AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact

Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli

Dr. Rick Hanson este expert in neuroplasticitate, mindfulness (constientizarea prezentului) si psihologia pozitiva si ofera cu generozitate solutii celor care isi doresc sa-si stapaneasca mintea si sa depaseasca anumite tipare de gandire nefolositoare. In ultima sa carte (Perseverent: Cum sa cultivi o stare interioara de calm, putere si fericire interioara de neclintit - Resilient: How to Grow an Unshakable Core of Calm, Strength, and Happiness), Rick abordeaza tematica fricii si ne invata ce sa facem pentru a depasi aceasta emotie distructiva pentru totdeauna.

Teama apare atunci cand amenintarea pare mai mare decat resursele pe care le avem pentru a o infrunta. Uneori este adevarat, cand, de exemplu, primim o factura neprevazuta si nu avem bani sa o platim. Insa, din cauza unei frici irationale, amenintarile par deseori mult mai mari iar resursele mult mai mici decat sunt in realitate.

Chiar si atunci cand ne dam seama ca teama este irationala, tot nu reusim sa scapam de ea. Multi oameni se tem sa nu se mai teama, pentru ca acest lucru ar insemna sa-si lase garda jos. Si se tem ca, atunci cand vor face acest lucru, pot fi raniti.

Pentru a ne simti in siguranta, trebuie sa diminuam amenintarile reale si sa ne marim resursele. Atunci nu ne va mai fi teama sa renuntam la teama.

Trebuie sa faci tot ce poti pentru a reduce amenintarile reale din viata ta dezvoltand in acelasi timp resurse cu care sa le poti face fata. In acelasi timp, inveti sa apreciezi corect amenintarile si resursele si te simti cat de sigur poti.

Cum sa apreciezi amenintarile corect si sa-ti depasesti teama

Alege unul dintre lucrurile de  care te temi. Poate fi teama de a nu te imbolnavi sau de a nu intra in conflict cu alta persoana. Sau poate fi teama de a vorbi in public sau de a cere de la o relatie exact ceea ce vrei. Poti trece prin acest proces de reflectie singur, scriind intr-un jurnal sau vorbind cu cineva si il poti aplica in orice aspect al vietii doresti.

1. Intreaba-te cat de mare este, cu adevarat, amenintarea.

Apreciaza cat mai real dimensiunea provocarii. Adica pune o limita pentru a nu da frau liber imaginatiei. De exemplu, in loc sa spui ”Am o sanatate subreda”, mai bine spui ”Sufar de tensiune marita”. Limitezi problema in timp si spatiu. Care aspect al vietii este afectat – si care nu este afectat? Cand ti se intampla – si cand nu este relevant?

2. Gandeste-te la cat de reala este amenintarea.

Sa spunem ca suferi de o afectiune continua, cum ar fi o boala cronica. Insa, in cea mai mare parte a timpului, cand te macina ingrijorarea, acest lucru se datoreaza unui potential rezultat: este vorba de amenintarea durerii, nu de durerea in sine. De exemplu, o persoana se poate gandi "M-as putea imbolnavi" sau "Daca ma infurii, nimeni nu o sa mai vrea sa stea langa mine." Daca ceea ce te ingrijoreaza este doar o posibilitate si nu o realitate, intreaba-te: care sunt sansele ca acest lucru sa se intample cu adevarat? Poate ca in trecut un astfel de eveniment a fost posibil din cauza oamenilor cu care locuiai sau a anturajului. Azi lucrurile sunt diferite si sansele ca acel lucru sa se intample sunt mult mai mici.

3. Gandeste-te care este cel mai rau lucru care s-ar putea intampla.

Ce s-ar intampla daca amenintarea de care te temi ar deveni realitate? Sa spunem ca te temi sa fii respins daca devii mai vulnerabil si mai sensibil. Bun, sa spunem ca lucrul de care te temi sa intampla. Cum te-ai simti? Pe o scara de 0 la 10, unde 10 este cel mai rau lucru la care te poti gandi, cat de rau te-ai simti? Si pentru cat timp? In trecut, poate ai trait lucruri similare care te-au afectat puternic, mai ales in timpul copilariei, cand lucrurile sunt percepute mult mai intens, pentru ca sistemul nervos nu a atins stadiul de maturizare deplina. Dar, ca adulti, avem mult mai multe strategii de amortizare a socurilor. Sunt sanse mari ca, atunci cand lucrul de care te temi se intampla, sentimentul sa nu mai fie nici atat de rau si nici sa nu dureze atat de mult pe cat te temi.

Gandeste-te la toate acestea. Lasa-ti fiinta sa le absoarba si sa le vada asa cum sunt in realitate. Fii increzator ca iti poti invinge teama.

Sursa utilizata: https://www.mindbodygreen.com/articles/how-to-trick-your-brain-into-overcoming-fear

Like Share Share Tweet2318 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Minte

Etichete: creier, frica, teama, autosugestie,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Ghid complet de utilizare a vitaminelor în tratarea endometriozei

Ghid complet de utilizare a vitaminelor în tratarea endometriozei

De ce sa iti educi copilul cu virtuti morale?

De ce sa iti educi copilul cu virtuti morale?

Depresia şi controversa cauzei sale

Depresia şi controversa cauzei sale

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Lăptişorul de matcă pur - supliment 100% natural pentru concentrare şi memorie

Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli

Cum ajutăm creierul să depăşească senzaţia de frică în 3 paşi simpli

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Tabara verde viu de detoxifiere de primavara - Plaiul Foii 2018

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE