meniu
Corp

Cum ne afecteaza sanatatea lipsa somnului?

Cu totii am resimtit efectele lipsei de somn la un moment dat in viata: oboseala, ceata mentala, lipsuri de memorie si o stare generala de rau. Majoritatea oamenilor nici nu acorda o atentie prea mare lipsei de somn, pana cand aceasta nu devine o pro

Cu totii am resimtit efectele lipsei de somn la un moment dat in viata: oboseala, ceata mentala, lipsuri de memorie si o stare generala de rau. Majoritatea oamenilor nici nu acorda o atentie prea mare lipsei de somn, pana cand aceasta nu devine o problema constanta si le afecteaza capacitatea de munca sau le agraveaza problemele de sanatate deja existente. Insa studiile arata ca lipsa de somn ne-ar putea afecta chiar mai mult decat s-ar crede.

Intr-un nou studiu, publicat in revista medicala "Metabolismul Molecular", cercetatorii au evaluat cativa barbati cu greutate normala pentru a stabili daca o privare de somn pe termen scurt are vreo influenta asupra sanatatii lor intestinale. Timp de doua nopti, barbatii au dormit doar patru ore, intre 2:45 am si 7:00 am. Pentru urmatoarele doua nopti au dormit normal, adica un interval de 8 - 8 1/2 ore intre 10:30 pm si 7 am. Cercetatorii au descoperit ca privarea de somn pe termen scurt afecteaza microbii intestinali, respectiv proportia dintre diferitele tipuri de bacterii.

Unele tulpini s-au inmultit, in timp ce altele au scazut dramatic. Modificarile microbiene au fost comparabile cu modificarile care intervin cand este afectat metabolismul.

In plus, cercetatorii au descoperit modificari in sensibilitatea la insulina, care este un factor de influenta pentru diabet, sindromul metabolic si obezitatea. Privarea de somn, chiar si pe perioade scurte de timp, a dus la o scadere cu 20% a sensibilitatii hormonului insulina. Insulina este hormonul care regleaza glicemia din sange. Cand zaharul din sange creste dupa masa, insulina are grija ca acesta sa coboare din nou.

Cand corpul nu mai raspunde la insulina, in mod corespunzator, efectele pot fi daunatoare. Cand aceasta sensibilitate se mentine pe perioade lungi de timp, apare rezistenta la insulina. Rezistenta la insulina este o afectiune in care corpul nu mai raspunde corect la compusul secretat de pancreas ca raspuns la zaharuri.

Avand in vedere ca cercetarile sunt inca in faza preliminara, nu este clar daca privarea de somn pe termen lung (mai mult de doua zile) poate duce la rezistenta la insulina, insa o scadere cu 20% a sensibilitatii la insulina justifica fara indoiala efectuarea unor studii ulterioare cu privire la efectele pierderii somnului.

6 strategii pentru un somn mai bun:

  1. Nu mai consuma bauturi cu cofeina dupa ora 3 p.m.
  2. E bine sa nu mai mananci nimic cu cel putin trei ore inainte de culcare.
  3. Incearca sa mergi la culcare la aceeasi ora in fiecare seara pentru a ajuta corpul sa se regleze singur.
  4. Evita utilizarea mijloacelor de tehnologie cu emisie de lumina albastra cu cateva ore inainte de culcare, cum ar fi calculatoare, televizor si telefoane mobile.
  5. Fa o baie inainte de culcare; sau, mai bine, toarna putin ulei esential de lavanda in cada. Lavanda are un efect rapid de calmare asupra sistemului nervos si te ajuta sa adormi mai bine si mai relaxat.
  6. Nu mai munci cel putin cu cateva ore inainte de culcare.

Sursa utilizata: http://www.care2.com/greenliving/is-sleep-loss-affecting-your-health.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#bacterii benefice #digestia #insulina #intestine #metabolism #obezitate #rezistenta la insulina #sensibilitatea la insulina #somn #deprivare somn

Ce au mai parcurs alti cititori...

4 inamici ai sanatatii intestinale

4 inamici ai sanatatii intestinale

Efectele lipsei de somn asupra creierului

Efectele lipsei de somn asupra creierului

5 trucuri prin care inveti corpul sa arda grasimi in loc sa le depoziteze

5 trucuri prin care inveti corpul sa arda grasimi in loc sa le depoziteze
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.