AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

7 trucuri pentru imbunatatirea memoriei

Povestea la prima privire

Un stil de viata sanatos poate sprijini sanatatea creierului tau si chiar incuraja creierul sa dezvolte noi neuroni, un proces cunoscut ca neuroplasticitate. Factorii stilului de viata care ar putea imbunatati memoria si incuraja neurogeneza includ exercitiile fizice, mâncatul corect si somnul adecvat. 

Alte trucuri de memorie includ evitarea multitaskingului, invatarea unei noi abilitati, jucarea de jocuri de strategie si inteligenta (brain games) si utilizarea mnemonicii (tehnicilor specifice de memorare) pentru a te ajuta sa iti reamintesti informatii.

Se credea odata ca functionarea creierului ajungea la un maxim in timpul de inceput al maturitatii si apoi decadea treptat, ducand la lapsusuri si ceata mentala in timpul anilor de aur ai senectutii. 

Acum se cunoaste ca stilul nostru modern de viata joaca un rol semnificativ in contribuirea la declinul cognitiv, de aceea expunerea la toxine, chimicale, dieta saraca nutritiv, lipsa de somn, stresul si multe altele pot de fapt impiedica functionarea creierului tau.
Si reversul este de asemenea adevarat prin aceea ca un stil de viata sanatos poate veni in sprijinul sanatatii cerebrale si poate chiar incuraja creierul tau sa creasca noi neuroni, un proces cunoscut ca neurogeneza.

Hipocampul creierului tau, adica centrul memoriei, se regenereaza in decursul intregii tale vieti (chiar si la 90 de ani), daca ii oferi uneltele potrivite pentru a face asta.
Aceste “unelte” sunt bazate in mod fundamental pe stilul de viata, ceea ce este o veste minunata. Nu ai nevoie de medicatie costistoare sau vreo procedura medicala pentru a-ti amplifica abilitatile creierului si ale memoriei. Doar trebuie sa incerci urmatoarele trucuri pentru a-ti imbunatati memoria.

Câteva modalitati pentru a-ti imbunatati memoria, bazate pe stilul de viata

1. Mancatul corect
Alimentele pe care le mananci – si cele pe care nu le mananci – joaca un rol crucial in ce priveste memoria. Legumele proaspete sunt esentiale, ca si grasimile sanatoase si evitarea zaharului si a carbohidratilor din cereale. Poti gasi informatii detaliate despre alimente pentru forta cerebrala in articolul :  Ce alimente ne protejeaza creierul!

De exemplu, curry, telina, broccoli, conopida si nucile contin antioxidanti si alti compusi ce protejeaza sanatatea creierului tau si ar putea chiar sa stimuleze producerea de noi celule cerebrale.

Sporirea aportului dietar de grasimi de tip omega-3 si reducerea consumului de grasimi vatamatoare omega-6 (uleiurile vegetale RAFINATE) cu scopul de a-ti echilibra raportul omega-3/omega-6, este si el important.
Uleiul din nuca de cocos este o alta grasime plina de sanatate pentru functionarea creierului.

Potrivit cercetarilor efectuate de dr. Mary Newport, doar putin peste doua linguri de ulei din nuca de cocos (circa 35 ml sau 5 lingurite rase) iti vor furniza echivalentul a 20 grame de trigliceride cu catena medie (TCM), care sunt indicate fie ca masura preventiva impotriva bolilor neurologice degenerative ori ca tratament pentru cazul in care o astfel de boala s-a instalat deja.

2. Exercitiile fizice
Exercitiile fizice iti incurajeaza creierul sa lucreze la capacitate optima prin stimularea multiplicarii celulelor nervoase, intarirea interconexiunilor lor si prin protejarea de deteriorari.

In timpul exercitiilor fizice, celulele nervoase elibereaza proteine cunoscute ca factori neurotrofici. Unul in special, numit factorul neurotrofic derivat cerebral (FNDC), declanseaza numeroase alte substante biochimice ce favorizeaza sanatatea neurala si produc beneficii directe functiilor cognitive, inclusiv invatarii.

Un studiu din 2010 asupra primatelor si publicat in revista de specialitate Neuroscience/Neurostiinta a mai aratat ca exercitiile fizice regulate nu doar imbunatateau circulatia sangelui catre creier ci ajutau maimutele sa invete sarcini noi de doua ori mai rapid decat maimutele ce nu practicau exercitii fizice.

Acesta este un beneficiu despre care cercetatorii cred ca este real si pentru oameni. Intr-un studiu separat, desfasurat pe timp de un an, indivizii implicati in exercitii fizice de fapt si-au sporit si extins centrul cerebral al memoriei cu unul sau doua procente pe an, cand in mod tipic, centrul memoriei ar fi fost normal sa isi continue declinul dimensional.

3. Pune STOP activitatilor desfasurate simultan 

Utilizat de zeci de ani pentru a descrie abilitatile de procesare paralela a calculatoarelor, multitaskingul este acum o prescurtare pentru incercarea umana de a face simultan cat de multe lucruri posibil, pe cât de repede posibil. In cele din urma, multitaskingul s-ar putea sa te incetineasca, predispunandu-te la erori si de asemenea facandu-te uituc.

Cercetarile arata ca de fapt ai nevoie de circa opt secunde pentru a incredinta o informatie memoriei tale, asa ca daca vorbesti la telefon si cari si cumparaturile atunci cand iti lasi cheile de la masina pe undeva, este foarte putin probabil sa iti aduci aminte unde le-ai lasat.
Opusul multitaskingului ar fi focalizarea pe o singura activitate la un moment datceea ce te ajuta sa realizezi o focalizare lipsita de distragerea atentiei.

Daca te trezesti ca incerci sa termini cinci sarcini odata, opreste-te si focalizeaza-ti atentia inapoi la sarcina executata in acel moment. Daca iti apar in minte ganduri ce te distrag, aminteste-ti ca acestea sunt doar “proiectii”, nu realitate, si permite-le sa treaca fara a te stresa prea mult. Poti apoi sa iti termini ziua cu o sesiune de meditatie de 10-15 minute, pentru a-ti ajuta mintea sa se la oprireasca din ratacit si sa te ajute pentru un somn odihnitor.

4. Somn de calitatememoria creierului
Cercetari de la Harvard indica faptul ca oamenii au cu 33% mai multe sanse sa deduca conexiuni intre idei vag corelate dupa ce dorm, dar putini realizeaza ca performanta lor de fapt s-a imbunatatit  Se mai stie despre somn si ca amplifica capacitatea memoriei si te ajuta sa “practici” si sa iti imbunatatesti activitatea abilitatilor oferind provocari. De fapt, o singura noapte de somn timp de patru-sase ore poate avea impact asupra capacitatii tale de a gandi clar in ziua urmatoare.

Procesul de crestere cerebrala, sau neuroplasticitatea, se considera a fi baza capacitatii creierului de a controla comportamentul, inclusiv invatarea si memoria. Plasticitatea apare cand neuronii sunt stimulati de evenimente sau informatii din mediu. Totusi somnul si lipsa de somn modifica exprimarea catorva gene si produse de gene care ar putea fi importante pentru plasticitatea sinaptica.

Like Share Share Tweet118974 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: imbunatatirea memoriei, intestine, memorie, odihna, post, somn,

Comentarii recente:
Lumynyta14 June 2014 11:24Raspunde

Multumim pentru frumoasele articole care ne sunt de foarte mare ajutor in viata de toate zilele,o zi frumoasa

Nicole O.04 March 2015 08:03Raspunde

Articolele sunt foarte interesante,cu impact in imbunatatirea vietii de zi cu zi si sunt scrise clar si explicit (pe intelesul tutoror) . Va multumim ca ne ajuta-ti in acest mod sa traim o viata mai lunga si mai sanatoasa. Sa nu uitam ca " DOAR O VIATA AVEM !!!".

Alec Blenche04 March 2015 09:17Raspunde

Si noi va multumim pentru ca ne cititi si pentru cuvintele calde

Larisa16 January 2017 15:15Raspunde

Imi pare rau, dar procesul de "neurogeneza" nu exista. Neuronii nu se pot divide si substanta cenusie nu se regenereaza. Se pleca de la o premisa eronata.

Anonim25 January 2017 08:26Raspunde

@Larisa Neurogeneza (nasterea neuronilor) este procesul prin care neuronii sunt generati. Neuronii se nasc in permanenta predominand in doua regiuni ale creierului: in zona subventriculara, unde celulele noi migreaza catre bulbul olfactiv si in zona subgranulara, parte din hipocamp. Neuronii sunt nascuti in zone ale creierului bogate in celule precursoare ale lor. Acestea sunt numite si celule stem neurale.

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Depresia este reversibila prin metodele potrivite

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

Ştiinţa confirma beneficiile somnului de după-amiază

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

5 lucruri pe care părinţii nu ar trebui să le spună niciodată copiilor, conform specialiştilor

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Trateaza sciatica cu un plan alimentar personalizat

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE