AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

10 moduri in care o plimbare zilnica iti poate schimba corpul si mintea

Doar pentru ca este usor nu inseamna ca nu este eficient! Renunta la atitudinea de luptatoare care trebuie sa "traga tare" pentru a avea rezultate si fa o plimbare pe cararea sanatatii.

Cand te gandesti la “sport” iti imaginezi ca sari in masina, mergi la o sala unde trebuie sa lucrezi din greu, sa te lupti cu tot felul de echipamente, sa respiri aerul plin de transpiratie, apoi sari iar in masina si mergi acasa? Este un scenariu care te incanta? Multi oameni iubesc sa mearga la sala si este un lucru foarte bun. Dar nu toti  sunt la fel. Iar daca nu iubesti un anumit exercitiu, este greu sa fii perseverent de-a lungul vietii.

Si chiar daca viata ta poate fi mai lunga datorita sportului, este, totusi, prea scurta pentru a o petrece facand exercitii care nu-ti fac nicio placere. Nu inseamna ca nu trebuie sa mai faci sport, inseamna doar ca trebuie sa-ti alegi exercitiul fizic potrivit.

De aceea mersul pe jos este o alegere perfecta; cui nu-i place sa se plimbe? Ei bine, este posibil sa fie cateva exceptii, dar mersul pe jos este unul dintre exercitiile fizice cu cel mai mic impact asupra corpului din cate exista.  Si din aceasta cauza, multi oameni nu isi dau seama cat de eficienta poate fi aceasta activitate fizica.

Iata doar cateva dintre beneficiile mersului pe jos:

1. Poti pierde cateva kilograme

Este atat de placut sa te plimbi incat nu tot timpul asociem mersul pe jos cu rigorile mersului la sala si cu slabitul care are loc in consecinta. Dar am putea sa facem aceasta asociere. Medicul Art Weltman, director al departamentului de fiziologia miscarii fizice la Universitatea din Virginia, declara pentru health.com ca “mersul pe jos intr-un ritm alert, combinat cu o alimentatie sanatoasa, este extrem de eficient pentru pierderea in greutate.” Iar in cazul femeilor, grasimea abdominala din profunzime este prima care se pierde. In acest sens, nu uita: daca mergi pe jos 1.6 km arzi 88.9 calorii; daca alergi aceeasi distanta, arzi 112.5 calorii – nu e rau deloc pentru o simpla plimbare!

2. Iti reduci riscul de diabet

Asociatia Americana a Diabetului declara ca iubitorii mersului pe jos isi pot reduce glicemia si riscul general de diabet.

3. Scade tensiunea

Cercetatorii de la Universitatea Boulder din Colorado si Universitatea din Tennessee au descoperit ca mersul pe jos scade presiunea arteriala cu aproape 11 puncte si reduce riscul de accident vascular cu 20 pana la 40 %, raporteaza revista "Preventie" (Prevention).

4. Riscul de boala cardiovasculara este, de asemenea, mai redus

Un studiu publicat in New England Journal of Medicine a concluzionat ca persoanele care se plimba de cel putin 5 ori pe saptamana timp de 30 de minute sau mai mult prezinta un risc cu 30% mai redus de boala cardiovasculara, comparativ cu cei care nu se plimba in mod regulat.

5. Se regleaza digestia

Unii oameni se bucura de un sistem digestiv care merge ca ceasul, altii nu. Daca te incadrezi in a doua categorie, atunci e bine sa stii ca mersul pe jos imbunatateste mobilitatea gastrica, spune Tara Alaichamy, fizioterapeut la Centrul de Tratament pentru Cancer din America. “Unul dintre primele lucruri care i se cer unui pacient care a suferit o operatie la abdomen este sa se plimbe, pentru ca mersul pe jos pune muschii abdominali in miscare, incurajand activitatea din sistemul gastrointestinal,” a declarat ea pentru revista Prevention.

6. Oasele devin mai puternice

Intareste-ti acum oasele prin miscari regulate pentru a evita fracturi, osteoporoza si micsorarea coloanei mai tarziu,” scrie Katherine in "8 motive pentru care e bine sa mergi pe jos". Densitatea osoasa se cladeste prin exercitii precum mersul pe jos, explica ea, iar oamenii care se bucura de ea au oase mai sanatoase si mai puternice decat cei care nu o au, conform unui studiu condus de Universitatea Oxford.

7. Mareste buna dispozitie

Nu este nicio surpriza ca sportul ne poate calma nervii, insa nu este nevoie de yoga meditativa sau de o sesiune intensa de kickboxing pentru a ne elibera de energia negativa. O simpla plimbare ne poate face sa ne simtim mai bine. Dr. Melina B. Jampolis, autoarea cartii ”Dieta Medic doar la nevoie” spune: “Studiile arata ca mersul pe joc practicat regulat modifica sistemul nervos astfel incat ne reduce mania si ostilitatea.” In plus, mersul pe jos cu un prieten include si factorul social sanatos, iar mersul pe jos in lumina soarelui poate atenua Tulburarea Afectiva Sezoniera.

8. Mintea devine mai creativa

Mersul pe jos stimuleaza creativitatea si vei fi surprins de cate idei iti pot veni in timpul unei plimbari. Nu degeaba filozoful Friedrich Nietzsche a scris,

Toate gandurile cu adevarat marete sunt nascute in timpul unor plimbari”.

Si, conform unui studiu desfasurat de Asociatia Americana de Psihologie, nu sunt doar vorbe. Alte patru studii au demonstrat ca mersul pe jos mareste gandirea creativa. Efectul nu este produs doar prin stimularea perceptuala marita ca urmare a miscarii printr-un anumit mediu, ci se datoreaza plimbarii insasi. Fie ca este vorba de mersul pe jos afara sau de mersul pe o banda, acest exercitiu fizic stimuleaza generarea de idei noi si bune, iar efectul se extinde si cand oamenii de creatie se aseaza la masa de lucru imediat dupa o plimbare.

9. Te bucuri de o viata mai lunga!

Exista multe dovezi care arata ca mersul pe jos poate reduce riscul de mortalitate din toate cauzele. Acest studiu care a folosit informatii de la peste 334.000 de oameni din "Investigatia prospectiva europeana despre nutritie si cancer" (EPIC) arata destul de clar acest lucru: simpla modificare de la o viata inactiva la o singura plimbare de 20 de minute pe zi reduce numarul de decese cu 7%.

10. Plimba-te intr-un parc pentru a mari exponential toate beneficiile

Desi mersul pe jos este esentialul, studiile arata ca plimbarile facute intr-un parc sau intr-o zona cu multi copaci – comparativ cu zonele de aglomeratie urbana – sunt chiar mai avantajoase pentru ca duc la ameliorarea oboselii mentale, scaderea stresului si imbunatatirea concentrarii.

Sursa utilizata: https://www.prevention.com/fitness/benefits-walking-every-day

Like Share Share Tweet4953 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: antidepresive, Mersul pe jos, miscare, plimbare, sport, antistres,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Simptomele endometriozei pot fi ameliorate substanţial prin alimentaţie

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Tratează inflamaţia cronică plecând de la cauzele apariţiei acesteia

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Postul intermitent – o metodă nouă de slăbit, cu multe beneficii pentru sănătate

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Cele mai bune alimente afrodiziace si riscul medicamentelor cu acelasi efect

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Atenuează gastrita in câţiva pasi

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE