0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Invatam impreuna

Nutrientul necesar pentru pentru oase puternice care este trecut cu vederea

Daca intrebi majoritatea oamenilor de ce nutrienti este nevoie pentru a construi oase puternice si a preveni osteoporoza, in cea mai mare parte auzi un singur raspuns: calciu. Da, calciul este unul dintre cei peste o duzina de nutrienti care sunt ese

Daca intrebi majoritatea oamenilor de ce nutrienti este nevoie pentru a construi oase puternice si a preveni osteoporoza, in cea mai mare parte auzi un singur raspuns: calciu. Da, calciul este unul dintre cei peste o duzina de nutrienti care sunt esentiali pentru construirea oaselor puternice. Poate cel mai putin probabil raspuns pe care il vei auzi este: bor.

Borul este un oligoelement care sporeste absorbtia si utilizarea calciului si ajuta la intarirea oaselor, totusi este frecvent trecut cu vederea ca nutrient pentru sanatatea oaselor si aproape complet uitat, chiar printre multi profesionisti din domeniul sanatatii.

Dr. Bernard Jensen, autor al Dr. Jensen‘s Guide to Body Chemistry & Nutrition/Ghidul doctorului Jensen pentru chimia corpului si nutritie, citeaza cercetari care arata ca borul sporeste nivelul sanguin al estrogenului si al altor hormoni care previn pierderea de calciu si demineralizarea oaselor.

Potrivit lui Jean Carper, autoare a cartii Food: Your Miracle Medicine/Hrana: medicamentul tau minune, “mineralul bor actioneaza ca o lejera 'terapie de substitutie a estrogenului’ la femeile aflate in perioada post-menopauza si care au o deficienta a acestui hormon. Acest segment de populatie feminina este mai vulnerabil la oase fragile, datorita declinului hormonal.

Corpul cere bor pentru a retine calciul, potrivit cercetarilor de la U.S. Department of Agriculture’s Human Nutrition Research Center (Centrul de Cercetari pentru Nutritie Umana al Departamentului SUA al Agriculturii) din North Dakota. Dr. Forrest H. Nielsen a descoperit ca femeile dupa menopauza cu dieta saraca in bor aveau mai multe sanse sa piarda calciul si magneziul din corp.

Cand ele au primit trei miligrame de bor pe zi, pierderile de calciu s-au redus cu 40%. Dr. Nielsen crede ca borul actioneaza prin sporirea steroizilor naturali produsi de corp in sange. Acest oligomineral sporeste nivelul de estrogen si estradiol 17B pana la dublu, prin aceasta ajungand la aceleasi niveluri ca si femeile aflate in terapie de substitutie hormonala cu medicamente.

In medie o persoana capata doar jumatate din cantitatea de bor gasita in studiu ca fiind eficienta pentru prevenirea demineralizarii oaselor. Dr. Nielsen crede ca un consum insuficient de bor ar putea explica de ce oamenii care consuma mari cantitati de calciu tot au osteoporoza. Acelasi lucru ar mai putea explica de ce vegetarienii au in mod obisnuit mai putine sanse sa se imbolnaveasca de osteoporoza, intrucat ei mananca in mod tipic mari cantitati de fructe si legume bogate in bor.

Borul este gasit in cea mai mare concentratie in fructe, in special pere, struguri, stafide, smochine, piersici si mere; legume, in special soia; nuci, in special alune de padure si migdale; si in miere.

Mare atentie insa, la multe dintre aceste fructe mineralul bor se gaseste chiar in coaja, asa ca folositi alimentele intregi!

Surse pentru acest articol cuprind:

http://www.care2.com/greenliving/the-overlooked-bone-building-nutrient.html 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#bor #calciu #oase #osteoporoza

Ce au mai parcurs alti cititori...

Pericolele deficientei de vitamina D

Pericolele deficientei de vitamina D

De ce vaca are oase puternice si noi nu?

De ce vaca are oase puternice si noi nu?

Cele mai bune si cele mai rele alimente pentru oasele tale!

Cele mai bune si cele mai rele alimente pentru oasele tale!

Ce spun cititorii despre "Nutrientul necesar pentru pentru oase puternice care este trecut cu vederea"

meh20 March 2014 11:51Raspunde

interesant articol, totusi imaginea din dreapta paragrafului al treilea nu are nicio legatura cu el. Ea reprezinta o legatura intre sinapsele neuronale, nu sunt 2 oase acolo.

SURUGIU MARIAN07 June 2015 19:36Raspunde

Toate retetele sunt interesante,ramane sa le folosim si sa tragem foloasele!

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.