0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Suferi de deficienta de zinc? Verifica aceste semne

Suferi de acnee? Racesti frecvent si dureaza o eternitate pâna te vindeci? Ai dificultati cu somnul? Este posibil sa faci parte dintre cei care sufera de carenta de zinc. Stim ca avem nevoie de magneziu si vitamina D, însa prea putini stiu cât de es

Suferi de acnee? Racesti frecvent si dureaza o eternitate pâna te vindeci?
Ai dificultati cu somnul? Este posibil sa faci parte dintre cei care sufera de carenta de zinc.

Stim ca avem nevoie de magneziu si vitamina D, însa prea putini stiu cât de esential este zincul. Carenta de zinc ne afecteaza sanatatea celulara, slabind sistemul imunitar si contribuind la deteriorarea ADN-ului.

Iata 10 semne care ar piutea indica o carenta de zinc si pe care ar fi bine sa le ai in vedere cand iti vei face urmatorul control medical:

1. Imunitate generala scazuta

Prinzi din zbor toate racelile si infectiile posibile? Sistemul imunitar nu poate functiona corespunzator fara un nivel adecvat de zinc.

2. Ten cu probleme

Stiai ca 6% din cantitatea totala a zincului din corp este localizat la nivelul pielii? Studiile arata ca oamenii care sufera de acnee au un nivel mai scazut de zinc.De aceea unele creme dermatocosmetice sunt imbogatite cu zinc, insa acesta nu este suficient pentru rezolvarea problemelor.

3. Alergii

Stresul constant poate cauza oboseala auprarenalelor, care duce la o deficienta de zinc, cu rol important in impiedicarea eliberarii histaminei in sânge. Histamina in exces in corp declanseaza simptome alergice (secretii nazale, mâncarimi, inflamatii, stranut etc.) si poate mari sensibilitatea la alergeni.

4. Intestin permeabil

Când suferi de intestin permeabil, particulele nedigerate ajung in sânge si declanseaza o reactie imunitara. Desigur, deficitul de zinc nu este singura cauza a permeabilitatii intestinului, insa o suplimentare cu zinc s-a dovedit ca intareste peretii intestinali în cazul persoanelor ce sufera de boala Crohn.

5. Dificultati cu somnul

Melatonina este un hormon care ne ajuta sa dormim mai bine. Zincul joaca un rol important atat in productia cât si in reglarea melatoninei. Un studiu a aratat ca suplimentarea cu melatonina, magneziu si zinc imbunatateste somnul persoanelor ce sufera de insomnie primara.

deficienta de zinc

6. Tulburari de atentie

In occident aproape 6.5 milioane de copii au fost diagnosticati cu ADHD in 2011 . Acest sindrom este o tulburare de comportament si, desi nu sunt inca suficiente studii efectuate pentru a demonstra ca sindromul ADHD se poate trata cu minerale si vitamine, numeroase studii asociaza hiperactivitatea cu un nivel redus de zinc in urina.

7. Pierderea parului

Un nivel scazut de hormoni tiroidieni poate indica incapacitatea corpului de a absorbi zincul, o conditie asociata cu pierderea parului.

8. Crestere incetinita

Corpul are nevoie de zinc pentru o crestere sanatoasa a oaselor. Din pacate, deficienta moderata de zinc poate afecta cresterea copiilor si adolescentilor chiar si in tarile dezvoltate.

9. Infertilitate si dificultatea de a concepe

Un alt efect secundar al dezvoltarii deficitare este fertilitatea redusa, o problema tot mai mare in intreaga lume. Chiar daca deficienta de zinc nu te face infertila, joaca un rol esential in functionarea corecta a sistemului reproducator.

La barbati, zincul este esential pentru dezvoltarea normala a testiculelor si mobilitatea spermei. La femei, nivelul scazut de zinc este asociat cu nasterea prematura, travaliu prelungit, greutate mica la nastere etc.

10. Alzheimer

Alzheimer a devenit o adevarata epidemie in tarile dezvoltate. Deficitul de zinc fiind una dintre carentele cel mai des intalnite la vârstnici, s-au efectuat multe studii pe aceasta tema, demonstrând ca terapia cu zinc poate proteja contra acestei afectiuni cognitive degenerative.

Care sunt persoanele supuse riscului? 

Persoanele care tin frecvent cura de slabire precum si vârstnicii si consumatorii de alcool sunt mai predispusi la carenta de zinc. La fel si femeile insarcinate si cele care alapteaza, adolescentii care trec prin cicluri de crestere sau sunt la pubertate, sau persoanele cu boala celiaca, diabetul mellitus sau diaree recurenta.

Iata cateva alimente bogate in zinc:

Surse utilizate:
http://lpi.oregonstate.edu/mic/micronutrients-health/skin-health/nutrient-index/minerals
http://www.jtad.org/2007/3/jtad71302a.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11383597

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#ADHD #alergii #deficienta #minerale #zinc

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cum sa previi cele mai frecvente deficiente alimentare vegane si vegetariene

Cum sa previi cele mai frecvente deficiente alimentare vegane si vegetariene

Trei deficiente care-ti pot afecta calitatea vietii si remediile lor

Trei deficiente care-ti pot afecta calitatea vietii si remediile lor

Fierul din surse vegetale vs fierul din surse animale

Fierul din surse vegetale vs fierul din surse animale
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.