0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Diete

Beneficii asociate cu consumul de fasole Mung

Fasolea Mung , un soi de leguminoasa mica si verde din aceeasi familie cu mazarea si lintea, este o sursa bogata de proteine, fibre, antioxidanti si fitonutrienti. Desi in cele mai multe parti ale lumii este mai putin populara decat alte varietati de

Fasolea Mung , un soi de leguminoasa mica si verde din aceeasi familie cu mazarea si lintea, este o sursa bogata de proteine, fibreantioxidanti si fitonutrienti. Desi in cele mai multe parti ale lumii este mai putin populara decat alte varietati de leguminoase, cum ar fi nautul sau fasolea neagra, fasolea mung are multe beneficii pentru sanatate!

Fasolea mung este mai putin cunoscuta in occident, insa face parte din alimentatia Ayurvedica din India de mii de ani. Fasolea Mung este considerata “una dintre cele mai apreciate alimente” in aceasta practica straveche a Indiei, o practica medicala traditionala ce dateaza inca din jurul anilor 1.500 I.C.

In prezent fasolea mung incepe sa fie din ce in ce mai prezenta si in occident in pudrele proteice, concentratele de supa si in meniul restaurantelor.

Iata ce e bine sa stiti despre fasolea mung:

Dovezi clinice continua sa arate ca alimentele de origine vegetala au un important potential benefic pentru sanatate, inclusiv scaderea inflamatieiSpecialistii in nutritie recomanda consumul unor cantitati mari de alimente de origine vegetala si multe organizatii mondiale de sanatate recomanda cresterea aportului de alimente de origine vegetala pentru imbunatatirea starii de sanatate si prevenirea bolilor cronice. Fiind un aliment de origine vegetala bogat in proteine si nutrienti, fasolea mung atrage tot mai mult interes.

Asa cum se va vedea in continuare, fasolea mung este una dintre cele mai sanatoase surse de proteine de pe planeta daca luam in considerare si multitudinea de nutrienti pe care o contine pe langa aminoacizi (blocuri de proteine). Asa cum arata :

Revista Centrala de Chimie, “fasolea mung manifesta activitati biologice printre care efecte antioxidante, antimicrobiene, antiinflamatorii, antidiabetice, antihipertensive, de reglare a metabolismului lipidelor, antihipertensive si antitumorale.”

Profilul nutritional al fasolei mung

O cana de fasole mung gatita contine urmatoarele (procentele fac referinte la DZR pentru o femeie adulta):

Daca alegi sa pui fasole mung la incoltit pentru a le consuma crude, fiecare cana contine in jur de 31 de calorii si va furniza trei grame de proteine si doua grame de fibre. Pe langa aceasta, vei profita de intreg profilul nutritional nealterat prin gatire.

Citeste si articolul: Ce este turmericul si la ce este bun

Beneficiile pentru sanatate ale fasolei mung

  1. Poate reduce colesterolul si protejeaza contra bolilor de inima

Un studiu din 2011 publicat in Revista de toxicologie umana si experimentala arata ca fasolea mung actioneaza foarte eficient pentru inhibarea efectului oxidativ al colesterolului "rau" LDL. Fasolea mung are abilitatea de a regla nivelul de colesterol pentru ca antioxidantii pe care-i contine ucid radicalii liberi, vindeca vasele de sange deteriorate si reduc inflamatia.

Oxidarea colesterolului LDL este unul dintre riscurile cele mai mari de incidente cardiovasculare cauzatoare de moarte, cum sunt atacul cardiac si accidentul vascular. Colesterolul LDL se poate acumula pe membrana interna a vaselor de sange, respectiv pe endoteliu, si blocheaza circulatia sangelui, declansand stopul cardiac. Fasolea mung este un bun adaos in orice alimentatie antiinflamatorie gratie abilitatii acesteia de a mentine arterele curate si de a imbunatati circulatia.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#beneficii #fasolea mung #proteine

Ce au mai parcurs alti cititori...

12 beneficii uimitoare pentru sanatate ale semintelor de canepa

12 beneficii uimitoare pentru sanatate ale semintelor de canepa

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.