AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Fibrele te ajuta sa slabesti, dar nu orice tip de fibre

Fibrele sunt o categorie foarte cunoscuta de nutrienti, dar prea putin inteleasa. Definite simplu, fibrele sunt acei carbohidrati care nu pot fi digerati de oameni. Fibrele sunt solubile si insolubile, in functie de capacitatea lor de a se dizolva in lichide.

Fibrele insolubile functioneaza mai mult ca agenti de “balast” si nu prezinta prea mult interes. Fibrele solubile, insa, pot influenta puternic sanatatea si metabolismul. (1).

O serie de studii efectuate demonstreaza ca fibrele solubile pot ajuta la pierderea in greutate. Dar acestea trebuie sa aiba anumite proprietati.

Sa explicam pe larg…

Fibrele hranesc bacteriile bune din intestine

Se estimeaza ca in jur de 100 de trilioane de bacterii traiesc in intestinele umane, in special in intestinul gros (2). Acestea sunt cunoscute si sub denumirea de flora intestinala. Desi ideea de a avea bacterii nu pare una buna, este de fapt un lucru util.

Diferitele tipuri (specii) de bacterii au fiecare cate un rol important pentru mai multe aspecte ale sanatatii, cum ar fi controlul greutatii, mentinerea unui anumit nivel de zahar in sange, imunitatea si chiar functionarea creierului (3, 4, 5, 6, 7).

Ca orice organism, bacteriile trebuie sa se hraneasca pentru a fi sanatoase.

Aici intervin fibrele (in special cele solubile). Acestea trec prin sistemul digestiv aproape intregi, ajungand la bacteriile benefice din intestine care le digera si le transforma in surse de energie.

Hranirea bacteriilor benefice este denumita efect prebiotic si este considerata foarte benefica pentru sanatate si greutatea corporala (8, 9).

Un alt tip de fibre denumite amidon rezistent se comporta in mod similar.

In concluzie: Fibrele nu sunt digerate si ajung in intestine aproape in forma lor initiala. La nivelul intestinelor, acestea hranesc bacteriile benefice care sunt esentiale pentru mentinerea sanatatii.

Bacteriile benefice combat inflamatiile, cauza principala a aparitiei obezitatii si bolilor

Bacteriile din intestine sunt binecunoscute pentru influenta lor asupra proceselor inflamatorii (10). Ele produc nutrienti pentru corp, inclusiv acizi grasi de lant mediu care hranesc celulele colonului. Astfel se reduce inflamatia intestinelor si sunt ameliorate unele afectiuni inflamatorii (11, 12, 13).

Pentru a clarifica cateva aspecte, inflamatia acuta (pe termen scurt) este benefica pentru corp, pentru ca ajuta organismul sa lupte cu invadatorii din exterior si sa repare celulele afectate. Inflamatia cronica insa, (pe termen lung) poate deveni o problema serioasa daca este folosita incorect si ajunge sa atace tesuturile corpului.

Este binecunoscut faptul ca inflamatia medie cronica joaca un rol important in practic toate bolile cronice specifice populatiei din tarile dezvoltate, printre care bolile de inima, boala Alzheimer si sindromul metabolic, pentru a enumera doar cateva dintre acestea (14, 15, 16).

Tot mai multe dovezi arata ca inflamatia este un factor de influenta major pentru obezitate si crestere in greutate, datorita efectelor asupra hormonului denumit leptina (17, 18, 10).

Cateva studii de specialitate au demonstrat ca un aport crescut de fibre in alimentatie reduce nivelul indicatorilor din sange al inflamatiilor (19, 20).

In concluzie: Inflamatia este un puternic factor de influenta in aparitia bolilor, in special a obezitatii. Consumul de fibre este asociat cu reducerea inflamatiilor.

Fibrele vascoase iti reduc pofta de mancare si te ajuta sa mananci mai putin fara eforturifibre si bacterii benefice

Desi multi specialisti sunt de parere ca nu este necesar sa-ti numeri caloriile, este totusi logic ca, daca vrei sa pierzi in greutate, trebuie sa reduci numarul caloriilor.

Cu alte cuvinte, corpul trebuie sa consume mai multe calorii (energie) decat primeste.

Orice reduce apetitul ne ajuta sa consumam mai putine calorii fara sa ne gandim la acest lucru. Fibrele au de regula acest efect, creand senzatia de satietate si facandu-ne sa mancam mai putin.

Like Share Share Tweet58801 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: betaina, fibre, greutate, intestine, prebiotice, saruri, slabit,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

10 remedii naturale pentru tratarea acneei

10 remedii naturale pentru tratarea acneei

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE