meniu
Diete

Hrisca, o uzina de nutrienti. Cum sa o gatesti si sa o germinezi

Hrisca (Fagopyrum esculentum) - o samanta bogata in nutrienti si lipsita de gluten – devine tot mai populara datorita beneficiilor sale pentru sanatate. Desi majoritatea oamenilor cred ca hrisca face parte din categoria cerealelor, este de fapt o sa

Hrisca (Fagopyrum esculentum) - o samanta bogata in nutrienti si lipsita de gluten – devine tot mai populara datorita beneficiilor sale pentru sanatate.

Desi majoritatea oamenilor cred ca hrisca face parte din categoria cerealelor, este de fapt o samanta bogata in fibre si proteine. Este buna pentru sanatatea inimii si contribuie la prevenirea diabetului si a tulburarilor digestive. Hrisca este foarte bogata in nutrienti si antioxidanti  printre care rutina, tanine si catehine.

Desi si-a castigat renumele de putina vreme, hrisca este un aliment stravechi. In ziua de azi hrisca este preferata de cei cu o alimentatie vegetariana precum si de cei care evita glutenul pentru ca este o sursa bogata in amino acizi, vitamine, minerale si antioxidanti – toate cu o cantitate redusa de calorii si fara grasimi. Un beneficiu major al boabelor de hrisca spre deosebire de cereale este compozitia unica de amino acizi care ii confera activitati biologice speciale. Acestea includ efectele de scadere a colesterolului, anti-hipertensiunea si imbunatatirea digestiei prin eliminarea constipatiei.

Hrisca  se gaseste de regula sub forma de boabe sau  faina. Ambele sunt produse nutritive care nu trebuie sa lipseasca din bucatarie, putand fi folosite in numeroase feluri. Trebuie sa avem grija la un aspect: boabele de hrisca crude au culoarea bej - verzui in schimb cele de culoare bej-maroniu indica faptul ca acestea au fost coapte. Uneori, boabele de hrisca copate pot avea un gust neplacut, asa ca tine cont de acest aspect daca viitoare cand cumperi boabe de  hrisca.

Cum se gateste hrisca? Cele mai populare moduri sunt: adaugate in tocane, supe sau salate reci; inlocuiesc cerealele procesate la micul dejun; iar faina se foloseste la paine, briose si alte preparate de patiserie.

Hrisca nu are legatura cu cerealele, este o membra a familiei de poligonacee si nu contine gluten, ca graul, orzul sau secara. Din acest motiv, se foloseste in loc de faina de grau pentru aluaturi fara gluten pentru consistenta si nutrienti fara riscul de a cauza alergii sau probleme digestive.

Informatii nutritive pentru hrisca

O cana de hrisca contine: 

Beneficiile consumului de hrisca

Studiile clinice arata ca hrisca poate reduce inflamatia si nivelul ridicat de colesterol prevenind bolile cardiace. Consumul de hrisca este asociat cu un nivel mai scazut de colesterol total seric, in plus reduce nivelul de “colesterol rau” LDL marind nivelul colesterolului "bun" HDL. Rutin-ul, un fitonutrient prezent in hrisca, este un antioxidant important pentru sanatatea cardiovasculara. Acest fitonutrient, precum si continutul bogat de fibre din hrisca, ajuta sistemul circulator si combate presiunea arteriala si colesterolul marit.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#gluten #hrisca #proprietati #sanatate

Ce au mai parcurs alti cititori...

Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice

Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice

Nautul, proprietati si utilizari

Nautul, proprietati si utilizari

De ce painea si carbohidratii rafinati creeaza dependenta

De ce painea si carbohidratii rafinati creeaza dependenta
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.