AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

5 trucuri prin care inveti corpul sa arda grasimi in loc sa le depoziteze

Pierderea in greutate nu inseamna doar sa consumi mai putine calorii si sa faci mai mult sport. Inseamna si sa faci tot ce poti pentru a imbunatati felul in care corpul foloseste nutrientii pe care ii primeste din hrana.

Cu totii stim ca ne putem mentine greutatea prin stimularea metabolismului, insa acest lucru este mai complicat decat pare.

Notiuni de baza despre metabolism

Conform Clinicii Mayo, “Metabolismul este procesul prin care corpul converteste ceea ce mananci si bei in energie. Pe parcursul acestui proces chimic complex, caloriile din alimente si bauturi se combina cu oxigenul pentru a elibera energia necesara de care are nevoie corpul pentru a functiona.”

Metabolismul functioneaza constant pentru ca si corpul are mereu nevoie de energie, chiar si in stare de repaus. Fiecare actiune din corp, inclusiv respiratia, circulatia sangelui, ajustarea nivelului hormonal, cresterea si repararea celulelor, necesita multa energie.

Metabolismul este, de fapt, rezultatul mai multor organe si sisteme la un loc.

Structurile importante includ:

Este evident ca atunci cand corpul este afectat in vreun fel sau este bolnav, si metabolismul are de suferit.

5 trucuri pentru arderea grasimilor

Daca organismul tau acumuleaza grasime in ciuda eforturilor tale, atunci e bine sa te ocupi de structurile care regleaza metabolismul.

Iata 5 trucuri prin care iti inveti corpul sa arda grasimi!

1. Incepe cu ficatul

Ficatul joaca un rol extrem de important in utilizarea si depozitarea energiei in corp.

Ficatul regleaza zaharul din sange prin activarea si dezactivarea enzimelor metabolice, are rol in echilibrarea hormonilor si sintetizeaza moleculele esentiale pentru homeostaza.

Mai mult decat atat, organul depoziteaza glucoza in exces ca glicogen pentru a mentine corpul activ intre mese. Cand rezervele de glicogen sunt acoperite, energia in exces este depozitata sub forma de grasime. De asemenea, ficatul are abilitatea de a sintetiza glucoza din compusi precum amino acizi si carbohidrati.

Ficatul este in centrul depozitarii si utilizarii grasimilor: cand este nevoie de energie, ficatul oxideaza trigliceridele pentru a produce energie, furnizeaza energie propriilor sale celule si trimite energia ramasa prin sange pentru alimentarea altor tesuturi.

Si, ca si cum toate acestea nu ar fi suficiente, ficatul filtreaza toxinele, descompune medicamentele si metabolizeaza alcoolul. Intr-un cuvant, este un organ vital care desfasoara peste 600 de functii metabolice vitale.

Ficatul, insa, poate fi afectat de metale grele, alcool si indulcitori artificiali, care il impiedica sa-si exercite functiile asa cum ar trebui. Ca o consecinta a acestui fapt, apar cresteri in greutate, balonari, probleme cu pielea, tulburari de dispozitie, energie scazuta, un somn de proasta calitate si incapacitatea de a pierde in greutate.

Pentru a aduce ficatul inapoi pe calea cea buna, renunta la indulcitorii artificiali, alcool si grasimi procesate; consuma multe fibre; dormi cel putin 7 ore pe noapte si fa sport regulat.

2. Vindeca-ti glandele suprarenale

Glandele suprarenale sunt doua glande de mici dimensiuni, situate deasupra rinichilor. Sunt cunoscute pentru rolul lor de a secreta adrenalina, un hormon care furnizeaza doze sporite de energie si oxigen in situatii de stres. Aceste glande mai produc si cortizol (hormonul "stresului', care regleaza metabolismul), precum si aldosteron, care regleaza tensiunea.

Mai specific, cortizolul regleaza modul in care corpul converteste grasimile, proteinele si carbohidratii in energie. Acesta are un rol important in functionarea inimii si in tensiunea arteriala. Cortizolul actioneaza in sincron cu corticosteronul si regleaza reactia imunitara si suprima reactiile inflamatorii.

Glandele suprarenale sunt sensibile la stres, astfel ca orice tip de stres emotional sau mental, sensibilitati alimentare, dezechilibre ale zaharului, infectii si efort fizic in exces, le impiedica sa functioneze corespunzator.

Daca suspectezi ca suferi de oboseala suprarenala, incearca sa identifici factorul de stres pentru corp si da-i corpului timp sa se vindece.

3. Verifica-ti tiroida

Cand metabolismul nu functioneaza corespunzator, este posibil sa suferi de o tulburare a glandei tiroide.

Glanda tiroida regleaza metabolismul datorita celor doi hormoni tiroidieni (T3 si T4) si a hormonului de stimulare a tiroidei (TSH). T3 si T4 actioneaza asupra oricarei celule din corp, pentru a mari activitatea celulara.

Acesti hormoni sustin activitati vitale, precum:

  • Respiratia
  • Ritmul cardiac
  • Sistemul nervos central si periferic
  • Greutatea corporala
  • Puterea musculara
  • Ciclurile menstruale
  • Temperatura corporala
  • Colesterolul
  • Si multe altele!

Un deficit de hormoni tiroidieni poate cauza aparitia unor simptome precum senzatie de frig, oboseala, stari de confuzie si depresie. De asemenea, poate favoriza menstruatii abundente, luarea in greutate, dureri articulare si dificultati cu somnul. Un exces de hormoni tiroidieni poate fi asociat cu anxietatea, iritabilitatea, starile de nervozitate, transpiratie in exces si tremurat. Poate, de asemenea, favoriza pierderea parului, pierderea in greutate si pierderea masei musculare.

Tiroida poate fi afectata de deficientele nutritive, lipsa de somn, stresul in exces si lipsa de miscare, asa ca e bine sa analizezi aceste aspecte inainte sa te adresezi medicului.

4. Mareste-ti masa musculara

Cand iti maresti masa musculara, rata metabolismului bazal creste. Acest lucru inseamna ca, atunci cand ai mai multa masa musculara, arzi mai multe calorii pentru a supravietui decat ai arde cu aceeasi cantitate de grasime. 

De exemplu, un studiu a descoperit ca prin marirea masei musculare cu 1.27 kg, un grup de 26 barbati si-au marit rata metabolismului zilnic cu 263 calorii pe zi.

Aceasta crestere semnificativa a ratei poate fi explicata nu doar prin consumul de calorii al muschilor, ci si prin caloriile consumate pe perioada in care muschii se refac. De fapt, se estimeaza ca rata metabolismului bazal al muschilor scheletici consuma aproximativ 12 calorii pe kilogram, adica mult mai putin decat cele aproximativ 200 de calorii din cadrul studiului.

Prin comparatie, inima si rinichii au o rata a metabolismului bazal de aproximativ 400 calorii pe kg, creierul foloseste 200 calorii pe kg, iar ficatul - 180 calorii pe kg.

Este, insa, dificil de calculat modificarea ratei metabolice pe kg, pentru ca metodele de masurare a ratei metabolismului bazal si a compozitiei corpului difera foarte mult ca precizie si acuratete.

Muschii folosesc aceste calorii in exces nu doar in timpul exercitiului, ci si cateva ore sau chiar zile dupa terminarea antrenamentului, pentru refacerea rezervelor de glucoza, precum si pentru repararea celulelor musculare afectate.

In plus, marirea masei musculare protejeaza contra rezistentei la insulina si a prediabetului.

Pentru rezultate optime, se recomanda 1-3 sesiuni de antrenament cu greutati pe saptamana, pe langa exercitiile obisnuite. Aceste exercitii pot fi periculoase pentru incepatori, de aceea se recomanda efectuarea lor cu asistenta unui antrenor personal. 

5. Reseteaza-ti corpul

Desi toate aceste componente sunt importante pentru pierderea in greutatea, ele nu pot actiona pe cont propriu: intregul corp trebuie sa participe la proces.

Acest lucru inseamna ca trebuie sa consumi alimente care diminueaza inflamatia si care sunt usor de digerat, sa eviti substantele toxice si sa-ti verifici nivelul de energie. Sa fii sanatos inseamna sa te si simti sanatos, de aceea asculta-ti corpul si fa ceea ce il face sa se simta bine.

Pentru inceput, redu pe cat posibil bauturile cu cofeina si pe cele energizante, diminueaza cantitatea de dulciuri si alimente procesate, diversifica-ti exercitiile fizice, mananca echilibrat, redu consumul de alcool si odihneste-te bine.

Nu evita sa ceri ajutor de la specialisti: nutritionisti, naturopati si antrenori de fitness.

Pentru rezultate de durata, rezolva cate o problema pe rand si fa pasi mici, dar siguri, pentru a ajunge la acea stare de sanatate pe care ti-o doresti.

Sursa utilizata: https://dailyhealthpost.com/fat-burning-tricks/

Like Share Share Tweet118084 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: corpul si metabolismul, energie, exces de grasime, ficat, glanda tiroida, glande suprarenale, metabolism, muschi, sport, stres,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Curajul de a fi tu insuţi

Curajul de a fi tu insuţi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE