meniu
Invatam impreuna

Cele mai bune si cele mai rele alimente pentru oasele tale!

Care sunt alimentele cele mai bune pentru sanatatea oaselor? Dar cele mai rele? Raspunsurile ar putea sa te surprinda! Daca ai deschis televizorul sau o revista in ultima vreme, sigur ai vazut una dintre reclamele despre lapte care incurajeaza consu

Care sunt alimentele cele mai bune pentru sanatatea oaselor? Dar cele mai rele? Raspunsurile ar putea sa te surprinda!

Daca ai deschis televizorul sau o revista in ultima vreme, sigur ai vazut una dintre reclamele despre lapte care incurajeaza consumul de 3 pahare pe zi pentru sanatate. Industria lactatelor cheltuieste miliarde de dolari pentru a ne convinge ca produsele lor sunt tot ce ne trebuie pentru sanatatea oaselor.

Desigur, laptele are mult calciu, dar sunt un numar de nutrienti care se iau in calcul atunci cand vorbim de sanatatea oaselor. Intru in ceva mai multe detalii, magneziul este cel putin la fel de important pentru oase ca si calciul, iar produsele lactate nu sunt bogate in acest vital nutrient. Vitamina K este o alta piesa din puzzle-ul sanatatii oaselor care lipseste din produsele lactate.

Produsele pe baza de lapte au multa vitamina D, dar poti acumula din plin aceasta vitamina si prin expunerea la soare timp de cateva minute. Boom! Vitamina de la soare, s-a vizat! Vitamina C este iarasi o componenta importanta in fixarea calciului si care nu se gaseste in laptele de la animale dar se gaseste in plante. Citeste mai mult despre osteoporoza, ce este aceasta, ce NU este si cum o poti preveni in articolul acesta si articolul acesta.

OK, deci poate ca produsele lactate nu sunt in topul listei in ceea ce priveste alimentele sanatoase pentru oase, dar locul lor pe aceasa lista este posibil sa te surprinda. Mai jos sunt listele cu cele mai bune si cele mai putin bune alimente pentru oase.

Cele mai bune alimente pentru sanatatea oaselor

Cu siguranta ca atunci cand vine vorba de oase sanatoase incurajez mereu consumul de ceai de coada calului, o planta plina de siliciu si alte minerale necesare oaselor sanatoase. Insa atunci cand ne referim strict la alimente este bine de luat in calcul lista de mai jos.

1. Legume cu frunze verzi sau de culoare inchisa

Legumele inchise la culoare si pline de frunze, contin pe langa calciu si toate elementele necesare asimilarii corecte a acestuia. Cand vine vorba de oase sanatoase si puternice, acestea sunt pe primul loc, cu siguranta.

2. Semintesusanul susanul prietenul oaselor

Presara cateva seminte pe urmatoarea ta salata pentru un supliment pentru oase. Daca vrei cel mai bun produs calitate-pret, alege semintele de susan sau semintele de dovleac. Semintele de susan contin de 3 ori mai mult calciu decat laptele de vaca.

3. Nuci

Ia o mana de nuci pentru protejarea oaselor tale. Le poti adauga in supe sau salate, le poti folosi pentru a orna diverse mancaruri, sau le poti face piure in deserturi.

4. Leguminoase

Nu degeaba terminatia cuvantului leguminoase este "oase". Leguminoasele nu sunt doar o variant ieftina de mancare. Ele sunt pline de nutrienti care va mentin oasele sanatoase! Fasolea neagra in special este foarte buna pentru sanatatea oaselor.

Cele mai putin bune alimente pentru sanatatea oaselor

1. Lactatele

Stiam ca lactatele nu sunt singura optiune pentru sanatatea oaselor, dar se pare ca produsele pe baza de lapte pot absorbi calciul din oase si maresc riscul de fracturi de-a lungul timpului. Pentru mai multe informatii citeste articolul : Laptele, aliment miracol sau otrava?

2. Sarea

Daca incerci sa mananci sanatos, inseamna ca deja reduci cantitatea de sare, in special sarea iodata rafinata. Iar acum ai un motiv in plus pentru a face asta pentru ca sarea poate mari fragilitatea oaselor. Un studiu japonez a descoperit ca femeile care au mancat mai multa sare aveau un risc de patru ori mai mare de a-si factura un os.

3. Cola si alte bauturi carbogazoase

Probabil deja stiai ca bauturile carbogazoase sau la doza nu sunt bune pentru oase, dar am gasit si studii noi care explica ce se intampla deja cu acestea. Cercetatorii sunt de parere ca este vorba de acidul fosforic din cola care iti ataca oasele. Citeste articolul : Ce se intampla, in timp de o ora in corpul tau, dupa ce ai baut un pahar de Cola!

4. Prea multe proteine

Mancarea sanatoasa este o mancare echilibrata si desigur ca ai nevoie de proteine pentru a fi sanatos, dar exista studii care demonstreaza ca prea multe proteine iti pot slabi oasele. Insa nu este vorba numai de proteine ci si de sursa din care provin proteinele tale.

Surse pentru acest articol cuprind:
http://www.care2.com/greenliving/4-best-foods-for-your-bones-and-the-4-worst.html#ixzz2kWrKJJ8p - oase

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#calciu #lapte #magneziu #oase #sfaturi

Ce au mai parcurs alti cititori...

Vindecarea bolilor de rinichi cere magneziu

Vindecarea bolilor de rinichi cere magneziu

Nutrientul necesar pentru pentru oase puternice care este trecut cu vederea

Nutrientul necesar pentru pentru oase puternice care este trecut cu vederea

Cele patru concepte cheie pentru oase puternice

Cele patru concepte cheie pentru oase puternice

Ce spun cititorii despre "Cele mai bune si cele mai rele alimente pentru oasele tale!"

12 October 2014 19:43Raspunde

Auzi logica: Leguminoase se termina cu "oase" deci e bun pentru oase! Oau!

Aliz30 January 2014 14:13Raspunde

Care ar fi legumele cu frunze verzi sau de culoare inchisa?

Alec Blenche30 January 2014 16:45Raspunde

verdeturile

Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.