0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Corp

5 masuri de preventie a osteoporozei, mai importante decat aportul suficient de calciu

Oasele rupte sunt probabil cel mai neplacut dar si mai usor de evitat efect al procesului de imbatranire. Din pacate, multe femei nu se gandesc la oasele lor decat atunci cand sunt deja afectate de fracturi si osteoporoza. Sanatatea oaselor este o ch

Oasele rupte sunt probabil cel mai neplacut dar si cel mai usor de evitat efect al procesului de imbatranire.

Din pacate, multe femei nu se gandesc la oasele lor decat atunci cand au deja fracturi si osteoporoza.

Sanatatea oaselor poate fi preintampinata si corectata din timp, de aceea e bine sa fie luate masuri inainte de a fi prea tarziu.

Iata cateva lucruri pe care e bine sa le stii despre oase si cateva sfaturi despre cum sa le mentii sanatoase si puternice!

1. Fa-ti analizele la momentul potrivit, dar nu mai devreme

Fundatia Nationala a Osteoporozei din SUA, de exemplu, nu recomanda o analiza de rutina pentru densitatea osoasa inainte de varsta de 65 pentru femei si 70 pentru barbati. In ciuda acestor standarde, medicii indeamna deseori pacientii sa faca testul mult mai devreme.

Acest lucru poate duce la administrarea de medicamente mult mai devreme decat ar trebui pentru a incetini pierderea osoasa. Problema este ca acestea pot avea efecte secundare devastatoare si nu se adreseaza problemei de baza a afectiunii, care, de regula, are legatura cu stilul de viata.

Observatie: Daca aveti in familie cazuri de osteoporoza, cazuri de fracturi sau daca folosesti medicamente sau suplimente care subtiaza oasele, cum sunt steroizii, este posibil sa ai nevoie de un test pentru verificarea densitatii osoase mult mai devreme.

2. Calciul nu este Sfantul Graal

Aceasta afirmatie poate fi intampinata cu mare neincredere, mai ales daca esti printre amatorii reclamelor la lactate, insa calciul singur nu poate preveni fracturile de oase. De fapt, calciul trebuie luat cu vitamina D pentru a fi bine absorbit de corp.

Suplimentele cu calciu si alimentele si produsele lactate imbogatite cu calciu nu ajuta in niciun fel corpul. Calciul adaugat in aceste produse nu poate fi asimilat de corp in acelasi fel in care ar fi asimilat dintr-un aliment-sursa al acestui mineral. In loc sa ajute oasele, calciul consumat astfel se acumuleaza in artere si rinichi, cauzand probleme cardiovasculare si pietre la rinichi.

Un studiu efectuat la Harvard a aratat ca o alimentatie bogata in calciu si un consum regulat de lactate nu reduce riscul de fracturi. Un studiu ulterior a descoperit ca aportul total de calciu nu are nicio legatura cu riscul de fractura la sold.

Alte elemente importante pentru oase puternice:

3. Grasimea abdominala nu face casa buna cu oasele

Un studiu coreean a descoperit ca o crestere a grasimii viscerale postmenopauza este pozitiv asociata cu densitatea minerala redusa.

Acest lucru se poate datora faptului ca vitamina D, fiind solubila in grasime, este mai usor sa fie prinsa in tesutul gras in loc sa fie folosita corespunzator de corp.

Si subponderabilitatea poate afecta densitatea osoasa, mai ales daca e cauzata de o tulburare alimentara, care poate cauza o deficienta nutritionala severa, sau lipsa de miscare, care face ca oasele sa fie predispuse la fracturi si rupturi.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#calciu #menopauza #minerale #miscare #oase #osteoporoza

Ce au mai parcurs alti cititori...

Fapt confirmat: cu cat este mai joasa densitatea osoasa, cu atat mai mic este riscul de cancer mamar

Fapt confirmat: cu cat este mai joasa densitatea osoasa, cu atat mai mic este riscul de cancer mamar

Ai suferit o fractura? Iata ce trebuie sa faci pentru a te vindeca mai repede

Ai suferit o fractura? Iata ce trebuie sa faci pentru a te vindeca mai repede

Cele patru concepte cheie pentru oase puternice

Cele patru concepte cheie pentru oase puternice
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.