Diete

Beneficii asociate cu consumul de fasole Mung

Fasolea Mung , un soi de leguminoasa mica si verde din aceeasi familie cu mazarea si lintea, este o sursa bogata de proteine, fibre, antioxidanti si fitonutrienti. Desi in cele mai multe parti ale lumii este mai putin populara decat alte varietati de

  1. Combate obezitatea si contribuie la pierderea in greutate

Cu un continut bogat de fibre, fasolea mung este una dintre cele mai satioase alimente. Intr-un studiu publicat in Revista de Nutritie, cercetatorii au observat ca o singura masa de fasole bogata in fibre produce o crestere dubla a hormonului de satietate numit colecistokinina in comparatie cu alte feluri de mancare ce nu contineau fasole.

Si alte studii au avut rezultate similare, respectiv ca fasolea contribuie la un grad inalt de satietate. Astfel, consumul de fasole mung favorizeaza pierderea in greutate si scaderea cantitatii de alimente consumate.

  1. Poate reduce simptomele sindromului premenstrual

Fasolea mung contine vitamine B, printre care vitamina B6 si folat, ambele importante pentru controlul fluctuatiilor hormonale care pot favoriza simptomele premenstruale. Vitaminele B, folatul si magneziul ajuta si la reducerea severitatii durerilor crampelor, durerilor de cap, schimbarilor de dispozitie, oboselii si durerilor musculare asociate cu sindromul premenstrual.

fasolea mung

Sursa foto: https://goo.gl/Nh35EP

  1. Usor digerabila comparativ cu alte leguminoase

Desi multe persoane prezinta gaze sau balonare in urma consumului de fasole, mung este considerata una dintre soiurile de fasole cele mai usor de digerat si poate chiar ajuta cu detoxifierea in anumite cazuri. Fasolea mung ajuta digestia datorita continutului mare de fibre, de exemplu, poate preveni simptomele Sindromului de colon iritabil precum constipatia.

Pentru un consum fara probleme digestive nedorite, e bine sa hidratati fasolea mung in apa in prealabil peste noapte si apoi o gatiti dupa dorinta si puteti folosi condimente ayurvedice traditionale care sa-i mareasca digerabilitatea. In India, aceasta se gateste de obicei cu ghimbir, chimion, coriandru si turmeric, condimente ce imbunatatesc mult gustul si reduc durerile de stomac.

Hidratarea si germinarea fasolei mung poate reduce “antinutrientii” care sunt in mod natural prezenti in leguminoase si boabe, facandu-le mai usor digerabile si facand nutrientii pe care-i contin mai usor de asimilat. Tipurile de carbohidrati numiti oligozaharide, rafinoza, stachioza si verbascoza sunt prezenti in leguminoasele crude (negerminate) sau in leguminoasele care insuficient gatite, care pot cauza incomoda flatulenta.

Si fasolea mung contine antinutrienti, insa intr-o cantitate mult mai mica decat la alte tipuri de fasole. In plus, antinutrientii prezenti in fasolea mung sunt solubili in apa si pot fi eliminati prin hidratare, germinare sau fermentare inainte de a fi consum.

Istoricul fasolei mung

Fasolea mung a fost initial cultivata in India, unde crestea ca planta salbatica. Dovezi arheologice arata ca fasolea mung creste in civilizatia Harappan zonele Punjab si Haryana din India acum aproape 4.500 de ani in urma!

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#beneficii #fasolea mung #proteine

Ce au mai parcus alti cititori...

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti

Semintele de susan, o fabrica de nutrienti

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente

Semintele de canepa, unul dintre cele mai complete alimente
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.