AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

O dieta bogata in fibre previne si chiar poate ajuta la tratarea diabetului de tip 2

Pe masura ce depozitele de grasime cresc, creste si greutatea corporala si apare rezistenta la insulina. Acum corpul este "surd" la semnalele trimise de ambii hormoni (atat de leptina cat si de insulina), iar deseori in acest moment apar diferite boli, una dintre ele fiind diabetul.

Ca si in cazul insulinei, singura modalitate cunoscuta de a reface semnalele corecte ale leptinei este o dieta corespunzatoare, inclusiv tipul potrivit de fibre, respectiv cel din legume.

Consumul ridicat de fibre solubile imbunatateste diabetul de tip 2

Un alt studiu arata ca un consum ridicat de fibre (in acest caz este vorba de 50 de grame pe zi) a produs efecte benefice pentru diabetul de tip 2. Alimentatia bogata in fibre a imbunatatit echilibrul zaharului in sânge, a redus nivelul excesiv de insulina si a scazut concentratiile de lipide la pacientii cu diabet de tip 2. Fibrele solubile, ca cele prezente in castraveti, afine, fasole si oleaginoase, s-au dovedit a fi in special benefice pentru diabetul de tip 2. Fibrele solubile se dizolva intr-o substanta ca un gel, incetinind digestia.

Astfel, te simti satul o perioada mai lunga si este unul dintre motivele pentru care fibrele ajuta la mentinerea greutatii. Fibrele solubile ajuta si la incetinirea descompunerii carbohidratilor si absorbtia de zahar, mentinand echilibrul zaharului in sânge.

Fibrele insolubile, prezente in legume precum cele cu frunze verzi, fasole verde, telina si morcovi nu se dizolva si dau volum scaunului. Acest lucru ajuta mancarea sa treaca mai repede prin tractul digestiv si sa se elimine in mod sanatos.

Multe alimente intregi, in special fructele si legumele, contin in mod natural atat fibre solubile, cât si insolubile. Daca vrei sa maresti cantitatea de fibre din alimentatie, rezista tentatiei de a le obtine din cereale integrale. O "regula" simpla de urmat este de a lua fibrele din legume, nu din cereale si de a consuma mai multe legume, oleaginoase si seminte. Anumite tipuri de fibre sunt prebioticele, care hranesc bacteriile benefice din intestine. Aceste bacterii benefice contribuie la procesul de digestie si absorbtie a alimentelor si joaca un rol semnificativ in functia imunitara. Inulina, o fibra prebiotica prezenta in ceapa, praz si usturoi (dar si in alte alimente) s-a dovedit deosebit de promitatoare pentru diabetul de tip 2.

Prebioticele: Alta cale prin care anumite tipuri de fibre pot ajuta in cazul diabetului

Femeile cu diabet de tip 2 care au consumat 10 grame de inulina pe zi timp de doua luni au manifestat imbunatatiri la nivelul echilibrului glicemic si al antioxidantilor. Inulina se considera a avea un efect pozitiv asupra diabetului prin modificarea microflorei intestinale sau efectul antioxidant direct.

Expunerea prelungita la insulina in exces dezvolta stresul oxidativ, considerat a avea un rol esential in diabetul de tip 2 si complicatiile acestuia. Inulina poate neutraliza acest lucru prin efectele sale antioxidante. Alimentele intregi neprocesate contin cele mai bune prebiotice pe care le poti obtine din alimentatie, daca regimul alimentar este unul corect. Tarâtele de Psyllium sunt si ele un prebiotic de calitate.

O alimentatie bogata in fibre este utila chiar daca nu suferi de diabet

O dieta bogata in fibre poate reduce riscul de moarte prematura, in principal datorita faptului ca reduce riscul unui numar mare de boli cronice, printre care diabetul de tip 2, bolile de inima, accidentul vascular si cancerul. Cercetarile arata ca poate prelungi si viata pacientilor bolnavi de inima.

Studiile au asociat dieta bogata in fibre si cu reduceri benefice ale nivelului de colesterol si presiune arteriala, sensibilitate marita de insulina si inflamatie redusa—toate influentand riscul mortalitatii. O meta-analiza a evaluat impactul unui regim bogat in fibre asupra mortalitatii si a extras informatii din 17 studii diferite care au urmarit aproape 1 milion de europeni si americani. Dupa cum se arata in revista de specialitate Scientific American :

"Echipa lui Yang a impartit participantii in cinci grupuri in functie de cantitatea de fibre consumata zilnic. Cei din capul listei, care consumau cea mai mare cantitate de fibre, au prezentat sanse cu 16 % mai mici de moarte in comparatie cu cei care se situau la sfarsitul listei, respectiv grupurile care consumau cantitatea cea mai mica de fibre. In plus, opt studii au aratat ca riscul de moarte scade cu 10 % pentru fiecare 10 grame de fibre consumate zilnic."

Un alt studiu a avut rezultate similare. Fiecare crestere a consumului de fibre cu 10 grame a fost asociata cu un risc al mortalitatii cu 15 % mai scazut, iar cei care au consumat cele mai multe fibre au prezentat un risc de deces cu 25 % mai scazut in urmatorii noua ani in comparatie cu cei care nu au consumat deloc fibre. Studii publicate in 2013 au aratat si ele ca la fiecare consum de 7 grame de fibre pe zi, riscul de accident vascular scade proportional cu 7%. Acest lucru arata ca trebuie marit consumul de fructe si legume cu inca doua portii pe zi, ceea ce este o cantitate rezonabila.

Ce altceva poate combate sau preveni diabetul de tip 2?

Diabetul de tip 2 implica pierderea sensibilitatii la insulina si leptina, ceea ce se poate preveni cu usurinta si se poate trata cu 100% rata de vindecare fara medicamente, cu modificarile necesare in dieta si rutina zilnica, respectiv sport, somn si post intermitent. Fiecare ar trebui sa-si faca o trecere in revista a stilului de viata pentru a vedea care sunt aspectele ce pot fi imbunatatite si sa puna in practica pasii de mai jos. Pe langa aceasta, e bine sa va monitorizati nivelul insulinei, care este la fel de important ca si glicemia. Nivelul normal trebuie sa fie intre 2 si 4.

Cu cat este mai ridicat, cu atat este mai mare rezistenta la insulina si cu atat trebuie sa fie mai drastice modificarile in dieta si stilul de viata, mai ales daca este vorba de alimentatie.

  • Inlocuieste alimentele procesate, toate formele de zahar - in special fructoza - precum si cerealele, cu alimente intregi si proaspete. Unul dintre motivele principale pentru care tratamentele de diabet esueaza in ultimii 50 de ani are legatura cu recomandarile alimentare gresite. Fructoza, cerealele si alti carbohidrati cu amidon care se transforma in zahar in corp sunt responsabili de reactiile corpului la insulina, iar zaharul si cerealele - chiar si cerealele "sanatoase", organice - trebuie reduse drastic.

Daca ai rezistenta la insulina/leptina, suferi de diabet, ai presiune mare, esti cardiac sau supraponderal, consumul zilnic de fructoza nu ar trebui sa depaseasca 15 grame pe zi pâna cand nu se stabilizeaza rezistenta la insulina/leptina. Pentru restul, consumul zilnic de fructoza nu ar trebui sa depaseasca 25 grame sau chiar mai putin pentru o sanatate optima. Cel mai simplu mod de a obtine acest lucru este sa inlocuiesti alimentele procesate cu produse intregi si, preferabil, organice. Adica trebuie sa gatesti cu produse proaspete.

Like Share Share Tweet9425 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: antigeni, diabet, dieta, fibre, magneziu, prevenire,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE