0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Corp

Vrei să te laşi de fumat? Iată 6 alimente care te vor ajuta să scapi de dependeţa de nicotină

Ori de câte ori fumați ori mestecați tutunul sau sunteţi fumător pasiv, nicotina este absorbită în sânge.

Una dintre principalele componente ale țigărilor, nicotina, este extrem de toxică si provoaca dependenţă. Se ştie ca fumatul cauzeză  creşterea tensiunii arteriale, precum și leziuni pulmonare majore şi cancer şi chiar şi atunci după ce fumatorii renunţă, urmele de nicotină rămân in corp chiar şi ani de zile.

Ori de câte ori fumezi ori mesteci tutunul sau eşti un simplu fumător pasiv, nicotina este absorbită în sânge.

De acolo, enzimele din ficat rup legăturile chimice, rezultând în urma metabolizării nicotinei, cotinină. Cantitatea de cotinină va fi proporțională cu cantitatea de nicotină pe care ați ingerat-o. O mare parte din aceste substanțe sunt eventual eliminate prin rinichi ca urină.

Cotinina, principalul produs de descompunere al nicotinei, poate fi de obicei detectat în organism timp de până la trei luni după ingestie. Cât timp va rămâne în corp  depinde de modul în care ați ingerat nicotina (fumat direct / pasiv) și cât de frecvent aţi făcut acest lucru.

Și din moment ce nicotina rămâne în organism, va forța individul să obțină din nou si din nou căutând-o in alte surse. Această dependență poate chinui organismul ani de zile, înainte de dispariție, dar există o modalitate sigură şi eficientă, cu efecte pe termen lung, de a scăpa de aceasta prin adoptarea unei diete adecvate şi modificarea stilului de viaţă.

Deci, schimbarea principală pe care noile obiceiuri trebuie să le includă este eliminarea grăsimilor saturate, a băuturilor alcoolice, a alimentelor prajite, a sucurilor (chiar și a concentratelor de fructe), a carnii și a produselor rafinate.

Nicotina scade cantitatea de vitamine A, C și E, aşa că după renunțarea la fumat, alimentele bogate în aceste vitamine devin o parte esențială a videcării şi eliminării nicotinei din corp.

efecte secundare nicotina

Consumul următoarelor alimente s-a dovedit că ajută la eliminarea eficientă a nicotinei din organism, având efecte benefice asupra sistemului imunitar:

Broccoli:

Această legumă verde este foarte bogată în vitaminele C și B5, fiind cunoscut faptul că vitaminele din grupul B reglează numeroase procese biologice esenţiale. Datorită anilor de fumat, vitamina C ajunge nivel foarte scăzut in corp. Adăugând broccoli la mesele dvs. zilnice vă va ajuta să reduceți toxinele din corp și să vă simțiți mult mai energic.

Portocale

După cum știți, portocalele sunt foarte bogate în vitamina C, la fel ca toate celelalte fructe citrice. Consumul acestor fructe va stimula metabolismul și vă va ajuta să faceţi faţă stresului.

Suc de morcovi

Sucul de morcov este deosebit de bun pentru piele și este bogat în vitaminele A, C, K și B, care s-au dovedit eficiente în eliminarea nicotinei din organism şi ajută la intărirea sistemului imunitar.

Ghimbir

Ghimbirul poate elimina multe simtome cauzate de fumat şi nicotină. Pentru a te bucura pe deplin de beneficii, consumă ghimbir crud, deoarece acesta reduce nevoia de nicotină, ajută la pierderea în greutate şi reduce nivelul de toxine din sânge.

Spanac

Spanacul este una dintre cele mai sănătoase legume, deoarece nu numai că este bogată în vitamine, dar conține și cantități mari de acid folic. Pentru rezultate optime se recomandă a-l consuma sub forma de suc.

Merişoare

Acidul din merişoare ajută şi el la eliminarea nicotinei din sânge mai repede. De asemenea, merişoarele sunt o sursă foarte bună de vitamina C biodisponibilă.
Nicotina creşte nivelul zahărului din sânge, din acest motiv  merişoarele sunt atât de bune pentru a înlocui ţigările şi pentru a opri poftele dulci atunci când încerci să te laşi de fumat.

Si nu in ultimul rând:

Apă

Fumatul deshidratează corpul. Potrivit multor cercetători, consumând multă apă, puteți sprijini corpul in eliminarea mai rapidă a nicotinei din sânge.

Surse:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine

https://www.healthline.com/health/quit-smoking/how-long-does-nicotine-stay-in-your-system#overview1

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4363846/

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

Ce au mai parcurs alti cititori...

Ce ar trebui să conţină o trusă medicală cu remedii naturale pe care sa o ai mereu in casa

Ce ar trebui să conţină o trusă medicală cu remedii naturale pe care sa o ai mereu in casa

Modurile nebanuite in care frica iti afecteaza sănătatea

Modurile nebanuite in care frica iti afecteaza sănătatea

5 lucruri pe care sa nu le faci dimineaţa pentru a avea o zi reusita

5 lucruri pe care sa nu le faci dimineaţa pentru a avea o zi reusita
Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.