Minte

13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii

Imbunatateste-ti memoria cu 75%, accelereaza-ti functia creierului si recupereaza-ti vederea cu aceste ingrediente! Cine nu are nevoie de un stimul pentru memorie din cand in cand? Cu totii avem vieti stresante, care ne pot afecta in diferite feluri

6. Avocado

Fructele de avocado sunt printre cele mai sanatoase fructe pe care le poti consuma, in ciuda renumelui prost pe care l-au avut in trecut. Ele contin grasimi mononesaturate, adica grasimi bune, care regleaza zaharul din sange si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea. Acestea pot preveni rigidizarea vaselor de sange asigurand o buna circulatie a sangelui catre inima si creier. Fluxul sanguin catre creier este esential pentru a transporta oxigenul, glucoza si alti nutrienti necesari sanatatii creierului.

Fructele de avocado sunt bogate si in vitaminele B, C si K, precum si in folat, care previn formarea de cheaguri in creier (accidente vasculare) si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea.

7. Cereale integrale

Cerealele integrale sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi cu omega 3, precum si in fibre si carbohidrati complecsi. Datorita acestor componente, cerealele integrale sunt o alegere excelenta pentru dezvoltarea si buna functionarea a creierului. Un studiu al Scolii Medicale Harvard conchide ca dieta mediteraneana, care include si cereale integrale, printre altele, poate imbunatati sanatatea vaselor de sange, reducand riscul de accident vascular ce poate afecta memoria.

8. Broccoli

Broccoli este unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, conform studiilor. Este bogat in vitamina K si colina, care mentin memoria agera. Broccoli este bogat in antioxidanti ca vitamina C - o singura cana de broccoli furnizeaza 150% din doza zilnica recomandata!

9. Ceaiul verde

Acest superaliment, pe langa faptul ca ajuta cu pierderea in greutate, reduce anxietatea si impiedica dezvoltarea celulelor de cancer, are un efect pozitiv si asupra memoriei. Un studiu, publicat in 2014 in "Psihofarmacologia", arata ca ceaiul verde intensifica "corespondenta dintre lobii frontal si parietal ai creierului, marind abilitatea de a accesa informatia memorata”.

10. Sfecla rosie

Conform studiilor, consumul de sfecla nu numai ca reduce inflamatia, dar protejeaza chiar si de cancer prin actiunea numerosilor antioxidanti pe care ii contine aceasta leguma. Sfecla contribuie la detoxifierea corpului, iar nitratii naturali continuti de sfecla pot mari circulatia sangelui catre creier, imbunatatind performanta mentala. Un studiu chiar a aratat ca este atat de puternica, incat poate mari functia cognitiva in doar 90 de minute de la consumul a 450 ml de suc de sfecla!

11. Afine

Afinele sunt printre alimentele cele mai bogate in antioxidanti. Continutul semnificativ de vitamina C si K si chiar de fibre fac din acest fruct micut o adevarata uzina de nutrienti. Datorita nivelului ridicat de acid galic, afinele protejeaza creierul de degenerare si stres oxidativ.  

12. Ulei de masline extra virgin

Uleiul de masline extra virgin este bogat in polifenoli (antioxidanti) care nu numai ca imbunatatesc invatarea si memoria, dar pot inversa si unele modificari care apar la nivelul creierului, ca urmare a imbatranirii sau a unei boli. Uleiul poate inlatura si liganzii derivati din beta-amiloide, un tip de proteine despre care studiile arata ca sunt toxice pentru creier si pot induce Alzheimer.

13. Ulei de cocos

Extrem de apreciat pentru sanatate, uleiul de cocos are sute de utilizari medicinale. Cand vine vorba despre creier, insa, uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator natural, reprimand activitatea celulara a agentilor responsabili de inflamatie. S-a dovedit, de asemenea, ca printre beneficiile acestuia, imbunatateste pierderea memoriei.

Sursa utilizata: https://dailyhealthpost.com/brain-boosting-foods/

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#Alzheimer #ceapa #circulatia arteriala #creier #curcumina #imbunatatirea memoriei #oleaginoase #oua #quercetina #rozmarin #sfecla #turmeric #ulei de cocos #ulei de masline

Ce au mai parcus alti cititori...

Câteva metode simple pentru a ne regenera creierul

Câteva metode simple pentru a ne regenera creierul

Cele mai bune alimente, plante, vitamine si exercitii ce iti pot imbunatati inteligenta si sanatatea creierului

Cele mai bune alimente, plante, vitamine si exercitii ce iti pot imbunatati inteligenta si sanatatea creierului

13 alimente inflamatorii pe care e bine sa le eviti

13 alimente inflamatorii pe care e bine sa le eviti

Ce spun cititorii despre "13 alimente pentru imbunatatirea memoriei, a functiei creierului si a vederii "

okyo23 November 2016 01:41Raspunde

Deci uleiul de cocos 'imbunatateste pierderea memoriei' (?!) Asta da, expresie. Adica, de cand consum ulei de cocos incep sa-mi pierd memoria din ce in ce mai bine.

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.