meniu
Diete

Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice

Daca tot ce stiai despre hrisca este ca poate fi folosita in clatite, atunci ar fi bine sa te mai documentezi despre aceasta cereala subapreciata (si care nu contine gluten!). Desi asimilata cu cerealele, hrisca este, de fapt, o samanta. (Este mai in

Daca tot ce stiai despre hrisca este ca poate fi folosita in clatite, atunci ar fi bine sa te mai documentezi despre aceasta cereala subapreciata (si care nu contine gluten!).

Desi asimilata cu cerealele, hrisca este, de fapt, o samanta. (Este mai inrudita cu rubarba decat cu graul!) Chiar daca este o “pseudo-cereala”, intra, totusi, in categoria cerealelor integrale, insa furnizeaza mai multe beneficii pentru sanatate decat multe dintre acestea - inclusiv un risc scazut de boala cardiaca, cancer si diabet.

Aceasta samanta sub forma de piramida este mai bogata in minerale cum sunt zincul, cuprul si manganul decat alte cereale, insa are si un continu proteic impresionant. In privinta continutului proteic, cerealele difera foarte mult una de cealalta - multe dintre ele nu contin amino acidul lizina, insa in hrisca acesta se gaseste din abundenta.

Aceasta mica cereala abunda si in rutin, un antioxidant cu compusi antiinflamatori si anticarcinogeni care controleaza presiunea arteriala. Rutinul are si abilitati anticoagulante, prevenind atacurile de cord si accidentele vasculare. In combinatie cu magneziul, care este si el prezent in hrisca, rutinul actioneaza si mai eficient pentru reducerea riscului cardiac.

Pe langa acestea, mai este si continutul de fibre - hrisca contine atat fibre solubile cat si insolubile, ambele foarte bune pentru sanatate. Fibrele solubile incetinesc rata de absorbtie a glucozei in corp, mentinand echilibrul zaharului in sange chiar si dupa masa. Reglarea zaharului in sange inseamna ca ai mai multa energie, un metabolism mai rapid, dar, in acelasi timp, reduce si riscul de boala cardiaca si diabet de tip II. In plus, fibrele nesolubile hranesc bacteriile bune din intestine, produc vitamine, detoxifica corpul si reduc inflamatiile.

hrisca

Cum poti consuma hrisca? Sub forma de faina, aceasta cereala cu aroma de nuca este excelenta pentru produsele de patiserie fara gluten si reprezinta piesa de rezistenta in reteta frantuzeasca traditionala de clatite numite gallette. Ca atare, hrisca poate fi gatita la fel ca orezul sau orice alta cereala. O reteta clasica in orient este mancarea facuta cu taitei soba (din faina de hrisca) si ghimbir.

Se foloseste chiar si pentru berea fara gluten - aroma sa placuta confera acestei bauturi fermentate un gust de malt usor prajit.

Insa multi dintre voi o vor savura cu placere cruda la micul dejun, hidratata in prealabil peste noapte si amestecata cu miere, scortisoara si nuci. Aroma si aport nutritiv la un loc.

Sursa utilizata:

http://www.care2.com/greenliving/meet-buckwheat-the-powerful-flour-alternative.html#ixzz3c76ySEpo

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#fibre #gluten #hrisca #minerale

Ce au mai parcurs alti cititori...

Hrisca, o uzina de nutrienti. Cum sa o gatesti si sa o germinezi

Hrisca, o uzina de nutrienti. Cum sa o gatesti si sa o germinezi

10 beneficii impresionante ale delicioaselor caise

10 beneficii impresionante ale delicioaselor caise

Pudra de roscove:un aliment delicios de sanatos

Pudra de roscove:un aliment delicios de sanatos

Ce spun cititorii despre "Hrisca, o alternativa mult mai sanatoasa la cerealele clasice"

coman lia11 June 2015 10:47Raspunde

Deosebita de buna este painea cu maia si hrisca

Ilie Balana07 June 2015 10:35Raspunde

Hrisca este si o f.buna planta melifera.(secreta nectar din care albinele pregatesc o miere f.apreciata)

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.