Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Diete

7 alimente despre care probabil nu stiai ca-ti maresc glicemia

Sunt mult riscuri asociate cu glicemia ridicata, printre care boala cardiaca, diabetul si obezitatea. Iata care sunt principalele categorii de alimente care maresc glicemia.

Mentinerea glicemiei in limite normale este una dintre cele mai utile cai de a te asigura ca iti poti tine sub control buna dispozitie, greutatea si chiar sanatatea cardiaca. Este, de asemenea, o strategie vitala si pentru cei peste 400 milioane bolnavi de diabet din intreaga lume. Indiferent ca te numeri sau nu printre acestia, mentinerea glicemiei in limite normale este importanta pentru sanatate.

Sunt mult riscuri asociate cu glicemia ridicata, printre care boala cardiaca, diabetul si obezitatea.

Printre semnele care arata ca exista un dezechilibru la nivelul zaharului din sange se numara o senzatie constanta de foame, iritabilitate si stare de neliniste, precum si fluctuatii exagerate de dispozitie si energie.

Daca toate acestea ti se par cunoscute, poate ca ar fi momentul sa iei masuri pentru a restabili nivelul normal al glicemiei.

Glicemia creste cand consumam produse ce contin carbohidrati usor accesibili sau “simpli”. Toti ne gandim ca zaharul alb este principalul vinovat, insa sunt si alte alimente care pot mari glicemia si la care e posibil sa nu te fi gandit.

Fara carbohidrati este foarte greu pentru corp sa supravietuiasca si sa functioneze optim, de aceea, in loc sa-i eviti, mai bine invata ce tip de carbohidrati iti fac bine, care sunt alimentele care le contin si cat de des e bine sa se regaseasca in regimul tau alimentar.

Totul se reduce la insulina

Acest hormon ajuta corpul, printre altele, sa depoziteze grasimea si sa secrete glucoza pentru celule. Este important de subliniat ca insulina NU este un dusman.

In mod normal, insulina are un rol important in mentinerea nivelului de energie stabil. Pentru a-si indeplini functia, trebuie sa facem eforturi "sa ne mentinem calmul", in loc sa ajutam insulina sa urce si sa coboare intr-o cursa nebuna.

Cei care sufera de diabet stiu ca trebuie sa-si mentina glicemia in limite normale. Dar chiar si cei care nu prezinta risc de diabet, daca se numara printre cei care consuma alimente cu indice glicemic ridicat, pot dezvolta rezistenta la insulina.

 

Iata o lista cu principalele 7 categorii de alimente care maresc glicemia:

1. Painea - chiar si cea "integrala"

Painea este un produs de baza, comercializat masiv in ziua de azi si, din acest motiv, si-a pierdut foarte mult din proprietatile sale nutritive. Painea este un combustibil puternic pentru zaharul din sange.

Carbohidratii din paine se descompun rapid in tractul digestiv si ajung in sange sub forma de glucoza. Acest proces duce la o fluctuatie rapida a nivelului de insulina si a glicemiei. Incearca sa inlocuiesti painea cu cartofi dulci sau cu paine facuta in casa cu faina de migdale. 

2. Carne procesata

Poate ca e vremea sa renunti la hotdog-ul tau preferat si alte produse similare. Studiile arata ca un consum excesiv - sau chiar unul redus - de carne procesata poate duce la diabetul de tip 2. Inlocuieste aceste produse cu o versiune mai putin procesata sau cu proteine vegetale, cum ar fi lintea sau soia. 

3. Alimente fara grasimi

Termenul “fara grasimi” sau “redus in grasimi” este unul care ne poate pacali usor. Ne gandim ca facem un lucru bun, nu? Cine sa stie ca producatorii trebuie sa utilizeze un continut mai ridicat de zahar in aceste alimente? Eliminand grasimea, alimentele isi pierd din aroma, de aceea trebuie sa adauge zahar. Consumul marit de alimente “fara grasimi” pot mari glicemia pana la stele si pot ingreuna efortul de a tine sub control aportul de calorii, precum si nivelul de energie.

4. Fumatul

Fumatul nu este chiar un aliment si se stie deja ca este un obicei care dauneaza sanatatii. Insa nicotina, pe langa altele, mareste glicemia. Daca suferi de diabet si fumezi, trebuie sa iei masuri, pentru ca este o combinatie care poate duce la tot felul de complicatii, atac de cord, insuficienta renala, accident vascular si deteriorare a nervilor. 

5. Cerealele rafinate pentru mic dejun

Cele mai multe cereale pentru micul dejun sunt imbibate de zahar. Un castron de cereale la micul dejun te face sa-ti depasesti doza zilnica recomandata de zahar fara sa-ti dai seama. Verifica lista de ingrediente, iar, daca zaharul este printre primele ingrediente, atunci este un bun indiciu ca e bine sa renunti la ele. Fulgii de ovaz sunt o alternativa mai buna.

6. Laptele vegetal

Greu de crezut, insa sunt si variante de lapte vegetal care pot mari glicemia. Laptele vegetal din comert are adaos de zahar pentru un gust mai bun. Este mai bine sa-ti prepari acasa laptele din nucile preferate sau gaseste o marca de lapte vegetal neindulcit. 

7. Cafeaua

Nu doar aportul de calorii mareste glicemia. Cafeaua, de exemplu - chiar si cea neagra, care nu are nicio calorie - are acest efect. Acest lucru se datoreaza cofeinei. Acelasi lucru este valabil si in cazul ceaiului verde, negru si a bauturilor energizante. Daca ai probleme cu glicemia, este preferabil sa optezi pentru variante fara cofeina.

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

SURSE

http://www.foodmatters.com/article/7-surprising-foods-that-spike-your-blood-sugar-levels

#cofeina #diabet de tip 2 #indice glicemic #insulina #nicotina #rezistenta la insulina #zahar alb #glicemia

Ce au mai parcurs alti cititori...

7 greseli comune care declanseaza poftele alimentare

7 greseli comune care declanseaza poftele alimentare

7 pasi pentru vindecarea diabetului de tip 2

7 pasi pentru vindecarea diabetului de tip 2

Descoperiri importante legate de diabet si extractul de curcumin

Descoperiri importante legate de diabet si extractul de curcumin
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.