AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

6 surse alimentare pentru nutrientii care probabil iti lipsesc

Ironic, dar adevarat. Desi rata obezitatii este in continua crestere suntem in acelasi timp subnutriti. In Occident multi adulti nu-si iau din alimentatie cei sapte nutrienti principali: calciu, magneziu, potasiu, fibre, vitamina C, vitamina A si vitamina E. Vestea buna, insa, este ca nu trebuie neaparat sa cheltuiesti bani pe suplimente costisitoare.

Iata o lista de alimente usor de gasit si accesibile ca pret, ce reprezinta surse foarte bune pentru aceste elemente nutritive esentiale care lipsesc din alimentatie.

  1. Spanac: Calciu, magneziu, potasiu, fibre, vitamina C, vitamina A si vitamina E … impresionant!

Verdeturile sunt foarte bune pentru sanatate, iar spanacul este plin de lucruri bune. De fapt, o cana de spanac gatit furnizeaza o buna parte din toti cei sapte nutrienti, inclusiv aproape 400 % din doza zilnica recomandata de vitamina A si 24 % din calciul necesar (o cantitate generoasa de calciu pentru o singura portie dintr-un aliment vegan).

  1. Fasolea: Calciu, potasiu, magneziu si fibre

Fasolea si leguminoasele cum ar fi soia (preferabil organica, nemodificata genetic) si fasolea alba cu bob mic abunda in calciu, potasiu, magneziu si fibre. Pentru a reduce efectul neplacut, trebuie inmuiate in prealabil 8 ore sau peste noapte. Astfel se vor elimina in apa o parte din zaharurile complexe care cauzeaza aparitia gazelor intestinale.

  1. Hrisca: Magneziu, potasiu si fibre

Hriscanu face parte din categoria cerealelor, este samanta unei plante cu flori inrudite cu rubarba, nu contine gluten si poate fi consumata de persoanele care sufera de boala celiaca. Insa contine este o cantitate impresionanta de magneziu — 1 cana furnizeaza  98% din doza zilnica recomandata. Mai contine 17 grame (68 % din DZR) de fibre si 22 % din necesarul de potasiu.

hrisca vitamina

Hrisca, sursa foto : http://goo.gl/WkldFG

  1. Pepenele galben: potasiu, vitamina A, vitamina C si fibre

Pe langa faptul ca este un aperitiv - sau desert - frumos colorat si racoritor, pepenele galben are un nivel nutritional ridicat raportat la continutul redus de calorii si la usurinta cu care poate fi consumat. Acest pepene cu pulpa usor portocalie iti poate completa necesarul de potasiu, vitamina A si vitamina C.

  1. Cartoful dulce: vitamina A si C, potasiu si fibre

Aceasta  leguma este plina de nutrienti (vitamina A si C plus potasiu) si fibre si in plus este dulce in mod natural. Poate fi consumat crud dar il poti si gatit la cuptor.

  1. Oleaginoase si seminte: magneziu si vitamina E

Oleaginoasele si semintele sunt o gustare buna intre mese. Nu sunt doar calorii goale, ci  furnizeaza cantitati semnificative de magneziu si vitamina E. Dezavantajul lor? Au destul de multe grasimi (nesaturate), de aceea este bine a fi consumate cu moderatie.

Sursa utilizata:
http://www.care2.com/greenliving/7-food-sources-for-the-nutrients-you-most-likely-lack.html#ixzz3U4aH1Vms

Like Share Share Tweet24202 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: alcaliniza, calciu, minerale, nutrienti, spanac,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Herpesul genital nu se vindecă permanent, dar remediile naturale îi pot ameliora simptomele

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE