AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

O dieta bogata in fibre previne si chiar poate ajuta la tratarea diabetului de tip 2

In Occident se estimeaza ca una din patru persoane sufera de o forma de diabet sau prediabet. Unul din doi oameni nici nu stiu ca au diabet, ceea ce mareste sansele de complicatii, unele chiar severe. Un stil de viata sanatos este una dintre strategiile cele mai bune de prevenire si tratare a diabetului de tip 2, mai exact, un regim alimentar bogat in fibre pare sa fie cheia reducerii riscului.

Un consum de cel putin 26 de grame de fibre pe zi reduce substantial riscul de diabet

Consumul standard recomandat pentru adulti este de 20-30 grame de fibre pe zi, insa, conform nutritionistilor, acesta ar trebui sa fie de peste 30 grame zilnic. Cei mai multi, însa, nu iau din alimentatie nici jumatate din aceasta cantitate. Într-un studiu recent condus de cercetatorii de la Colegiul Regal din Londra, s-a dovedit ca cei care au consumat mai multe fibre (peste 26 de grame pe zi) au manifestat un risc cu 18% mai redus de a dezvolta diabet de tip 2 spre deosebire de cei care au consumat mai putine fibre (mai putin de 19 grame pe zi).

Fibrele ajuta in cazul diabetului influentând semnalele hormonale, prin incetinirea absorbtiei nutrientilor sau afectarea procesului de fermentatie din intestinul gros, inducând mai repede senzatia de satietate.

Alimentatia bogata in fibre este asociata si cu pierderea in greutate, iar cercetatorii sunt de parere ca acest lucru poate reduce, la rândul sau, riscul de diabet. De fapt, in momentul in care cercetatorii au luat in calcul indicele de masa corporala al participantilor, efectele regimului alimentar bogat in fibre au disparut, ceea ce arata ca beneficiul acestuia este datorat in mare parte rolului fibrelor de mentinerea a unei greutati sanatoase.

Pe lânga aceasta concluzie, autorul studiului a mai observat si alte mecanisme care par sa influenteze rolul fibrelor in prevenirea diabetului:

<blockquote

"…de exemplu imbunatatirea echilibrului zaharului din sânge si reducerea cresterilor de insulina dupa mese, precum si sporirea sensibilitatii corpului la insulina."

Cum te poate proteja regimul alimentar bogat in fibre contra diabetului si obezitatii?

Modul in care alimentatia bogata in fibre poate proteja contra obezitatii si a diabetului are legatura cu abilitatea bacteriilor noastre intestinale de a fermenta fibrele.

 

Mai exact, atunci când consumi alimente bogate in fibre, asa cum ar fi varza, fasolea, sau alte legume, bacteriile din intestine le transforma prin fermentare in butirat si propionat, acizi grasi cu lant scurt, cu rol in productia de zahar.

“Cercetatorii explica faptul ca glucoza contine anumite elemente care sunt detectate de nervii localizati in vena care colecteaza sange din intestine - cunoscuta si ca perete de portal. Se transmite apoi un semnal nervos catre creier.

Creierul activeaza in continuare o serie de masuri de aparare contra diabetului si obezitatii ca raspuns la acest semnal. Masurile de aparare includ senzatia crescuta de satietate, o homeostazie a energiei marite in perioadele de repaos si o productie mai redusa de glucoza la nivelul ficatului." 

Intr-un studiu efectuat pe animale, soarecii a caror dieta era bogata in fibre au luat mai putin in greutate si si-au marit protectia contra diabetului in comparatie cu soarecii care au fost hraniti fara suplimente cu fibre. Când soarecii stimulati artificial sa nu produca glucoza au fost folositi in cadrul studiului, acestia au luat in greutate si s-au imbolnavit de diabet chiar daca aveau o alimentatie bogata in fibre.

“Aceste rezultate arata ca protectia contra obezitatii si a diabetului este influentata de activitatea intestinelor de producere a glucozei, ca urmare a propionatului si butiratului rezultate in urma fermentarii fibrelor, precum si a bacteriilor intestinale.”

Ce tip de fibre este cel mai indicat pentru preventia/tratarea diabetului?

Studiul mentionat a descoperit ca, desi fibrele din cereale si cele vegetale au redus riscul de diabet cu 19 si respectiv 16 procente, fibrele din fructe nu au avut acelasi efect. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa ne bazam exclusiv pe acestea ca sursa de fibre, deoarece pâinea din cereale integrale, cerealele, pastele si alte forme de cereale contin si carbohidrati (zahar si amidon) pe lânga fibre.fibre vegetale

Cerealele maresc nivelul de insulina si peptine, o cauza principala a dezvoltarii de boli cronice, printre care si diabetul de tip 2. Carbohidratii care nu sunt fibre vor fi metabolizati rapid in zahar si nu are sens sa consumi cantitati mari de zahar cand incerci sa reduci riscul de diabet.

Zaharurile in general si cerealele (carbohidratii complecsi) maresc nivelul zaharului in sânge. Când se intampla acest lucru, se elibereaza insulina pentru a directiona energia suplimentara spre a fi depozitata. O cantitate mica este depozitata ca amidon denumit glicogen, insa cea mai mare parte este stocata sub forma principalei surse de energie - grasimea.

Rolul principal al insulinei nu este de a reduce zaharul din sânge, ci de a stoca surplusul de energie pentru utilizari viitoare. Efectul insulinei de a reduce zaharul din sânge este doar un "efect secundar" al procesului de stocare a energiei.

Când consumi cantitati mari de zahar si cereale, cresterile de zahar in sânge duc la cresterea insulinei, care, la randul sau, mareste depozitele de grasime. Grasimile in exces produc mai multa leptina, un hormon care spune creierului când sa manance, cât de mult, si, mai ales, când sa se opreasca.

Problema apare când nivelul ridicat de leptina devine cronic. In acest moment, se dezvolta rezistenta la leptina — corpul nu mai "aude" semnalele hormonale care-i spun creierului ca esti satul si trebuie sa te opresti.

Like Share Share Tweet8286 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: antigeni, diabet, dieta, fibre, magneziu, prevenire,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE