AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii

6. Avocado

Fructele de avocado sunt printre cele mai sanatoase fructe pe care le poti consuma, in ciuda renumelui prost pe care l-au avut in trecut. Ele contin grasimi mononesaturate, adica grasimi bune, care regleaza zaharul din sange si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea. Acestea pot preveni rigidizarea vaselor de sange asigurand o buna circulatie a sangelui catre inima si creier. Fluxul sanguin catre creier este esential pentru a transporta oxigenul, glucoza si alti nutrienti necesari sanatatii creierului.

Fructele de avocado sunt bogate si in vitaminele B, C si K, precum si in folat, care previn formarea de cheaguri in creier (accidente vasculare) si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea.

7. Cereale integrale

Cerealele integrale sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi cu omega 3, precum si in fibre si carbohidrati complecsi. Datorita acestor componente, cerealele integrale sunt o alegere excelenta pentru dezvoltarea si buna functionarea a creierului. Un studiu al Scolii Medicale Harvard conchide ca dieta mediteraneana, care include si cereale integrale, printre altele, poate imbunatati sanatatea vaselor de sange, reducand riscul de accident vascular ce poate afecta memoria.

8. Broccoli

Broccoli este unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, conform studiilor. Este bogat in vitamina K si colina, care mentin memoria agera. Broccoli este bogat in antioxidanti ca vitamina C - o singura cana de broccoli furnizeaza 150% din doza zilnica recomandata!

9. Ceai verde

Acest superaliment, pe langa faptul ca ajuta cu pierderea in greutate, reduce anxietatea si impiedica dezvoltarea celulelor de cancer, are un efect pozitiv si asupra memoriei. Un studiu, publicat in 2014 in "Psihofarmacologia", arata ca ceaiul verde intensifica "corespondenta dintre lobii frontal si parietal ai creierului, marind abilitatea de a accesa informatia memorata”.

10. Sfecla rosie

Conform studiilor, consumul de sfecla nu numai ca reduce inflamatia, dar protejeaza chiar si de cancer prin actiunea numerosilor antioxidanti pe care ii contine aceasta leguma. Sfecla contribuie la detoxifierea corpului, iar nitratii naturali continuti de sfecla pot mari circulatia sangelui catre creier, imbunatatind performanta mentala. Un studiu chiar a aratat ca este atat de puternica, incat poate mari functia cognitiva in doar 90 de minute de la consumul a 450 ml de suc de sfecla!

11. Afine

Afinele sunt printre alimentele cele mai bogate in antioxidanti. Continutul semnificativ de vitamina C si K si chiar de fibre fac din acest fruct micut o adevarata uzina de nutrienti. Datorita nivelului ridicat de acid galic, afinele protejeaza creierul de degenerare si stres oxidativ.  

12. Ulei de masline extra virgin

Uleiul de masline extra virgin este bogat in polifenoli (antioxidanti) care nu numai ca imbunatatesc invatarea si memoria, dar pot inversa si unele modificari care apar la nivelul creierului, ca urmare a imbatranirii sau a unei boli. Uleiul poate inlatura si liganzii derivati din beta-amiloide, un tip de proteine despre care studiile arata ca sunt toxice pentru creier si pot induce Alzheimer.

13. Ulei de cocos

Extrem de apreciat pentru sanatate, uleiul de cocos are sute de utilizari medicinale. Cand vine vorba despre creier, insa, uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator natural, reprimand activitatea celulara a agentilor responsabili de inflamatie. S-a dovedit, de asemenea, ca printre beneficiile acestuia, imbunatateste pierderea memoriei.

Sursa utilizata: https://dailyhealthpost.com/brain-boosting-foods/

Like Share Share Tweet51460 vizualizari

Postat in categoria Minte

Etichete: Alzheimer, ceapa, circulatia arteriala, creier, curcumina, imbunatatirea memoriei, oleaginoase, oua, quercetina, rozmarin, sfecla, turmeric, ulei de cocos, ulei de masline,

Comentarii recente:
okyo23 November 2016 01:41Raspunde

Deci uleiul de cocos 'imbunatateste pierderea memoriei' (?!) Asta da, expresie. Adica, de cand consum ulei de cocos incep sa-mi pierd memoria din ce in ce mai bine.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

13 beneficii surprinzatoare ale cuisoarelor

11 remedii naturale pentru a trata vertijul

11 remedii naturale pentru a trata vertijul

Cum poti folosi semintele de dovleac pentru a elimina parazitii intestinali

Cum poti folosi semintele de dovleac pentru a elimina parazitii intestinali

Bicarbonatul de sodiu - inamicul industriei farmaceutice

Bicarbonatul de sodiu - inamicul industriei farmaceutice

Cei mai frecventi paraziti si cum sa scapi de ei

Cei mai frecventi paraziti si cum sa scapi de ei

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE