AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

10 alternative pentru produsele lactate, usor de facut acasa

Vanzarile la produsele din lapte vegetal au crescut vertiginos in ultima decada. Insa, multe dintre acestea au preturi ridicate, contin aditivi si au adaosuri de zahar.

De ce sa nu incerci sa-ti faci propriile produse cu ingrediente pe care e foarte posibil sa le ai deja in camara?

Laptele vegetal este foarte bogat in nutrienti, daca se face din ingrediente naturale. In comert sunt disponibile multe produse organice si de calitate, insa exista si produse nesanatoase.
Unele varietati de lapte vegetal contin aditivi precum guma, uleiuri rafinate si conservanti folositi pentru stabilizarea produsului. Multe cproduse contin si un aditiv controversat, despre care se stie ca poate perturba functionarea intestinelor: caragenan. Caragenanul este un tip de alga marina care, daca nu este corect procesata, poate produce inflamatii ale intestinelor si declanseaza simptome asociate cu Sindromul intestinelor iritabile.

Sunt disponibile si produse de calitate, organice, insa de multe ori acestea au preturi ridicate. Atunci de ce sa nu incerci sa-ti prepari bautura preferata acasa?
Tot ce-ti trebuie este un blender performant, apa curata si filtrata si ingredientele preferate.

Iata 10 ingrediente cu care poti obtine un delicios lapte vegetal: 

Migdale 

Migdalele constituie in prezent cea mai populara baza de lapte vegetal. Sunt o sursa foarte buna de magneziu, calciu, potasiu si grasimi sanatoase.

Pentru lapte de migdale ai nevoie de 3 cani de apa filtrata la 1 cana de migdale si 1 lingurita indulcitor natural, cum ar fi mierea cruda, zaharul de cocos sau stevia. Se poate folosi si extractul pur de vanilie. 

Cum se face laptele: migdalele se lasa la inmuiat peste noapte, se scurg dimineata si se amesteca cu apa si indulcitorul timp de 2 minute. Se strecoara laptele printr-o punga de strecurat lapte sau un tifon deasupra unui bol mai mare, turnand laptele cate putin. Pulpa ramasa se poate folosi la briose sau clatite.

Laptele de migdale poate fi depozitat 3 zile in frigider, in borcane inchise cu capac etans. 

Seminte de floarea soarelui

Semintele de floarea soarelui sunt o alegere foarte buna daca nu ai alergie la oleaginoase. Se foloseste 1 cana de seminte la 3 cani de apa. Laptele se face la fel ca cel de migdale, cu inmuierea prealabila a semintelor. Procesul de inmuiere le face mai moi si le accentueaza gustul.
Semintele de floarea soarelui sunt o sursa foarte buna de magneziu, proteine si vitamina E.

Laptele se poate pastra in jur de 3–4 zile.

Arahide

Iti place untul de arahide? Atunci poti savura si laptele de arahide! E bine sa optezi pentru varianta organica a arahidelor, sau cele salbatice, care nu au toxine. Acestea nu necesita inmuiere prealabila, doar se pun in blender, 1 cana de arahide la 3 cani de apa si se urmeaza instructiunile de mai sus.
Arahidele contin vitamine B, proteine, fier si zinc. Laptele de arahide se poate pastra 2–3 zile la frigider.

Ovaz fara gluten

Laptele de ovaz este o adevarata comoara daca nu l-ai incercat pana acum! Desi are un continut mai ridicat in carbohidrati decat alte tipuri de lapte din nuci, are un efect de calmare si este bun pentru sanatatea parului.

Fulgii de ovaz fara gluten sunt cei mai indicati, fiind mai usor de digerat si mai benefici pentru sanatate decat variantele de ovaz procesat, care poate fi contaminat cu grau.

Fulgii de ovaz contin magneziu, triptofan si vitamine B, care calmeaza si reduc stresul. Laptele de ovaz are si mult calciu, potasiu si fier. Se inmoaie 1 cana de fulgi in apa peste noapte, se strecoara dimineata, apoi se amesteca in blender cu 3 cani de apa filtrata. Se poate adauga, dupa gust, un indulcitor natural.

Laptele de ovaz se poate folosi si pentru spalarea parului si a pielii, avand proprietati de calmare si antiinflamatorii. Laptele de ovaz se poate pastra 3–4 zile la frigider.

Seminte de dovleac

Semintele de dovleac sunt bogate in fier, zinc, folat si proteine, da si in grasimi omega 3 si cupru. Acestea constituie o baza excelenta pentru lapte si nu necesita inmuiere prealabila. Este, de asemenea, indicat sa se foloseasca semintele organice, pentru ca multe seminte de dovleac vin din China si pot fi contaminate cu metale grele. 

Laptele din seminte de dovleac este dulce, untos si are o culoare usor verzuie, insa se poate folosi cu succes in fierturi de ovaz, tocanite si smoothie. Se poate pastra la frigider 3–4 zile.

Nuci caju

Din nucile de caju se obtine un lapte deosebit de cremos si placut, si acestea sunt o sursa buna de fier, magneziu si zinc. Daca iti doresti un lapte fin si cremos, atunci e
bine sa alegi laptele de caju, fiind bun si ca baza de prajituri sau alte retete de dulciuri.

Pentru laptele de caju, nucile trebuie inmuiate in prealabil, insa nu e nevoie sa fie strecurate dimineata. Coaja nucilor de caju nu contine enzime dure care sa inhibe absorbtia de nutrienti. 
Se pune in blender 1 cana de nuci de caju cu 3 cani de apa filtrata (inclusiv apa in care au fost inmuiate). Se poate indulci dupa gust si se pastreaza cam 3–4 zile. 

Lapte de cocos

Bogat in grasimi sanatoase si avand proprietati antibacteriene, laptele de cocos este excelent pentru imunitate si sistemul digestiv si face minuni pentru dispozitie, datorita acizilor grasi benefici pe care ii 

contine. Laptele de cocos se face in mai multe feluri si nu necesita inmuiere prealabila. 

Se poate amesteca in blender ½ cana de unt de cocos crud (pulpa pasata) cu 3 cani de apa filtrata, sau 1 cana de fulgi de cocos cu 3 cani de apa filtrata. Se strecoara laptele, se indulceste daca e cazul si se pune din nou in blender. Laptele astfel obtinut se poate pastra chiar si 5 zile, pentru ca are proprietati antibacteriene naturale si previne formarea de bacterii. 

O alta modalitate si mai sanatoasa de a obtine laptele de cocos este cu pulpa de cocos proaspata. Se amesteca 1 cana de pulpa de cocos taiata marunt cu 3.5 cani de apa, apoi se urmeaza pasii de mai sus.

Se pastreaza 5 zile la frigider. 

Seminte de canepa

Semintele de canepa sunt o sursa completa de proteine, iar daca iti doresti o crestere a masei musculare fara sa duci lipsa de proteine, atunci poti folosi aceste seminte magice pentru lapte. Nu necesita inmuiere prealabila si se obtine un lapte delicios din ele. 

Se amesteca 1 cana de seminte de canepa cu 3.5 cani de apa filtrata, un indulcitor, se strecoara cu ajutorul pungilor de strecurat lapte. Se pastreaza la frigider 4 zile si se poate folosi in fierturi de ovaz, diferite feluri de mancare aromate si smoothie.

Semintele de canepa sunt bogate in acizi grasi omega 3 si clorofila, de aceea laptele obtinut are proprietati antiinflamatorii si poate fi foarte bine folosit ca lotiune de curatat fata.

Seminte de in  

Laptele vegetal se poate face si din seminte de in, insa este o varianta mai putin gustoasa. Semintele de in pot rancezi foarte usor, astfel incat laptele de in care se gaseste in magazin, mai ales daca a fost procesat la temperaturi ridicate, nu este cel mai indicat. Uleiurile rancede favorizeaza aparitia inflamatiei in corp. 

Laptele de in se face usor, iar semintele nu trebuie inmuiate in prealabil. Se amesteca 1 cana de seminte crude de in cu 3 cani de apa filtrata, se amesteca si se strecoara, ca la celelalte retete de lapte vegetal.

Semintele de in trebuie intotdeauna depozitate intr-un recipient de culoare inchisa, in frigider, pentru a evita rancezirea la temperatura camerei sau prin expunerea la aer si lumina. De asemenea, este bine sa se evite recipientele de plastic pentru depozitarea lor. Un borcan de culoare inchisa este o optiune mai buna.

Laptele de in se indulceste dupa gust si se pastreaza la frigider 4 zile. Laptele de in facut acasa este mult mai gustos decat cel din magazin. Este foarte bun pentru echilibrarea hormonala si are proprietati anticancer.

Quinoa

Laptele de quinoa a inceput si el sa fie tot mai frecvent in magazinele naturiste si, daca nu ai timp sa-ti faci propriul lapte, este o varianta sanatoasa si gustoasa. Insa poate fi destul de scump, asa ca e mai bine sa incerci sa-l pregatesti acasa.

Se amesteca 1 cana de quinoa alba, rosie sau neagra, germinata cu 3.5 cani apa filtrata, un indulcitor dupa gust si un praf de sare de mare (neutralizeaza gustul usor amarui al boabelor de quinoa). Boabele de quinoa nu trebuie inmuiate in prealabil, insa trebuie germinate si clatite foarte bine, deoarece coaja lor contine niste compusi amarui denumiti saponine. Se pot clati cu o strecuratoare mai mare de ceai.

Laptele de quinoa poate fi pastrat 4–5 zile la frigider si merge bine in dulciuri (briose, clatite), fierturi de ovaz sau quinoa si smoothie.

Cum ramane cu laptele de soia si orez?

In ceea ce priveste laptele de soia, sunt dovezi care arata ca, daca nu este fermentata, soia poate dauna sanatatii. Astfel incat, desi nu este un lapte de origine animala, este mai bine sa fie evitat sau consumat doar dupa ce ai citit despre efectele sale potentiale, pentru a lua o decizie informata. 

In ceea ce priveste laptele de orez, acesta necesita mai multa munca, pentru ca trebuie fiert in prealabil. Insa merita experimentat! Orezul trebuie inmuiat peste noapte, apoi fiert, strecurat, racit, apoi pus in blender 1 cana la 3.5 cani de apa filtrata.

Se poate face simplu sau indulcit.

Desi necesita putina munca pentru a-ti pregati propriul lapte vegetal acasa, beneficiile de care ai parte merita din plin acest efort! Mai putina stare de inflamatie, o piele mai curata, o digestie mai buna si o functionare mai echilibrata a hormonilor sunt doar cateva dintre avantajele de care poti avea parte.

Daca optezi pentru laptele vegetal din comert, alege produse fara OMG, fara caragenan, fara adaosuri de zahar (variantele neindulcite) si fara GMS. 

Surse: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2790215/as-david-cameron-jumps-latest-food-fad-ditch-dairy.html
http://www.pcrm.org/health/cancer-resources/ask/ask-the-expert-dairy-products

http://www.thealternativedaily.com/non-dairy-milk-recipes

Like Share Share Tweet44136 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Retete

Etichete: caju, dovleac, lapte, lapte vegetal, migdale, nuci, quinoa, seminte, seminte de canepa, seminte de in,

Comentarii recente:
Gavrila Sofia26 February 2017 10:59Raspunde

Foarte interesante aceste articole . Multumesc !

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE