AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Constipatia, ce este si cum o tratam!

Constipatia este una dintre cele mai frecvente probleme digestive din lume. Frecventa normala a miscarilor intestinale variaza foarte mult de la persoana la persoana, de la  data sau de mai multe pe zi pana la  de trei ori pe saptamana. In general, insa, probabil ca esti constipat daca ai un scaun tare, uscat de mai putin de trei ori pe saptamana.

Constipatia te poate face, de asemenea, sa te simti balonat si inconfortabil. Desi constipatia poate afecta pe oricine, este mai frecventa la femei si la persoanele de peste 65 de ani. De asemenea, tinde sa apara in timpul sarcinii, dupa nastere sau interventii chirurgicale, daca luati  anumite medicamente, cum ar fi analgezice, sau in cazurl unor anumite boli, cum ar fi scleroza multipla.

Constipatia si remediile

1) Fibra

O dieta saraca in fibre poate juca un rol important in constipatie. Fibrele insolubile, care trec prin corp aproape neschimbate, ofera scaune intregi cu o textura moale, facandu-le mai usor sa treaca.

Alimentele care sunt bogate in fibre insolubile includ cereale integrale, fructele si legumele. Incercati tarate de grau, orez brun, paine sau cereale integrale.
Fibrelele solubile se dizolva in apa si formeaza in intestine o substanta ca un gel. Prunele uscate si smochinele pot fi adaugate la micul dejun sau mancate ca si gustare.

O alta optiune este de a presara o lingurita de seminte de in  peste orice masa. Ele pot fi gasite in pachetele de la magazinele cu produse naturiste sau a unor magazine alimentare. Ele au un gust usor, de alune.
Suplimentele de fibre sunt de asemenea disponibile, cele mai cunoscute suplimente fiind taratele de psyllium..

Adaugati fibre in dieta treptat, pentru a evita balonarea si gazele. De asemenea, asigurati-va ca beti destula apa, altfel fibrele pot avea efectul opus.

2) Lichidele

Asigurandu-va ca beti suficiente lichide, cum ar fi apa care poate ajuta unele persoane constipate. Fluidele fac miscarile intestinului sa fie mai moi si fac tranzitul mai usor .

Ai grija la consumul de bauturi alcoolice si bauturi cofeinizate, cum ar fi cafeaua si cola, care pot produce deshidratare.

3) Laxative stimulante

Multe laxative pe baza de plante, in ceaiuri sunt numite laxative stimulante. Acestea includ plante, cum ar fi:

• Cascara Sagrada
• Rubarba
• Aloe
• Senna
• Crusin

Unele dintre aceste plante, cum ar fi Senna, sunt omologate ca tratamente de ghiseu pentru constipatie. Desi sunt menite sa fie tratamente pe termen scurt, in realitate, oamenii pot deveni dependenti de ele si sa le utilizeze pentru saptamani intregi , luni sau chiar ani la un moment dat, in scopul de a avea un scaun pe zi.constipatia

Ele nu ar trebui sa fie utilizate pentru mai mult de o saptamana cu exceptia cazului in se fac sub supraveghere medicala. Utilizarea prelungita poate provoca intestinele sa-si piarda capacitatea de a se misca pe cont propriu, si a fost legata de diareea cronica, epuizarea de potasiu, pot duce la slabiciune musculara si ritmuri neregulate ale inimii, si rinichi sau insuficienta hepatica.

4) Biofeedback

Terapia biofeedback poate ajuta persoanele cu constipatie care rezulta din disfunctii in zona pelviana, o afectiune in care muschii planseului pelvin nu functioneaza in mod corespunzator. Ea apare ca urmare a unor conditii, cum ar fi obezitatea, o prostata marita, sau dupa nasterea copilului.

Terapeutii biofeedback-ului te invata cum sa-ti coordonezi mai bine muschii folositi pentru a defeca. Aproximativ 70% dintre oameni si-au imbunatatit simptomele dupa formarea biofeedback.

Desi biofeedback-ul a fost folosit ca si tratament pentru constipatie relativ recent, rezultatele sunt promitatoare.

De exemplu, un studiu a comparat biofeedback-ul (o sesiune pe saptamana, timp de cinci saptamani) cu laxativele (polietilenglicol 14.6 - 29.2 grame pe zi), plus educatia persoanelor cu disfunctii cronice, severe la nivelul planseului pelvin. Toti participantii au incercat anterior suplimente de fibre plus supozitoare si clisme dar care nu au avut rezultate.

Dupa sase luni, sesiunile de biofeedback au fost mai eficace decat laxativele, cu 43 din 54 (80%) dintre pacientii biofeedback comparativ cu 12 din 55 (22%), la pacientii tratati cu laxativ avand raportare de imbunatatiri majore. Beneficiile par sa dureze cel putin doi ani.

5) Probioticele

Probitice, cum ar fi Lactobacillus acidophilus, sunt organisme vii microbiene, care se gasesc in mod natural in tractul digestiv. Unele dintre modurile in care acestea sunt considerate de a promova sanatatea includ suprimarea cresterii bacteriilor potential daunatoare, imbunatatirea functiei sistemului imunitar, sporind bariera protectoare a tractului digestiv, si ajutand la producerea vitaminei K.

Exista unele dovezi preliminare ca suplimentele probiotice pot ajuta cu constipatia. De exemplu, un studiu a analizat efectul unei bauturi probiotice care contine o tulpina de bacterii benefice numite Lactobacillus casei Shirota (65 mililitri pe zi) sau un placebo la persoanele cu constipatie cronica. Bautura probiotica a dus la o imbunatatire semnificativa in severitatea constipatiei si in coerenta scaunului.

Un alt studiu a examinat eficacitatea unei alte tulpini de probiotice privind constipatia la copii si nu s-a gasit nici un efect. Optzeci de patru copii intre doi si 16 ani cu constipatie au luat lactuloza (laxativ), plus un supliment probiotic care continea Lactobacillus GG sau lactuloza singura. Dupa 12 si 24 de saptamani, Lactobacillus nu a fost mai eficace decat lactuloza in monoterapie, in tratarea constipatiei.

6) Presopunctura

Presopunctura este o practica traditionala de vindecare, care presupune aplicarea de presiune cu degetele pe punctele de acupresura specifice de pe corp.

Un punct care este adesea recomandat de catre specialisti pentru constipatie este  intestinul gros 4. Desi nu a fost studiat pentru constipatie, aceasta este un remediu simplu, care poate functiona pentru unii oameni. Punctul este situat la cel mai inalt nivel al muschiului intre degetul mare si degetul index atunci cand sunt adusi aproape impreuna. Atentie: nu utilizati acest punct, daca sunteti gravida.

Cu degetul mare sau degetul mijlociu la un unghi de 90 de grade la nivelul pielii, se aplica presiune treptat in crestere. Tineti presiunea timp de trei minute. Presiunea nu trebuie sa fie dureroasa sau inconfortabila.

7) Magneziul

Un deficit de magneziu poate contribui la constipatie. Magneziul se gaseste in mod natural in alimente, cum ar fi legumele cu frunze verzi, nuci, seminte si cereale integrale si in suplimentele.

Magneziul este necesar pentru functionarea normala a muschilor, inclusiv a musculaturii intestinale. Un studiu recent a examinat aportul de magneziu in legatura cu constipatia la 3835 de  femei. Aportul de magneziu minim a fost asociat cu constipatia.Mai multe informatii despre magneziu si beneficiile sale gasiti aici.

Constipatia si alte remedii naturale

• agrisa
• busuiocul
• crusinul
• ardeiul iute
• papadia
• shou wu
• mierea
• laptele de ciulin
• zmeura rosie
• ulmul alunecos

Alte sfaturi

• Angajarea in activitate fizica regulata. Lipsa de suficienta activitate fizica poate duce la constipatie.
• Nu amana nevoia de a merge la baie. Cu cat intarzii mai mult nevoia de a merge la baie, mai multa apa este absorbita din fecale si cu atat mai greu va deveni momentul excretiei.

Scriind acest material imi dau seama inca odata ca totul se poate reduce foarte simplu la o alimentatie sanatoasa care sa elimine orice produs procesat si eventual si de provenienta animala(pt ca nu contin fibre) peste care sa se puna activitatea fizica si igiena si gata ai scapat de griji.

Imi aduc aminte un comentariu amuzant facut de David Wolfe, spunea ceva de genul ..parafrazez... cea mai periculoasa boala a zilelor noastre nu este nici cancerul nici sida nici diabetul...este constipatia. In primul rand pentru ca este prezenta in randul guvernantilor si a doctorilor si in general mai peste tot unde se iau decizii importante pentru oameni.

Astept parerile voastre si alte remedii ...aici invatam impreuna, iar constipatia este un capitol important

Surse:

http://altmedicine.about.com/od/constipation/a/constipation.htm?nl=1

Like Share Share Tweet15607 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: biofeedback, constipatia, fibra lichide, probiotice, remedii, tratamente naturale,

Comentarii recente:
Terapii de relaxare | Viata in verde viu11 May 2012 07:19Raspunde

[...] central. Mintea insa intervine in momentul cand apare stresul ceea ce produce tensiune in corp. Biofeedback-ul te poate invata sa intervii pentru a readuce echilibrul functional al [...]

aura popescu31 December 2014 05:17Raspunde

Foarte interesant articol.Aveti numai lucruri interesante si foarte bine explicate. As avea o intrebare pentru un copil de 6 ani nascut prematur la 25 de saptamani care a avut tot timpu probleme cu iesitu la toaleta ce as putea sa ii dau . Am incercat orice de la seminte in , tarata, nuci , prune uscate, etc, acum are niste prafuri de la medic care il ajuta dar fara ele se constipa si as vrea sa renunt la acest medicament ce puteti sa imi recomandati. Va multumes .

Cristina07 May 2015 21:47Raspunde

Da, articolul e foarte bun si solutia pare foarte simpla... Numai ca eu, de exemplu, consum doar vegetale zilnic, beau apa, sucuri de legume si fructe si...de cateva luni, de cand "am schimbat teritoriul", nu am reusit sa rezolv decat temporar...

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE