AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

7 lucruri care te storc de energie si cum sa ti-o refaci

In aceasta lume in continua miscare, mereu trebuie sa fim plini de energie ca sa putem face fata provocarilor de fiecare zi. Cu toate acestea, sunt multi factori - alimente, obiceiuri, mentalitati si situatii - care ne fac sa ne simtim secatuiti de energie. Cu cat ne fortam limitele rezervelor de energie, cu atat ne riscam mai mult sanatatea.

Desi fiecare persoana are alt mod de a-si reface rezervele de energie – unii asculta muzica, altii se incarca cu energie daca ies cu prietenii, iar altii daca petrec ceva timp singuri. Insa cel mai bine este sa cunoastem si sa evitam lucrurile care ne iau din energie.

Iata sapte capcane ce trebuie evitate daca vreti sa fiti in cea mai buna forma, si cateva secrete despre cum sa o faceti.

Deshidratarea
Intre drumurile de acasa la munca si inapoi, copii si alte responsabilitati, multi dintre noi uitam sa ne oprim si sa bem suficienta apa. Din punct de vedere biologic, corpul nostru nu ne da semnale prea vizibile atunci cand ii este sete, pana in momentul in care suntem deshidratati grav, iar cand suntem prinsi in agendele noastre incarcate, uneori ne este greu si sa ne dam seama de cat de sete ne este.

Deshidratarea, chiar si cea usoara, incetineste circulatia, si, prin urmare, si oxigenarea muschilor. Acest lucru poate duce la o epuizare semnificativa a rezervelor de energie. Deshidratarea grava poate cauza greturi si ne poate lasa fara puteri.

Sfat pentru refacerea energiei: Oricat ai fi de ocupat, ai grija sa bei intre opt si zece pahare de apa curata in fiecare zi. Daca faci sport sau ai o activitate solicitanta fizic, trebuie sa bei mai multa. Daca bei ceai sau cafea in timpul zilei, la fel, trebuie sa compensezi cu mai multa apa, deoarece cafeina deshidrateaza corpul.

Zaharul
Zaharul este unul din acele alimente care ne fac sa ne simtim bine si plini de energie – cam cinci sau zece minute. Imediat dupa ce-l mananci, insulina creste brusc, zaharul din sange scade si te trezesti facand eforturi de concentrare sau chiar de a sta in picioare. Cand bei o bautura carbogazoasa sau alta bautura indulcita, sau apuci in graba o briosa pentru a-ti alunga foamea, te vei simti mult mai obosit dupa aceea – asa ca mai bine le eviti de la bun inceput.

Zaharul este o substanta ce provoaca dependenta si care se ascunde sub multe denumiri si pe care o putem gasi in aproape orice produs alimentar procesat din magazine. Aceasta “otrava a zilelor noastre” este o poarta pentru multe boli cronice, precum si reteta perfecta pentru o zi fara energie si cu o dispozitie iritabila. In plus, alimentele procesate contin multe alte substante chimice si conservanti, care functioneaza deseori ca anti nutrienti care ne iau energia, in loc sa ne-o dea.

Sfat pentru refacerea energiei: Alege alimente adevarate, neprocesate, preferabil organice, si evita adaosurile de zahar. Daca vrei ceva dulce, alege fructe integrale, sau gateste cu smochine, miere cruda sau cristale de nuca de cocos organica.

Somn insuficient
Acesta este evident, dar merita mentionat: cand nu dormim suficient (pentru adulti sunt recomandate 7 sau 8 ore), pur si simplu nu suntem in cea mai buna forma. Pe langa impactul asupra modului in care functionam la toate nivelurile, lipsa de somn poate afecta memoria, poate deteriora grav buna dispozitie si poate creste riscul unor boli cronice, precum cele de inima, contribuind chiar si la luarea in greutate.

Unii dintre noi merg tarziu la culcare, incercand sa terminam lucrurile ramase de facut din timpul zilei. Altii incearca sa doarma, dar se tot sucesc si rasucesc si pierd ore pretioase de somn.
Sfat pentru refacerea energiei: Incearca sa te culci cu o ora mai devreme. Daca ai o lipsa serioasa de somn, atunci culca-te cu doua ore mai devreme. Chiar daca trebuie sa fii mai creativ cu organizarea timpului, sanatatea ta iti va multumi. Inlatura din camera toate dispozitivele electronice, evita cafeina dupa amiaza si seara, si incearca sa meditezi inainte de culcare, fie si pentru cinci minute.

Daca nu poti dormi, bea o ceasca de ceai de musetel, fa un masaj la umeri si gat cu ulei esential de levantica. O baie calda inainte de culcare ajuta multe persoane sa doarma mai bine.
Citeste mai multe despre cum poti adormi folosind metode naturale: 10 obiceiuri pentru un somn eficient

Stresulenergie metode
Unul din principalii responsabili pentru o viata lipsita de energie este stresul. Cand corpurile noastre reactioneaza la stres, un suvoi de adrenalina da navala, iar nivelul de cortizon (hormonul de stres) explodeaza.

Suntem inflacarati, inima ne bate nebuneste si simturile ni se ascut... pentru putin timp. Atunci cand stresul devine o constanta, insa, toate sistemele ne sunt afectate, inclusiv cel imunitar si cardiovascular, iar rezervele de energie se epuizeaza cronic.
Stresul poate duce si la lipsa de somn, daca ai ganduri care nu te lasa sa dormi pana dimineata. Daca devine un obicei, acest ciclu de stres-nesomn iti poate deteriora mult sanatatea.

Like Share Share Tweet68682 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: casa, energie, lucruri, sfaturi, somn, stres, zahar,

Comentarii recente:
Constantin13 March 2015 06:36Raspunde

O lista interesanta de motive pentru energie scazuta, motive care nu apar in mintile multor persoane cand se intreaba de ce sunt asa de obosite. #1 - Deshidratarea scade si rata metabolica a unei persoane. Din pacate, si consumul pea mare de apa scade rata metabolica prin dilutia sarurilor din corp asa ca trebuie avut grija sa ne ascultam mesajele corpului intr-o directie cat si in cealalta. #3 Somn insuficient. Nu cred ca se pot spune suficiente lucruri bune despre un somn de calitate. singurul minus este ca ni se pare ca trece viata pe langa noi atunci cand dormim dar se merita fiindca atat timp cat esti treaz esti mai activ, mai sanatos, mai iubitor, mai optimist. Am scris si eu putin despre somn - oare cate ore avem nevoie, cum sa-l imbunatatim: http://fii-sanatos.ro/2015/01/somn-si-sanatate-partea-v-de-cat-somn-avem-nevoie-si-ce-se-intampla-cand-nu-dormi-suficient/ #4 Stress - carti intregi au fost scrise pe acest subiect - posibile solutii -> tinerea unui agende a recunostintei (scrii in fiecare zi la culcare pentru ce esti recunoscator, meditatii, vizualizari, auto educarea despre ce inseamna o relatie, cum se mentine o relatie, cum se intareste si apoi aplicarea metodelor prezentate in viata ta fiindca relatiile de calitate cu cei din jur pot fi o mare sursa de stress sau o binecuvantare. )

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE