AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Cum sa ameliorezi durerile de spate fara a folosi medicamente ce implica riscuri

Elimina din start riscurile de a dezvolta dureri de spate!

Ca in cazul oricarei boli, prevenirea durerilor de spate este mai buna decat incercarea de a o vindeca odata ce s-a instalat, cand poate fi si prea tarziu. Chiar daca nu suferi de simptome de dureri de spate, e bine sa urmezi urmatoarele sfaturi:

  1. Fa intotdeauna incalzire inainte de a face sport. Sau te poti inscrie la cursuri speciale de stretching (intinderi). Sunt exercitii foarte diferite de miscarile de intindere obisnuite, care te ajuta sa fii mai flexibil.
  2. Nu sta cocosat cand stai in picioare sau asezat.
  3. Daca iti petreci majoritatea timpului pe scaun, contracta in mod constient muschii abdomenului si impinge pelvisul usor in sus. In acelasi timp, tine capul pe spate, urechile in dreptul umerilor si omoplatii apropiati. Aceasta postura mentine coloana dreapta. Verifica si corecteaza postura la fiecare ora de stat jos, mentinand muschii incordati cateva minute.
  4. Foloseste scaune cu sprijin pentru zona lombara.
  5. Schimba des pozitia in care stai. Se recomanda si plimbarile scurte si dese sau exercitii de intindere pentru a elimina incordarea musculara.
  6. Evita sa te apleci fara sprijin corespunzator pentru spate.
  7. Poarta pantofi comozi cu toc jos. Femeile ar trebui sa evite sa poarte tocuri tot timpul.
  8. Dormi pe o parte pentru a reduce curbarea sirei spinarii. De asemenea, e bine sa dormi pe o suprafata mai tare.
  9. Cand ridici greutati, tine mereu spatele drept.
  10. Mentine greutatea corporala in limite optime.
  11. Renunta la fumat. Fumatul reduce cantitatea de sange care circula prin zona lombara, cauzand degenerarea discurilor vertebrale.
  12. Asigura-ti cantitatea zilnica de vitamina D prin expunere la soare, pentru ca vitamina D intareste oasele si, implicit, sira spinarii.
  13. Bea suficienta apa pentru a mari inaltimea discurilor intervertebrale. Corpul nostru este compus in mare parte din apa, iar hidratarea va mentine corpul lichid si ii reduce rigiditatea.

Cum ameliorezi in mod natural durerile de spate

Daca deja suferi de dureri cronice de spate sau de alt gen, sunt multe terapii alternative care nu implica medicamente, mult mai sigure, dar care necesita rabdare. Iata cateva dintre acestea:

Chiropractica

Una dintre strategiile cele mai eficiente pentru tratarea durerilor de spate este chiropractica. Filozofia care sta la baza chiropracticii pune mare accent pe capacitatea inerenta a corpului de a se vindeca singur si nu implica medicamente sau interventii chirurgicale.

Motivul pentru care oamenii trec cu vederea chiropractica este ca o considera o stiinta care "pune oasele la locul lor" si cam atat. Chiropractica implica, insa, mult mai mult. Unul dintre principiile de baza ale acestui sistem de mentinere a sanatatii este “vitalismul” – ideea ca exista in corp o "forta vitala" care il indruma prin procesul de vindecare.

Multe studii au confirmat faptul ca tratamentele chiropractice sunt mult mai sigure si mai putin costisitoare decat tratamentele alopate, in special in cazul durerilor lombare.

In plus, cercetatorii au descoperit ca interventiile chiropractice pot afecta chimia proceselor biologice la nivel celular. Chiropractica poate afecta procesele fiziologice de baza care influenteaza profund stresul oxidativ, functia imuna si refacerea ADN-ului. Acest lucru inseamna ca, pe langa tratarea oricaror deplasari de coloana care ar putea cauza durerile de spate, chiropractica poate trata si preveni si alte disfunctii mai profunde ale corpului.

Exercitii pentru durerile de spate

Adaptarea unui program de exercitii poate compensa pentru orele lungi de sedentarism, un factor de risc al durerilor de spate. Sportul si stilul de viata activ ajuta la intarirea muschilor coloanei vertebrale.

Exercitiile de stretching  ajuta la refacerea echilibrului muscular si de aliniere a structurii osoase.

Sesiunile de exercitii de mare intensitate pot fi incluse in rutina programului sportiv, insa trebuie facute de maximum o data sau doua ori pe saptamana. De asemenea, trebuie incluse exercitii care dezvolta puterea musculara, echilibrul si flexibilitatea. Muschii abdominali trebuie intariti pentru a se evita durerea de spate. Si, asa cum s-a mentionat deja, intotdeauna trebuie facuta incalzirea inainte de orice activitate fizica intensa.

Nu uita insa, ca exercitiile facute cu regularitate nu compenseaza pentru orele petrecute stand. De fapt, chiar daca fizic esti activ, poti oricand sa dezvolti dureri de spate sau orice alta problema de sanatate daca petreci mare parte din zi in spatele biroului sau pe canapea. Aceste fenomen este denumit "efectul cartofului de canapea ". Pentru a evita acest lucru, trebuie sa dezvolti obiceiul de a renunta la stat oricat de des poti. Cunoscutul Dr. Goodman  spune:

"Ridica-te si stai in picioare pe parcursul zilei pentru a tine corpul cat mai drept, ceea ce inseamna ca trebuie sa te intinzi. Simplul fapt ca te intinzi cat poti timp de cateva minute poate rupe tiparul pozitiei de stat jos, cu conditia sa repeti acest lucru frecvent. Trebuie sa respiri adanc atunci cand stai in picioare pentru a mari si cutia toracica. Deseori respiram superficial cand stam jos, de aceea e bine sa compensam aceasta lipsa cat se poate de des pe parcursul zilei. Parerea mea este ca oamenii nu trebuie sa stea jos mai mult de 30 de minute pe scaun fara sa se ridice, sa se plimbe si sa se intinda. Daca vi se pare ca exagerez cand cer atat de mult de la voi, atunci va spun sa nu stati mai mult de 20 de minute."

Yoga

Yoga poate fi o strategie eficienta pentru ameliorarea durerii de spate si ajuta multi oameni sa devina mai constienti de felul in care isi misca corpul. Beneficiile practicii yoga au fost dovedite intr-un studiu efectuat pe un numar de peste 100 de adulti cu dureri de spate. Dupa participarea la cursuri de yoga saptamanale timp de 12 saptamani, participantii, cu varste intre 20 si 64, au observat imbunatatiri in functionarea corpului si au redus medicamentele pentru durere. La finalul studiului, numai 21% dintre pacientii care participau la clasele de yoga mai luau medicamente, spre deosebire de aproximativ 60 % la inceputul studiului.

Like Share Share Tweet63567 vizualizari

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: dureri, extrovertiti, introvertiti, medicamente, obezitate, placea, stil de viata,

Comentarii recente:
Ovidiu08 September 2016 19:21Raspunde

Am citit din curiozitate prospectul medicamentului Humira să văd de unde ați scos informația că ”Humira cauzează tuberculoză”. Din ce am învățat în facultate, singura cauză a tuberculozei este bacilul tuberculos (după cum îi spune și numele). Desigur, sunt menționate cazuri în care pe parcursul tratamentului cu Humira pacienții au prezentat unele infecții grave, precum tuberculoza. Dar, după cum scrie și în prospect, apariția tuberculozei ”poate reflecta recrudescenţa unei boli latente”. Adică pacientul avea deja bacilul latent deja prezent în corp, iar datorită bolii pentru care a luat medicamentul (de obicei autoimună) sau chiar din cauza efectelor medicamentului asupra imunității, bacilul s-a activat. ”Incidenţa infecţiilor grave a fost de 0,04 per an-pacient în cazul pacienţilor trataţi cu Humira şi de 0,03 per an-pacient de tratament în cazul pacienţilor trataţi cu placebo şi comparator activ”. Unele puncte din articol sunt foarte bune, dar vă rog să vă informați corect atunci când scrieți sau traduceți anumite zvonuri, mai ales conspirațiile de tip BigPharma și ”medicii nu vor să spună”. Nu e nicio conspirație. E la fel ca oricare alt tip de afacere. Toate companiile sunt interesate de profit și toate îți oferă ceva, un serviciu, un produs. Publicitatea costă la fel peste tot. Mediile care fac publicitate au același scop: profitul... cu orice preț. Să nu demonizăm doar industria farmaceutică. Toți demonii sunt la fel.

Alin18 September 2016 23:40Raspunde

Poate cineva sa imi recomande o alifie pentru dureri de spate? Ma refer la dureri spate din pricina biroului (stat prea mult la calculator) dar ceva 100% natural, fara chimicale.. Puterea ursului e pe acolo dar parca nu ma multumeste complet...

Dacian20 March 2017 12:41Raspunde

Gama cu uleiuri esentiale Deep Blue, de la doTERRA, este special creata pt dureri de muschi si articulare, in cazul meu au avut efect maxim, si in plus sunt 100% naturale. Sanatate maxima

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE