MinteCorpRelatii si familieParentingHrana vieLeacuri babestiNaturaContact
Despre noi

Afla ce sa mananci in timpul zilei pentru a avea un somn mai bun noaptea

Un nou studiu arata ca o dieta saraca in fibre si bogata in grasimi saturate si zahar este asociata cu un somn mai superficial, mai putin odihnitor si cu mai multe intreruperi.

Rezultatele arata ca aportul marit de fibre favorizeaza o faza mai lunga si neintrerupta a somnului adanc. In schimb, un procent ridicat de energie de la grasimi saturate favorizeaza o faza de somn adanc mai putin lin. Iar consumul mare de zahar este si el asociat cu un somn cu intreruperi.

"Principala descoperire a fost ca o alimentatie de calitate influenteaza si un somn de calitate," a declarat principalul cercetator, Marie-Pierre St-Onge, doctorand, asistent universitar la departamentul de medicina de la Institutul de Nutritie Umana a Centrului Medical al Universitatii Columbia din New York. "A fost surprinzator ca o singura zi de aport marit al grasimilor si scazut in fibre a putut influenta parametrii de somn"

Rezultatele studiului sunt publicate in editia din ianuarie a Revistei de medicina clinica a somnului.

"Studiul subliniaza faptul ca alimentatia si somnul fac parte integranta dintr-un stil sanatos de viata," a spus presedintele Academiei Americane de Medicina a Somnului, dr. Nathaniel Watson, care nu a fost implicat in studiu. "Pentru o stare de sanatate optima este important sa faci alegeri in viata care sa contribuie la un somn sanatos, cum ar fi o nutritie adecvata si miscare regulata."

Studiul a mai aratat ca participantii au adormit mai repede dupa ce au consumat meniurile pregatite de un nutritionist, care erau mai reduse in grasimi saturate si mai bogate in proteine, comparativ cu meniurile selectate la libera alegere. Participantii au avut nevoie, in medie, de 29 de minute pentru a adormi dupa ce au consumat alimente si bauturi selectate la libera lor alegere si doar de 17 minute, dupa ce au consumat alimente conform unui meniu controlat.

"Descoperirea ca alimentatia poate influenta somnul are implicatii impresionante pentru sanatate, avand in vedere ca este tot mai recunoscut rolul somnului in dezvoltarea bolilor cronice precum hipertensiunea, diabetul si bolile cardiovasculare," a spus St-Onge.somn

Studiul randomizat incrucisat a implicat 26 adulti - 13 barbati si 13 femei - cu o greutate normala si varsta medie de 35 de ani. Pe parcursul a 5 nopti petrecute in laboratorul de somn, participantii au petrecut 9 ore in pat, intre orele 22:00 - 7:00, dormind in medie 7 ore si 35 minute pe noapte.

Date obiective legate de somn au fost colectate in fiecare noapte prin polisomnografie. Datele referitoare la somn analizate au fost cele din noaptea 3, dupa 3 zile de alimentatie controlata, si noaptea 5, dupa o zi de consum alimentar de voie.

Conform autorilor, studiul arata ca recomandarile de regim alimentar pot fi folosite pentru a imbunatati somnul celor ce sufera de astfel de tulburari. Cu toate acestea, sunt necesare studii mai amanuntite pentru a analiza aceasta corelatie.

Sursa utilizata: http://medicalxpress.com/news/2016-01-study-suggests-that-what-you.html

loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: alimentatie, alimentele bogate in fibre, dieta, grasimi saturate, somn,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Email
Comentariu

Articole Recente

Obiceiuri sanatoase prin care poti reduce risipa de alimente

Obiceiuri sanatoase prin care poti reduce risipa de alimente

Top 10 cele mai bune aplicatii mobile de sanatate si fitness

Top 10 cele mai bune aplicatii mobile de sanatate si fitness

Retete de post, in grai morosenesc

Retete de post, in grai morosenesc

Ce mananci pentru a fi mai creativ?

Ce mananci pentru a fi mai creativ?

Afla cum poti sa iti protejezi ochii cand lucrezi mult la calculator

Afla cum poti sa iti protejezi ochii cand lucrezi mult la calculator

Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara- Plaiul Foii 2019

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara- Plaiul Foii 2019

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE