AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Semintele de in: de ce ai nevoie de ele?

Pe masura ce lumea moderna  se lupta cu epidemia de obezitate si alte probleme de sanatate determinate de dieta, interesul fata de hrana bazata pe plante sanatoase continua sa creasca. Fie ca esti in tranzitie catre o dieta vegana si cauti acele alimente sanatoase bogate in omega 3, sau doar speri sa iti imbunatatesti sanatatea, imbratiseaza cu incredere atotputernica samanta de in

Cateva informatii despre in

Inul este una dintre cele mai vechi culturi cunoscute pentru fibra vegetala cultivata in stravechiul Egipt si in China. Numele lui latinesc este Linum usitatissimum, insemnand “cel mai folositor”. Semintele de in contin tot felul de bunatati nutritive, precum proteine, calciu, magneziu, folat, tiamina, niacina, fosfor si zinc, dar trasatura lor nutritiva majora implica acizii grasi Omega-3.

Exista doua tipuri de grasimi sanatoase cunoscute ca Omega-3: acizii alfa-linoleici cu catena scurta (ALA) si grasimile Omega-3 cu catena lunga cunoscute ca DHA sau EPA. Oamenii cu siguranta au nevoie de ALA: este un nutrient esential, continut doar intr-o serie de plante precum semintele de in, de chia, de canepa, uleiul de rapita, soia, verdeturi si nuci. Cerintele zilnice sunt mici totusi, asa ca poti capata tot ce ai nevoie in doar “o lingurita de seminte de in sau o lingura de ulei de rapita, ori in trei-patru jumatati de nuca”.

DHA si EPA sunt forme de Omega 3 gasite in uleiul de peste si vegetatie de mare (alge); noi construim aceste Omega-3-uri din ALA, si nu sunt considerate nutrienti esentiali.

Dovezile de pana acum sunt neconcludente in ce priveste faptul daca veganii ar trebui sa suplimenteze (pe baza vegetalelor marine) DHA si EPA, si mult vegani fac asta doar pentru a fi de partea sigurantei – procesul de conversie de la Omega-3-uri cu catena scurta la cele cu catena lunga este oarecum ineficient, iar veganii tind sa aiba nivele mai mici de DHA si EPA decat omnivorii, dar juriul inca dezbate daca conteaza asta sau cat conteaza, in rezultatele cercetarilor actuale privitoare la dietele vegane cu suplimentarea DHA/EPA fata de cele fara suplimentare.

Punctul cheie este ca ALA – Omega-3-urile gasite in semintele de in – sunt nutrienti esentiali destul de rari printre alimentele de origine vegetala, si ceruti pentru sinteza altor tipuri de acizi grasi Omega-3. Aceste grasimi sunt importante pentru sanatatea inimii, a creierului si buna dispozitie; exista dovezi suplimentare ca lignanii si alte molecule din semintele de in ar putea ajuta la prevenirea cancerului, accidentului cerebral si a diabetului.

Inul mai contine acizi grasi Omega-6, un alt tip de nutrient esential pe care corpul nu il poate produce singur.

Doua tipuri de seminte de in pot fi gasite la magazinele locale de produse naturiste/hrana sanatoasa, supermarketurile bine aprovizionate sau cele online: inul auriu sau maroniu. Ele se mandresc cu profile nutritive similare si contin aceleasi cantitati de acizi grasi cu catena scurta ALA Omega-3.

Toate semintele de in ar trebui macinate/rasnite inainte de a le manca sau ele pot trece prin sistemul tau digestiv nedigerate. Le poti cumpara gata rasnite si le poti depozita in frigider insa ai grija ca ele pot rancezi rapid, odata rasnite!Sau poti sa cumperi seminte integrale si sa le rasnesti intr-o rasnita pentru condimente (sau sa le incorporezi intregi in smoothie-uri ) chiar inainte de utilizare.

Te mai poti bucura de beneficiile semintelor de in prin intermediul uleiului de in, despre care anumite dovezi sugereaza ca ar putea fi o mai buna sursa de omega-3-uri pentru oamenii peste 45 de ani. Uleiul din seminte de in (precum uleiul de rapita) are un punct de fumigatie foarte scazut, si deci nu este foarte bun pentru gatit – pastreaza-l la frigider pentru a preveni stricarea lui, si utilizeaza-l rece la smoothie-uri, sosuri, crème, sau presara-l peste legumele gatite sau prajite chiar inainte de a fi servite. Are o aroma mai puternica decat majoritatea celorlalte uleiuri, asa ca aminteste-ti ca nu ai nevoie de mult: cativa stropi vor fi de ajuns.

Daca te-ai convins si ai fost si ti-ai cumparat semintele de in, acum ce faci? Incearca aceste seminte de inmodalitati usoare de a-ti  imbogati nutritiv hrana.

1. Smoothie-uri
Semintele de in merg foarte usor adaugate in smoothie. Au un gust bun si cremos. Adauga seminte intregi sau macinate in orice smoothie pentru o vigoare nutritiva instantanee

2. Salate si dresinguri
Invarte semintele intregi de in odata sau de doua ori in rasnita sau blender pentru a le rasni mai mare, apoi le poti presara pe salatele verzi – adauga-le chiar inainte de servire pentru gustul nutritiv si crocant.

Pentru dresing, adauga mici cantitati de seminte de in (intregi sau rasnite) sau ulei in blender impreuna cu alte ingrediente si proceseaza-le pana ajung o pasta uniforma. Bate ½ lingurita de ulei de in in dresingurile tale, agita bine intr-un mic borcanas impreuna cu sos de soia-ulei de susan-otet de orez sau otet balsamic-ulei de masline, pentru un adaos final rapid si usor (nutritiv) la salate.

3. Sosuri si creme
Amesteca o cantitate mica de ulei de in direct in sosuri sau creme , precum hummus sau mustar. Adauga ½ lingurita de ulei sau 1 lingurita de seminte de in intregi in blender atunci cand faci sos cu fasole, maioneza vegana sau sosuri pentru legume sau rulouri de primavara.

4. Ca inlocuitor de ou in diverse preparate gatite
Printre alte minunate proprietati ale sale, inul are o vascozitate magica si care este perfecta pentru coptul fara oua! Bate o lingura de seminte de in rasnite cu 3 linguri de apa pentru a face o mixtura perfecta de ou cu in pentru preparatele tale.

Amesteca o lingura de seminte de in rasnite in retetele tale de paine, paine rapida (fara a fi lasata la crescut) si briose, atat pentru aroma suplimentara, cat si pentru aportul energizant si nutritiv.

Omega 3, calciu, proteine, zinc, fosfor, lignani si gatit fara cruzime: totul este acolo, intr-o singura samanta mica si puternica! Semintele de in ofera o cale usoara de a supraincarca mesele tale cu ceva gustos si sanatos.

Deci ce mai astepti? Introdu inul in alimentatia ta !

Atentie, precum cu orice alt aliment nou introdus in alimentatie, acest lucru trebuie facut treptat si gradual, observand atent reactia corpului.

Sursa: http://www.care2.com/greenliving/what-the-flax-why-you-need-this-superseed-and-what-to-do-with-it.html - seminte de in

Like Share Share Tweet80118 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Dieta

Etichete: DHA, EPA, Omega 3, sanatate,

Comentarii recente:
Leonard RADU06 May 2014 10:11Raspunde

Comercializam SEMINTE de IN provenite din CULTURA ECOLOGICA nestropita cu ingrasamant foliar, ambalate in punga de polipropilena, 300 gr/punga. Pretul este de 2,5 lei/punga + TVA, 24 pungi/bax. Comenzile se trimit pe cortex.print@yahoo.com. La minim 2(doua) bax-uri comandate suportam cheltuielile de expediere.

Lumynyta05 June 2014 11:21Raspunde

Multumim pentru articolele extraordinar de benefice ptr noi,va rugam sa continuati,sa ne ajutati !!! Cu mult respect,alese multumiri ptr munca deosebita depusa in ajutorul sanatatii noastre!!

claudia01 November 2014 01:03Raspunde

Foarte folositoare articole... Ar trebui publicate in manualele scolare!!! Tot respectul!

20 January 2015 22:31Raspunde

Subscriu!

GETA CALIN01 March 2015 20:49Raspunde

Am folosit seminte de in o lingurita la loo ml iaurt, o saptamana. Adoua saptamana 2 ligurite de seminte de in si a treia sapt 3 lingurite la l5o ml iaurt , dimineata pe stomacul gol.AJUTA LA DIGESTIE SI CURATA COLONUL. Incercati si va ve-ti convinge.

naturisti.ro13 May 2016 10:23Raspunde

Probabil cel mai accesibil paghet de 750g de seminte de in: http://www.naturisti.ro/cumpara/seminte-de-in-750g-7744526 la doar 9.8 lei!

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Cum ameliorezi simptomele  herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Cum ameliorezi simptomele herpesului tinand cont de cateva sfaturi simple

Vrei să te laşi de fumat? Iată 6 alimente care te vor ajuta să scapi de dependeţa de nicotină

Vrei să te laşi de fumat? Iată 6 alimente care te vor ajuta să scapi de dependeţa de nicotină

Inima deschisa, minte deschisa

Inima deschisa, minte deschisa

Dependenta digitala: cum poate sa modifice structura chimica a creierului folosirea excesiva a internetului

Dependenta digitala: cum poate sa modifice structura chimica a creierului folosirea excesiva a internetului

8 beneficii pentru sanatate ale cimbrului

8 beneficii pentru sanatate ale cimbrului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE