meniu
Diete

Consumul de linte ajuta la pierderea in greutate si reglarea zaharului din sange

Cum sa nu iubesti lintea? Beneficiile consumului de linte includ abilitatea de a imbunatati si mentine sanatatea cardiaca, pierderea in greutate intr-un mod sanatos, combaterea fluctuatiilor de zahar din sange care pot duce la diabet sau la scaderea

Un alt beneficiu pentru pierderea in greutate pe care il aduce lintea este ca poate controla poftele de zahar si carbohidrati rafinati pentru ca poate echilibra nivelul de zahar din sange. Utilizarea lintei in loc de carne poate reduce din grasimile saturate din alimentatie marind in acelasi timp aportul de nutrienti importanti.

  1. Intareste imunitatea 

Pe langa prevenirea constipatiei, studiile arata acum ca fibrele alimentare sunt asociate si cu o imunitate si sanatate digestiva mai bune. Alimentatia bogata in fibre este corelata cu incidente mai scazute de boli cardiace, cancer, diabet, artrita si variate afectiuni digestive.

Fibrele din linte actioneaza si ca un prebiotic care imbunatateste sanatatea intestinelor si mentine un mediu sanatos pentru flora intestinala. Astfel ca sistemul digestiv este mai putin expus la efectele stresului oxidativ si al toxinelor, si mai bine pregatit pentru a participa la detoxificarea corpului si la absorbtia si utilizarea nutrientilor disponibili din alimente. In plus, lintea previne deficientele de minerale critice precum fierul, folatul, zincul si manganul pe care se bazeaza corpul pentru a mentine un sistem imunitar puternic.

consumul de linte

Sursa foto : https://goo.gl/yvsRdq

Istoricul boabelor de linte

Mii de ani oamenii au considerat lintea un aliment tamaduitor. Lintea este considerata si una dintre cele mai importante alimente din Biblie, mentionata ca una dintre culturile care trebuie folosite pentru painea din cereale incoltite.

In istorie indienii sunt cunoscuti ca fiind cei mai mari consumatori de linte.Un sfert din productia mondiala a lintei din ziua de zi provine din India, iar in mare parte aceasta este consumata local si nu se exporta. Alimentatia indienilor include un fel de mancare foarte populara numita dhal sau curry de linte, o reteta veche, prezenta in alimentatia zilnica in India, consumata atat cu orez cat si cu roti. Lintea este folosita si ca sursa de proteine in supe si pentru ingrosarea mancarurilor, avand in vedere ca multi indieni sunt vegetarieni.

Si in alte parti ale lumii, cum ar fi Israel, Etiopia si Iran, lintea a furnizat o cantitate generoasa de nutrienti populatiilor in continua crestere. In traditia ebraica la inmormantari, lintea se pregateste impreuna cu oua fierte, pentru ca forma lor rotunda simbolizeaza ciclul vietii de la nastere la moarte.

In Iran, lintea se gateste sub forma unui sos concentrat care se pune peste orez si se consuma de sute de ani ca sursa de proteina si nutrienti. Etiopienii au folosit lintea sub forma de lipii sau in tocanite pentru aportul lor caloric, fibre si proteine, mai ales pentru copii sau in perioadele de criza.

Cum se cumpara si se gateste lintea

In prezent, Canada, India, Turcia, Australia si SUA sunt furnizorii cei mai mari de linte in intreaga lume. Exista multe feluri de linte disponibile pe piata, cu culori variind de la maro la verde, de la galben la rosu. Lintea variaza si ca marime si prin faptul ca poate fi sau nu decorticata si despicata.

Printre cele mai cunoscute tipuri de linte se numara:

Tipul de linte pe care doresti sa-l cumperi depinde si de modul in care vrei sa folosesti lintea, pentru ca fiecare tip de linte are o consistenta si gust diferit. Lintea nedecorticata isi pastreaza forma cand este gatita si este mai consistenta in comparatie cu lintea decorticata, care tinde sa devina un piure gros. Insa toate tipurile au gusturi relativ asemanatoare si furnizeaza cam aceiasi nutrienti, de aceea se poate inlocui oricand un tip de linte cu altul.

Lintea este foarte usor de gatit cand se cumpara uscata, desi se poate cumpara si la conserva, pentru a economisi timp. Chiar si lintea la conserva sau congelata este destul de ieftina si poate fi gasita in variante organice.

Atunci cand cumperi linte la conserva, trebuie verificat daca recipientul contine BPA, acesta fiind un compus chimic prezent in captuseala de aluminiu a conservelor, asociat cu boli de inima, cancer la prostata, probleme de fertilitate si altele.

Lintea poate fi gatita in 10–40 minute in functie de tipul de linte folosit. Lintea despicata se gateste mai repede decat cea intreaga, iar lintea decorticata se gateste mai repede decat cea nedecorticata. Pentru a pregati lintea, trebuie spalata bine in prealabil si inlaturate boabele care raman la suprafata apei; apoi se pun la fiert si se lasa la foc mic. Se verifica dupa 10–20 minute si se lasa pe foc pana devin moi, dar suficient de ferme.

Lintea uscata poate fi si incoltita dupa ce se spala bine si se lasa in apa doua sau trei zile, schimband apa la fiecare 24 de ore. Prin incoltire calitatea nutritiva se imbunatateste considerabil, prin cresterea cantitatii de amino acizi, vitamine si minerale pe care corpul le poate absorbi din linte, avand in vedere ca inmuierea si incoltirea (sau fermentarea) reduce antinutrientii.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#beneficii #fibre #fier #linte #lintea #proteine

Ce au mai parcurs alti cititori...

Făina de năut - versatilă, fără gluten şi bogată în proteine

Făina de năut - versatilă, fără gluten şi bogată în proteine

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

10 beneficii dovedite ale semintelor de chia

19 lucruri interesante despre linte

19 lucruri interesante despre linte

Ce spun cititorii despre "Consumul de linte ajuta la pierderea in greutate si reglarea zaharului din sange"

voichita12 November 2016 19:06Raspunde

iubesc lucrurile sanatoase

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.