AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Sfaturi simple pentru a preveni raceala

Este oare bine sa depui efort atunci cand simti ca vei cadea la pat cu o raceala? Potrivit cercetarilor, de fapt s-ar putea sa fie o idee buna pentru sanatate.

Cel putin este improbabil ca iti va face rau, doar in cazul in care exagerezi cu eforturile.

Intr-un astfel de studiu, participantii au fost infectati cu un virus de raceala si apoi divizati in doua grupuri, pentru a li se evalua gradul de sanatate: un grup care sa faca exercitii fizice si celalalt care sa se abtina de la asta.

Grupul cu exercitii a facut 40 de minute de exercitii fizice sub monitorizare o data la doua zile la 70% din maximum de ritm cardiac.sanatate

La sfarsitul testului de 10 zile, cercetatorii au tras concluzia ca desi nu erau diferente in severitatea sau durata simptomelor de la cele doua seturi de subiecti, era o diferenta in modul in care ei isi evaluau propriile lor simptome de raceala si a consecintelor asupra gradului de sanatate.

Cei ce facusera exercitii pentru sanatate au raportat ca simtindu-se mai bine in general comparativ cu cei ce ramasesera sedentari.

Oamenii activi sufera de mai putine probleme legate de raceala

Alte studii au aratat cu claritate ca exercitiile fizice regulate vor ajuta in primul rand la prevenirea captarii de raceala si mentinerea nivelului de sanatate.

De exemplu, un studiu din 2002 a descoperit ca cei ce faceau regulat exercitii fizice sufereau cu 20-30% mai putin de  raceala decat restulii. Alte studii au aratat un impact chiar si mai mare pentru sanatate.

Potrivit unui test din 2006, exercitiul fizic regulat si moderat a redus riscul de raceala la jumatate in cazul femeilor aflate in perioada postmenopauzala. Studiul de un an a examinat 115 femei in perioada postmenopauzala, sedentare, supraponderale, dintre care niciuna nu fuma sau era sub terapie de substitutie hormonala. Jumatate dintre ele au fost desemnate unui grup de aerobic si cealalta a participat doar la sedinte saptamanale de stretching (exercitii de extindere a articulatiilor).

Pacientele din grupul de aerobic au fost solicitate sa lucreze circa 45 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana, dar ele au fost capabile sa realizeze doar 30 de minute pe zi, majoritatea exercitiilor constand in mers rapid. La sfarsitul studiului, femeile care au facut exercitii aerobice pe o baza saptamanala au avut doar jumatate din riscurile de raceala ale celor care au facut doar stretching (extinderi).

Abilitatea de a face exercitii fizice moderate pentru a tine la distanta raceala pare de asemenea sa se mareasca cu cat este folosita mai indelungat. In cele trei luni finale ale studiului, grupul care facea doar stretching a avut un risc de trei ori mai mare de raceala, si un risc mai mare pentru santate, decat cele ce faceau exercitii.

Faptul ca imunitatea amplificata era mai puternica in ultimul trimestru al studiului de un an sugereaza ca este important sa te tii de exercitii fizice pe termen lung pentru a capata efecte depline si a avea un nivel suficient de sanatate. Am spus adesea ca este crucial sa tratezi exercitiul fizic ca pe un medicament care trebuie prescris, monitorizat si mentinut in mod adecvat pentru ca voi sa va bucurati de maximum de beneficii. Aceasta mai inseamna si ca nici nu poti stoca exercitiile fizice; nu sunt ca banii. Chiar daca ai fi un atlet de clasa mondiala, in circa doua saptamani fara exercitii fizice vei tinde sa experimentezi pierderea de rezistenta antiraceala.

Like Share Share Tweet10841 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: aliment, exercitii fizice, quercentin, raceala, sanatate, trucuri, virusuri, vitamina D,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Sapte alimente bogate in iod, pentru o tiroida sanatoasa

Sapte alimente bogate in iod, pentru o tiroida sanatoasa

7 metode prin care iti imbunatatesti concentrarea la locul de munca

7 metode prin care iti imbunatatesti concentrarea la locul de munca

12 beneficii uimitoare pentru sanatate ale semintelor de canepa

12 beneficii uimitoare pentru sanatate ale semintelor de canepa

Tot ce trebuie sa stii despre medicamente si carentele alimentare

Tot ce trebuie sa stii despre medicamente si carentele alimentare

10 beneficii surprinzatoare ale uleiului esential de canabis

10 beneficii surprinzatoare ale uleiului esential de canabis

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE