AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Cele patru concepte cheie pentru oase puternice

Acest articol este un extras dintr-un interviu cu Amy Lanou, nutritionista, Profesor Lector si Titular al Departamentului de Sanatate si Bunastare Fizica de la Univarsitatea din Carolina de Nord, Asheville. Dr. Lanou serveste in calitate de Cercetator Stiintific Principal pentru Comitetul Medicilor pentru Medicina Responsabila. Dr. Lanou este autoarea cartilor Cladind Vitalitatea Oaselor/Building Bone Vitality si Mancatul sanatos Pentru Viata pentru Copii/Healthy Eating for Life for Children.

De ce ati scris o carte despre sanatatea oaselor?

Osteoporoza este o problema serioasa. O femeie din sase isi va fractura unul dintre solduri in timpul vietii, acesta este un risc intr-adevar foarte inalt. Un numar destul de mare de barbati vor suferi si ei o fractura de sold, si odata ce cineva pateste asta, este destul de obisnuit faptul ca in general calitatea vietii acelei persoane sa scada simtitor. |De multe ori acest lucru va grabi si sfarsitul vietii persoanei respective.

Rata fracturilor este mai inalta in tarile in care se consuma cel mai mult lactatele si calciul. Tarile care consuma lapte putin sau deloc, la fel si lactatele si suplimentele cu calciu, au rate ale fracturilor cu 50%-70% mai scazute. Organizatia Mondiala a Sanatatii a denumit acest lucru "paradoxul calciului", deoarece locurile unde se spune „beti lapte pentru oase puternice” sunt locurile unde vedem rate mult mai inalte ale osteoporozei! Dupa investigarea acestui fenomen, Michael Castleman si cu mine am scris cartea noastra, Cladind Vitalitatea Oaselor/Building Bone Vitality.

Bazandu-va pe cercetarea dumneavoastra, ce include in mod tipic strategia curenta pentru tratament si prevenire in sanatatea oaselor?

Sunt nutritionista prin pregatirea mea profesionala, deci sunt cea mai interesata de strategiile nutritioniste si ale stilului de viata pentru a avea o buna grija de oasele noastre. Strategia nutritionista tipica a fost:

  • Sporeste calciul din dieta sau din suplimente. Amy Lanou sanatatea oaselor
  • Asigurate ca nivelul vitaminei D este unul adecvat. Desi adesea acesta este un indemn general „ia vitamina D”, cred ca este important sa privim la nivelul vitaminei D inainte sa adaugam din rutina suplimente la regimul zilnic al oamenilor.
  • Adauga in mod regulat niste miscare activitatii zilnice, in special activitate fizica ce implica purtarea/ridicarea de greutati.
  • Medicatie
  • Una peste alta, intelepciunea conventionala, atat pentru prevenire cat si pentru pierderea in general a masei osoase, este „bea mai mult lapte si oasele tale vor fi puternice!”

Ce presupuneri sunt luate "de-a gata" in recomandarile curente privind sanatatea oaselor?

Facem un mare salt de la „osteoporoza este caracterizata prin pierderea mineralizarii oaselor (indeosebi a calciului)” la „tot ce avem de facut este sa turnam niste calciu in corp sub forma de lactate si automat vom incetini osteoporoza sau chiar vom inversa cursul ei”.

Problema este ca de fapt cantitatea de calciu pe care o turnam in corp nu este in mod direct corelata cu cat de mult calciu este in oase. Trebuie sa fie consumat destul calciu pentru ca un os sa preia calciu, dar „turnarea lui in corp” nu este un impuls pentru oase sa preia calciul.

Intocmai precum in cazulul muschilor, este necesar sa ai suficiente proteine disponibile din dieta. Totusi, adaugarea mai multor proteine in dieta nu face muschii sa creasca. Utilizarea muschilor face muschii sa creasca. In mod similar , utilizarea oaselor face ca mai multi nutrienti necesari pentru reconstruirea acestora sa fie preluati si utilizati corect. Deci exista o presupunere ca doar prin introducerea a mai mult calciu in corp, acest lucru va face sa se declanseze cresterea osului nou si desigur, nu este asa!. Peste asta, nu ne gandim la modurile prin care calciul se misca din oase in afara acestora.

Daca nu sunteti de acord cu recomandarile actuale pentru sanatatea oaselor, ce ati sugera sa facem in loc de aceste recomandari?

1. Alege o dieta foarte bogata in alimente vegetale si extrem de limitata sau complet lipsita de alimente provenind de la animale. Asta ajuta la producerea unei sanatati generale bune.

2. Acorda atentie unei bune varietati de alimente din sursele vegetale. Sunt 17 nutrienti diferiti de care oasele au nevoie. Trebuie sa mutam accentul de pe calciu si sa il focalizam asupra unei diete ce va crea un mediu in corp in care oasele sa poata sa faca masa noua si sa nu se deformeze sau sa se rupa. Pentru a face asa ceva avem nevoie de un stil alimentar bazat pe plante, cu alimente sanatoase, integrale si avem nevoie sa ne punem in miscare corpurile.

3. Exercitiul fizic. Literatura demonstreaza ca nu trebuie sa fie de mare intensitate sau ridicare de greutati, dar este nevoie sa fie regulat. Mersul pe jos, dansul, gradinaritul, etc. Toate acestea sunt activitati fantastice pentru oase! Urcatul pe munte este de asemenea foarte bun, mai bun chiar decat mersul pe o banda de alergat, deoarece atunci cand esti pe banda de alergat, folosesti aceiasi muschi si oase mereu si mereu.

Daca mergi pe o poteca de munte, vei face miscari dintr-o parte intr-alta, sa urci sau s-ar putea sa o iei la vale si astfel, vei misca oasele in diferite directii – in moduri in care nu o vei putea face pe un dispozitiv stationar. Mai recomand ca oamenii sa isi utilizeze bratele! Framantati paine, gradinariti sau faceti yoga!

4. Cunoaste-ti nivelul de vitamina D. Daca nu este adecvat, lucreaza cu un specialist in care ai incredere pentru a-l ridica inapoi la nivelul adecvat.

PE SCURT. Consuma o dieta bazata pe plante si apoi iesi afara si te joaca!

Surse utilizate:
http://nutritionstudies.org/4-keys-to-strong-bones/ - sanatatea oaselor

Like Share Share Tweet37449 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: calciu, lapte, oase, osteoporoza,

Comentarii recente:
Mardare12 January 2015 00:29Raspunde

Cele 4 concepte cheie ptr.oase puternice este foarte important ?i îl voi pune în aplicare

mariana26 January 2015 16:28Raspunde

SI CARE SUNT CEI 17 NUTRIENTI DIFERITI DE CARE CORPUL ARE NEVOIE ???

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE