Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Corp

Dureri de spate? Află care sunt cauzele și la ce soluții poți apela!

Suferi de dureri de spate? Statul la birou a devenit tot mai chinuitor? Află care sunt cauzele durerilor de spate și la ce soluții ai putea apela pentru ameliorarea acestora.

Statul pe scaun îți provoacă dureri de spate care nu te lasă să-ți continui viața așa cum îți dorești? Ai încercat tot felul de perne, scaune și alte minuni, poate ca te-au ajutat pe termen scurt, dar având aceasta problemă zilnică o abordare pe termen lung va fi cheia.

 

Cauzele durerilor de spate sunt multiple, venind din multe arii ale vieții noastre, de aceea este nevoie să căutăm soluțiile în interiorul nostru, și mai puțin în exterior. În acest articol am ales să vorbesc despre cele mai des întâlnite cauze și cele mai bune soluții și recomandări, pentru a te bucura de viață fără durere. 

Cauzele durerilor de spate și recomandări pentru ameliorarea acestora

1. Postura

Cu siguranță ai auzit de postură, că trebuie să stai drept, capul tău e prea în față etc.. Pe moment îți indrepți postura, dar nu durează prea mult să revii la loc.

Ce înseamnă o postură corectă?

O postură corectă necesită un echilibru muscular între mușchii pereche (agoniști- antagoniști), iar cum aceste dezechilibre musculare sunt tot mai des întâlnite la majoritatea persoanelor care stau zilnic peste 8 ore pe scaun, ajung să fie implicate articulațiile, iar durerea în scurt timp va fi prezentă.

Soluția: Recomandarea mea constă într-o evaluare biomecanică, un set de stretching-uri personalizate și un plan de antrenament pe care le poți obține de la un specialist în domeniu.

2. Hidratarea

Hidratarea are un rol esențial în prevenirea durerilor de spate și mai ales a herniilor. Majoritatea herniilor de disc vin din cauza nehidratarii suficiente pe termen mediu și lung. Află că vertebrele tale sunt unite între ele de așa numitele discuri, iar aceste discuri sunt 80% din componență apă. Acestea primesc apă ultimele din corp, deoarece creierul nu este proiectat să le prioritizeze, întrucât sistemul digestiv, organele, creierul sunt prioritare în consumul de apă. Pe timpul verii apar cele mai multe dureri de spate sau chiar hernii de disc doar din cauza nehidratării. Corpul este supus la diferite activități care îl consumă, iar din cauza căldurii cresc șansele să devină dezhidratat perioade lungi și dese.

Soluția: Recomandarea mea constă în consumul a 300-500 ml de apă pentru fiecare 10 kg de greutate corporală. De exemplu, o femeie cu greutatea de 60 kg ar trebui să consume de la 1,8 litri până la 3 litri (deși consumul apei are un singur dezavantaj, mersul mai des la toaletă, este incomparabil cu durerile cauzate de hernia de disc). Am scris un post pe pagina mea de Instagram despre hidratarea corespunzătoare în care vei înțelege de ce este importantă și cum te poți hidrata corespunzător. 

3. Stretching corectiv

Revenind la postură, stretchingul joacă un rol fruntaș pentru a elimina definitiv durerile de spate, dar poate fi și o unealtă folosită greșit, iar asta poate duce la și mai multe probleme. Fiecare persoana necesită un plan de stretching personalizat pentru a avea rezultate maxime și a scăpa cu adevarat de dureri. Dacă vei face stretching de unul singur riști să întinzi alti mușchii decât cei în cauză, iar asta va duce în scurt timp la laxitate ligamentară ce va instabiliza acea articulație.

Soluția: Recomandarea mea este să apelezi la un specialist în aliagment postural iar dacă nu găsești unul, te pot ajuta chiar eu online (mi-ar face plăcere să găsim soluțiile potrivite pentru tine și să scapi cât mai repede posibil de dureri).

4. Antrenamentele de forță

Mitul de a nu ridica greutăți mai mari decât x% din greutatea ta prinde tot mai multă credibilitate, iar asta nu aduce deloc ceva benefic. Nu greutățile sunt “problema”, ci postura ta atunci când ridici acea greutate, plus nefuncționarea unor mușchi esențiali. Văd asta zilnic în sală. Nu vreau să te sperii, chiar vreau sa te încurajez să faci pasul către antrenamentele de forță, dar nu de unul singur, ci cu un specialist în domeniu. 

De ce recomand asta?

Antrenamentele de forță merg împreună cu un plan bun de stretching corectiv pentru a câștiga elasticitate musculară si pentru relaxarea unor mușchi prea tensionați și întărirea celorlalți care vor elimina dezechilibrele musculare, iar tu vei recăpăta un echilibru muscular, ceea ce va duce la eliminarea durerilor.

 

5. Masajul și chiropractica

Masajul și chiropractica sunt strâns legate una de cealaltă. Diferența dintre acestea constă în faptul că masajul oferă o relaxare a mușchilor și eliminarea contracturilor musculare ( de care avem nevoie majoritatea dintre noi), iar chiropractica oferă o aliniere a oaselor și articulațiilor de care ai nevoie, dar nu atât de des. Faptul că faci o mișcare mușchii sunt primii care execută, apoi articulația implicată. Recomand de 2 ori pe săptămână ședințe de masaj, iar o dată pe lună o ședință la chiropractician pentru problemele mai serioase.

6. Somnul

Somnul este esențial în recuperarea noastră, fie ea mentală sau fizică. În timpul zilei consumăm energie vitală pentru task-urile zilnice, iar în timpul nopții ne încărcăm cu energie vitală. Lipsa energiei vitale va duce la un dezechilibru considerabil, punându-ți sănătatea în pericol.

Află că între orele 22:00-02:00 se va reface partea fizică,  iar între 02:00-06:00 cea psihică (da, atunci când visezi frumos și sună alarma.. mh).

Dacă ești obișnuit să dormi la ora 12-1 noaptea, ei bine profiți doar de o singură oră de refacere fizică și asta ar trebui să te pună pe gânduri.. ( majoritatea telefoanelor nu sunt încărcate 100% într-o oră, de ce ai crede că poți face tu acest lucru cu corpul tău?)

7. Respirația

Respirația aș pune-o pe primul loc pentru acest articol, dar cum spune o zicală: ”cel din urmă va fi cel dintâi”, așa că voi vorbi în continuare despre acest subiect. Respirația, singurul lucru pe care nu avem cum să-l uităm. Consumul apei putem, să nu mâncăm o zi este posibil, dacă nu dormim o noapte vom recupera în wekeend sau cel puțin pe parcursul zilelor, dar oare respirația o putem uita? Cât timp ai putea rezista fără să respiri?

Respirația este cea mai importantă pentru prevenirea durerilor de spate. Iar pentru final te provoc la un exercițiu practic, pune o palma pe piept, cealaltă pe abdomen. Inspiră adânc..

Dacă pieptul s-a ridicat întâi rezultă o respirație incorectă.

Exercițiile de respirație sunt primul pas pentru un spate mai sănătos!

Sper că ți-am fost de folos cu aceste informații, iar dacă suferi de hernie de disc aș vrea să te gândești de două ori înainte de a face operație. Majoritatea herniilor nu necesită operație, iar cu un minim de efort, vei putea duce o viață sănătoasă! 

Pe mine mă găsești la puține click-uri distanță, pe Instagram și pe Facebook.

Pe data viitoare, 

Cojanu Silviu - Health & Fitness Coach :)

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#dureri de spate

Ce au mai parcurs alti cititori...

8 poziţii de Yoga benefice în calmarea durerilor de spate

8 poziţii de Yoga benefice în calmarea durerilor de spate

Cum sa ameliorezi durerile de spate fara a folosi medicamente ce implica riscuri

Cum sa ameliorezi durerile de spate fara a folosi medicamente ce implica riscuri

Cum apare durerea cronica si cum o poti trata

Cum apare durerea cronica si cum o poti trata
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.