia.

2. Artrita
3. Bolile cardiace
4. Cancerul
5. Semne de imbatranire. Cercetatorii nu sunt siguri daca inflamatia cauzeaza imbatranirea sau imbatranirea cauzeaza aparitia inflamatiei, sau ambele, insa sunt siguri ca cele doua sunt legate intre ele.
6. Diabetul: Cercetarile arata ca inflamatia determina dezvoltarea rezistentei la insulina si rezistenta la insulina cauzeaza mai multa inflamatie ceea ce formeaza un cerc vicios.

Cum apare inflamatia

Stresul cauzat de inflamatie poate proveni din multe surse. Acestea includ:

Stresul fizic. (Ranirea sau intinderea musculara, arsurile si degeraturile.)
Infectiile minore bacteriene, virale si fungice.
Alergii alimentare cronice minore sau sensibilitati alimentare.
Stresul emotional - care ridica nivelurile de cortizol. (Cortizolul mareste inflamatia)
Toxicitatea din mediu: metale si alti contaminanti din apa si din aer.
Toxicitatea din alimentatie: prea multe grasimi, proteine si alcool.
Obezitatea: Celulele de grasime produc substante chimice ce duc la inflamatie.

Cum actioneaza inflamatia in corp:

Indiferent de sursa de inflamatie, raspunsul corpului este acelasi. Sistemul imunitar reactioneaza si se lupta cu toti intrusii.

De exemplu: Cand te tai corpul trimite in mod automat sange in zona respectiva si trimite (printre altele) celule albe ucigase care inconjoara orice bacterie care ar aparea in zona si o "ard" cu substante chimice oxidative. Este ca o armata defensiva care distruge invadatorii. Acest tip de inflamatie este denumita inflamatie acuta - un proces uimitor care ne protejeaza sanatatea.

Din pacate, avem atatia factori de stres in viata incat acest "razboi" poate dura la nesfarsit. In orice razboi apar si daune colaterale iar, in acest caz, o parte din aceste daune pot fi tesuturile sanatoase.

Cateodata, corpul nu stie cand sa se opreasca. Isi pierde abilitatea de a distinge intre partile bune si bacteriile si virusii care invadeaza corpul. Ajunge sa atace tesuturile sanatoase si sa distruga substantele sensibile si echilibrul hormonal care fac toate sistemele corpului sa functioneze corespunzator. Acesta este doar unul dintre procesele in care inflamatia pe termen lung sau inflamatia cronica sunt implicate.

Cum se reduce inflamatia:

Reducerea inflamatiei inseamna reducerea stresului. Si pentru ca sursele de stres sunt numeroase, exista si multe metode de reducere a acestora.

Evita sau elimina anumite alimente. Adica zaharul, grasimile, proteinele, alcoolul in exces si orice alt aliment la care poti fi alergic sau la care ai vreo sensibilitate.

Mentine o greutate sanatoasa

Fa miscare:  antrenamente de mica intensitate sau de intensitate moderata.

inflamatia

Sursa foto: http://goo.gl/cDJnE3

Grasimi sanatoase: Majoritatea occidentalilor au o dieta cu un continut redus de grasimi omega 3, care reduc inflamatia. Acestea includ uleiul si semintele de in, uleiurile si semintele de canepa, chia sau nucile braziliene.

Sfecla: culoarea rosie arata prezenta unui puternic antioxidant si antiinflamator.

Verdeturi precum spanacul si salata contin carotenoide, un antioxidant ce reduce inflamatia

Ceapa si usturoiul. Contin quercetina, un antioxidant puternic ce ajuta corpul sa combata inflamatia.

Turmeric si ghimbir: multe ierburi aromatice si condimente reduc inflamatia datorita concentratiei de antioxidanti, insa turmericul le intrece pe toate.

Sursa utilizata:

http://www.care2.com/greenliving/inflammation-the-slow-silent-killer.html#ixzz3YCTRU7dF - inflamatia

Like Share Share Tweet597189 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: boli, corp, inflamatia,

Comentarii recente:
DANIELA POPA26 April 2015 08:01Raspunde

MULTUMESC PNTRU ARTICOLE

Angela Guti26 April 2015 12:55Raspunde

Multumesc ptr ca avem de unde sa ne informam,sufar de artrita in mai multe forme si-mi este de ajutor orice sfat.

Vasile Neacsa27 April 2015 16:49Raspunde

Inflamatia celulara, sau stresul oxidativ, poate fi redusa prin echilibrarea nivelului moleculelor de semnalizare redox din celule, Singura sursa externa, echilibrata, o g?si?i în suplimentul prezenat în linkul ata?at. http://basil.teamasea.com

Marcel Bărbat27 July 2016 20:57Raspunde

Grasimi sanatoase: Majoritatea occidentalilor au o dieta cu un continut redus de grasimi omega 3, care REDUC inflamatia... Acest pasaj este redactat greșit, adică fie occidentalii au o dieta cu un continut mare de grăsimi omega 3 care reduc inflamatia, fie au o dieta cu un continut redus de grasimi animale, preferând grăsimile cu omega 3.

irina16 July 2017 18:05Raspunde

Foarte corecta sesizarea ! Si eu am citit si recitit textul de cateva ori.neintelegand daca e bun sau nu omega 3 sau e bine sa mananci chia, seminte etc.Felicitari pentru observatie !

Caraiani Tania Daniela16 July 2017 11:15Raspunde

Aiurea! In fiecare zi beau suc de sfecla,morcovi,mar,uneori si telina,in fiecare zi beau apa cu zeama de lamaie,cu ghimbir si turmeric,si polen...IN FIECARE ZI,si nimc.Nu fumez,nu beau alcool,nu mananc gras...,si nu pot sa ma laud ca ma simt mai bine ca inainte sa-mi insusesc aceasta dieta.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE