meniu
Sfaturi practice

Afla ce sa mananci in timpul zilei pentru a avea un somn mai bun noaptea

Un nou studiu arata ca o dieta saraca in fibre si bogata in grasimi saturate si zahar este asociata cu un somn mai superficial, mai putin odihnitor si cu mai multe intreruperi. Rezultatele arata ca aportul marit de fibre favorizeaza o faza mai lunga

Un nou studiu arata ca o dieta saraca in fibre si bogata in grasimi saturate si zahar este asociata cu un somn mai superficial, mai putin odihnitor si cu mai multe intreruperi.

Rezultatele arata ca aportul marit de fibre favorizeaza o faza mai lunga si neintrerupta a somnului adanc. In schimb, un procent ridicat de energie de la grasimi saturate favorizeaza o faza de somn adanc mai putin lin. Iar consumul mare de zahar este si el asociat cu un somn cu intreruperi.

"Principala descoperire a fost ca o alimentatie de calitate influenteaza si un somn de calitate," a declarat principalul cercetator, Marie-Pierre St-Onge, doctorand, asistent universitar la departamentul de medicina de la Institutul de Nutritie Umana a Centrului Medical al Universitatii Columbia din New York. "A fost surprinzator ca o singura zi de aport marit al grasimilor si scazut in fibre a putut influenta parametrii de somn"

Rezultatele studiului sunt publicate in editia din ianuarie a Revistei de medicina clinica a somnului.

"Studiul subliniaza faptul ca alimentatia si somnul fac parte integranta dintr-un stil sanatos de viata," a spus presedintele Academiei Americane de Medicina a Somnului, dr. Nathaniel Watson, care nu a fost implicat in studiu. "Pentru o stare de sanatate optima este important sa faci alegeri in viata care sa contribuie la un somn sanatos, cum ar fi o nutritie adecvata si miscare regulata."

Studiul a mai aratat ca participantii au adormit mai repede dupa ce au consumat meniurile pregatite de un nutritionist, care erau mai reduse in grasimi saturate si mai bogate in proteine, comparativ cu meniurile selectate la libera alegere. Participantii au avut nevoie, in medie, de 29 de minute pentru a adormi dupa ce au consumat alimente si bauturi selectate la libera lor alegere si doar de 17 minute, dupa ce au consumat alimente conform unui meniu controlat.

"Descoperirea ca alimentatia poate influenta somnul are implicatii impresionante pentru sanatate, avand in vedere ca este tot mai recunoscut rolul somnului in dezvoltarea bolilor cronice precum hipertensiunea, diabetul si bolile cardiovasculare," a spus St-Onge.somn

Studiul randomizat incrucisat a implicat 26 adulti - 13 barbati si 13 femei - cu o greutate normala si varsta medie de 35 de ani. Pe parcursul a 5 nopti petrecute in laboratorul de somn, participantii au petrecut 9 ore in pat, intre orele 22:00 - 7:00, dormind in medie 7 ore si 35 minute pe noapte.

Date obiective legate de somn au fost colectate in fiecare noapte prin polisomnografie. Datele referitoare la somn analizate au fost cele din noaptea 3, dupa 3 zile de alimentatie controlata, si noaptea 5, dupa o zi de consum alimentar de voie.

Conform autorilor, studiul arata ca recomandarile de regim alimentar pot fi folosite pentru a imbunatati somnul celor ce sufera de astfel de tulburari. Cu toate acestea, sunt necesare studii mai amanuntite pentru a analiza aceasta corelatie.

Sursa utilizata: http://medicalxpress.com/news/2016-01-study-suggests-that-what-you.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alimentatie #alimentele bogate in fibre #dieta #grasimi saturate #somn

Ce au mai parcurs alti cititori...

Sfaturi pentru sanatatea ta de la 25 de experti

Sfaturi pentru sanatatea ta de la 25 de experti

Sfaturi simple pentru un colon sanatos

Sfaturi simple pentru un colon sanatos

9 uimitoare secrete de dieta pentru a micsora colesterolul

9 uimitoare secrete de dieta pentru a micsora colesterolul
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.