Diete

Beneficii asociate cu consumul de fasole Mung

  1. Reduce presiunea arteriala

Consumul de fasole mung combate un alt factor semnificativ de risc in bolile cardiovasculare: presiunea marita. Intr-un studiu din 2014 publicat in Revista centrala de chimiesobolanii hraniti cu extracte din germeni de fasole mung timp de o luna au manifestat o reducere semnificativa a nivelului presiunii arteriale sistolice.

Cercetatorii considera ca efectele antihipertensive ale fasolei mung s-ar datora concentratiei mari de fragmente de proteine denumite peptide. Acestea contribuie la decontractarea vaselor de sange care maresc presiunea in sange.

  1. Contine antioxidanti care combat dezvoltarea cancerului

Nivelul ridicat de aminoacizi, oligozaharide si polifenoli, din fasolea mung este considerat ca fiind motivul pentru care aceasta are efectul antioxidant ce poate combate dezvoltarea cancerului. In studii clinice, fasolea mung manifesta activitate antitumorala si poate proteja ADN-ul de deteriorare si celulele de mutatii canceroase.

Un studiu din 2012 efectuat de Colegiul de Stiinta Alimentara si Inginerie Nutritionala din cadrul Universitatii de Agricultura din China a aratat ca fasolea mung are capacitati  antioxidante puternice datorita vitexinei si isovitexinei, doua tipuri de flavonoide protectoare cu abilitati de eradicare a radicalilor liberi. Stresul oxidativ scazut al acestor flavonoide poate contribui la formarea cancerului.

  1. Poate preveni si trata diabetul de tip 2

Dovezi de necontestat arata capacitatea fasolei mung de prevenire si tratare a diabetului de tip 2. Un studiu din 2008 efectuat de Institutul de Stiinte ale Culturilor Agricole din cadrul Academiei de Stiinte Agricole din China arata ca sobolanii hraniti cu suplimente cu fasole mung si-au redus glucoza din sange, plasma C-peptida, glucagonul, colesterolul total si nivelul trigliceridelor. In acelasi timp, sobolanii si-au imbunatatit substantial toleranta la glucoza si si-au marit raspunsul la insulina.

  1. O sursa bogata de proteine

Consumul de fasole mung furnizeaza o cantitate impresionanta de proteine de origine vegetala, cu 20–24 % din structura chimica a acestora fiind amino acizi (proteine), conform Departamentului de Chimie de la Institutul Harbin de Tehnologie din China. Globulina si albumina sunt principalele depozite de proteine prezente in semintele de fasole mung si alcatuiesc peste 85 % din totalul de amino acizi gasiti in fasolea mung.

Consumul de fasole mung este si foarte bogat in alti aminoacizi esentiali, printre care leucina, isoleucina si valina, care pot fi combinati cu alte surse vegetale (cum ar fi cerealele integrale sau alte legume) pentru a obtine o “proteina completa.” Datorita continutului sau proteic usor de asimilat este o buna optiune pentru vegani sau vegetariani, mai ales ca furnizeaza si multi alti nutrienti.

  1. Stimuleaza imunitatea si protejeaza contra infectiilor si virusilor

Consumul de fasole mung furnizeaza fitonutrienti considerati antimicrobieni si antiinflamatorii, pe care ii ajuta sa stimuleze imunitatea si sa combata bacterii, virusi, raceli, iritatii, si multe altele. Fasolea mung contribuie la sanatatea florei intestinale, ceea ce duce, la randul sau, la o mai buna absorbtie a nutrientilor si la protectie imunitara.

  1. Sursa bogata de vitamine si minerale, cum ar fi folat si magneziu

Consumul de fasole mung furnizeaza uimitorul procent de 100 % din necesarul zilnic de folat la o cantitate echivalenta cu doar o cana! Folatul (cunoscut si sub denumirea de vitamina B9) este o vitamina importanta pentru sinteza ADN-ului, cresterea celulara si tisulara, echilibrul hormonal, functia cognitiva si chiar reproducerea. De fapt, consumul de folat este important in special in perioada sarcinii pentru a preveni defectele de nastere, defectele de tub neural sau chiar intreruperea sarcinii.

Fasolea mung furnizeaza si 36 % din necesarul zilnic de magneziu pentru o femeie adulta. Multi adulti au de fapt carente de magneziu, lucru extrem de neplacut, pentru ca oamenii au nevoie de o cantitate suficienta pentru a face fata stresului si durerii fizice. Magneziul este important in sanatatea digestiva, functionarea adecvata a inimii, eliberarea neurotransmitatorilor si refacerea tesutului muscular la persoanele foarte active.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#beneficii #fasolea mung #proteine

Ce au mai parcus alti cititori...

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.