0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Superalimente

Laptele de cocos: beneficii si retete

Cu o textura untoasa si un gust dulceag, laptele de cocos este deja pentru multi oameni alternativa gustoasa la produsele lactate clasice din comert. Laptele de cocos este deseori considerat un "lichid miraculos" datorita continutului sau nutritiv ce

Cu o textura untoasa si un gust dulceag, laptele de cocos este deja pentru multi oameni alternativa gustoasa la produsele lactate clasice din comert. Laptele de cocos este deseori considerat un "lichid miraculos" datorita continutului sau nutritiv ce contribuie semnificativ la intarirea sistemului imunitar si previne aparitia bolilor.

Laptele de cocos impreuna cu uleiul si apa de cocos sunt poate printre cele mai sanatoase alimente.

Care este diferenta dintre laptele si apa de cocos? Pe masura ce nuca de cocos se coace, tot mai multa apa din interior se transforma in pulpa, astfel incat nucile de cocos mai coapte dau si mai mult lapte, in timp ce nucile mai tinere (de cinci-sapte luni) sunt foarte bune pentru apa de cocos. Apa de cocos este bogata in zahar si anumiti electroliti, in timp ce laptele de cocos este mai bogat in acizi grasi saturati.

Afla de ce produsele din nucă de cocos sunt astăzi în trend, dar si top 10 beneficii ale nucii de cocos. 

Informatii nutritionale

Pe lânga gustul delicios, laptele de cocos contine si un tip de grasime benefica denumita acid lauric, un acid gras cu lant mediu foarte usor absorbit si trasnformat in energie de catre corp. Acizii grasi ai nucii de cocos sunt in principal grasimi saturate, dar nu sunt genul de grasimi care maresc colesterolul si afecteaza inima. Dimpotriva, se stie ca acestea au tocmai efectul opus - laptele de cocos poate reduce nivelul de colesterol, imbunatateste presiunea arteriala si previne atacurile cardiace sau accidentele vasculare.

Laptele de cocos integral are un continut mediu spre ridicat de calorii, de aceea e bine sa fie consumat in portii mici, nu in aceeasi masura in care se consuma apa de cocos sau un alt tip de lapte, de exemplu. 1/4–1/2 de cana este suficient, fie adaugat in diferite retete (cum ar fi "frisca de cocos") fie ca atare in combinatie cu alte arome (intr-un smoothie).

Laptele de cocos integral contine toti acizii grasi in forma lor naturala, in timp ce laptele de cocos varianta "light" nu contine toata grasimea, aceasta fiind inlaturata partial prin strecurare. Fiind o bautura fara lactoza, soia, nuci sau cereale, este o buna optiune pentru persoanele cu alergii la lactate, nuci sau alune, soia au cereale, precum si pentru vegani si cei care au o dieta pe baza de produse de origine vegetala.

Un sfert de cana de lapte de cocos (cu intreg continutul de grasimi) contine:

Beneficiile laptelui de cocos pentru sanatate

  1. Imbunatateste sanatatea inimii reducând presiunea arteriala si colesterolul

Nucile de cocos sunt printre cele mai bune surse de acid lauric - 50 % din grasimile din nuca de cocos sunt compuse din acidul lauric, un acid cu activitate antibacteriana si antivirala. Conform multor studii, acidul lauric este un acid gras asociat cu mentinerea nivelului optim de colesterol si  protejarea sanatatii inimii.

Astfel, in cadrul unui studiu, 60 de voluntari sanatosi au primit un mic dejun cu lapte de cocos timp de cinci zile pe saptamâna, pe o durata de opt saptamâni, perioada dupa care s-a observat ca nivelul scazut de densitate lipoproteica (LDL) s-a redus, in timp ce colesterolul "bun" (HDL) a crescut semnificativ. Au concluzionat, astfel, ca “grasimea din nuca de cocos sub forma de lapte de cocos nu numai ca nu are efecte negative asupra profilului de lipide asupra populatiei in general, ci, dimpotriva, are un efect benefic determinând o scadere a colesterolului LDL si o crestere a celui HDL.”

Datorita continutului bogat in minerale importante pentru circulatie si reglarea sangelui, laptele de cocos este util si pentru reducerea presiunii arteriale si mentinerea vaselor de sânge elastice si fara acumulari de placa. De exemplu, magneziul combate stresul si tensiunea musculara, stimulând circulatia si mentinând muschii relaxati, fiind important totodata si pentru prevenirea atacurilor cardiace.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#clatirea cu ulei #hemoglobina #pietre la rinichi #tirozina #virus #yâmbet

Ce au mai parcurs alti cititori...

Tarta raw cu cocos si stafide trase in rom

Tarta raw cu cocos si stafide trase in rom

Ce spun cititorii despre "Laptele de cocos: beneficii si retete"

Georgiana06 November 2016 19:53Raspunde

Cat timp rămâne proaspăt laptele de cocos astfel preparat?Mulțumesc.

06 November 2016 20:25Raspunde

In jur de 3 zile tinut la rece este bun

nltmfthk02 November 2015 04:45Raspunde

mr5NvQ mxjucipphpoa, [url=http://wqkgvkpkhugg.com/]wqkgvkpkhugg[/url], [link=http://flmesrqgmdzo.com/]flmesrqgmdzo[/link], http://vdldjrmbgyky.com/

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.