Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Miscare

Yoga pentru persoanele supraponderale - sesiune video

Te-ai surprins vreodată spunându-ți “Când mai slăbesc puțin, merg și eu să fac yoga!” Sau “Trebuie să fiu flexibil ca să fac yoga”? Știu, este un fir narativ ce se desfășoară pe pilot automat în mintea noastră, mai ales când zi de zi alergăm după încă o modalitate de a scăpa de acele kilograme în plus. Ca orice formă de mișcare, yoga are potențialul ca practică fizică de a te susține în “lupta” cu kilogramele. Însă, yoga promite mai mult. Mai mult decât atât.

Obezitatea este o problemă cu care ne confruntăm din ce în ce mai mult, la nivel mondial și de la vârste foarte mici. Inactivitatea fizică și dieta nesănătoasă sunt fără doar și poate principalii factori care au contribuit la această situație critică. Și dacă ceea ce am descris mai devreme sună cunoscut, mai există două cauze mai puțin investigate științific, dar care ies din ce în ce mai mult la suprafață: stresul cronic și situația emoțională internalizată a celor care se confruntă cu o formă de obezitate.

Deși majoritatea condamnăm obezitatea pentru aspecte superficiale, ea este punctul de pornire a unui număr mare de complicații cronice de sănătate, precum bolile cardiovasculare, hipertensiunea arterială, diabetul de tip 2, accident vascular cerebral, apneea de somn și anumite tipuri de cancer. La nivel mental, obezitatea este corelată adesea cu depresie și anxietate, precum și cu o funcționare precară a sistemului nervos, în general, toate acestea făcând din obezitate o condiție serioasă de care să ne preocupăm.

Yoga, tradus din sanscrită prin „jug” sau „uniune”, este o disciplină fizică, mentală și spirituală care a apărut în India și vizează controlul și calmarea minții și recunoașterea „conștiinței-martor” detașate. Beneficiile ei au început să fie din ce în ce mai vizate de studii științifice care să demonstreze impactul pozitiv pe care le are această practica asupra noastră. Un studiu realizat de International Yoga Journal și publicat de US National Library of Medicine, National Institutes of Health susține că practica yoga a fost prescrisă în mod eficient împreună cu alte proceduri medicale în gestionarea bolilor psihosomatice severe, inclusiv cancerul, astmul bronșic, colita și ulcerul. Pe lângă acestea, o practică constantă de yoga îmbunătățește puterea și flexibilitatea și poate ajuta la controlul variabilelor fiziologice, cum ar fi tensiunea arterială, lipidele, respirația, ritmul cardiac și rata metabolică, pentru a îmbunătăți capacitatea generală de efort. 

Cuprins

 

Mai mult decât posturi atractive

Fără a-ți anula gândurile pozitive și potențialul de a ajunge să susții asane complexe, vreau să îți spun că, de fapt, yoga își are puterea în mai mult decât aspectul fizic pe care îl implică sau de cum arăți în Downward-facing dog (Adho Mukha Svanasana). Yoga îți spune că doar tu ești în măsură să decizi cât de departe mergi într-o asana și unde ai nevoie să ajustezi sau să folosești tool-uri pentru susținere. 

Atunci când faci yoga, cultivi o relație cu tine însuți, o relație bazată pe ascultare, observare, pe respectul față de tine însuți. Pe saltea, ajungi să îți respecți corpul, pentru că yoga este nu doar o practică fizică, ci un timp dedicat dezvoltării unor principii de viață. Și adesea, această dezvoltare începe cu redescoperirea corpului tău, a inteligenței sale și a reconectării cu puterea ta interioară de a te vindeca și de a decide ceea ce e cel mai bine pentru tine, clipă de clipă.

Yoga este o metodă foarte frumoasă care conectează mintea, corpul , respirația și conștiința de sine aducând beneficii multiple, printre care susținerea slăbitului sănătos și armonios. Filozofia yoga este lăcașul unei practici de vindecare la care oricine, oricând, indiferent de punctul în care se află în viață, poate avea acces în mod gratuit (mai ales în zilele noastre).

Pentru a participa la o clasă de yoga pentru începători nu ai nevoie de nimic special și de nicio experiență, în particular. Trebuie doar să vii cu inima și mintea deschise și să asculți indicațiile instructorului. Indiferent de forma corpului tău, yoga te ajută:

 

Yoga și obezitatea

Atunci când suferi de obezitate, yoga poate fi un partener holistic de vindecare, de stabilizare și de transformare:

 

De unde începi?

Frica de a te prezenta la o clasă de yoga atunci când ești supraponderal este foarte comună. De foarte multe ori, studenții mei îmi spun că au prieteni care ar vrea să înceapă yoga, dar le este rușine să vină la ore, chiar și atunci când sunt ghidate în mediul virtual. Mulțumește-le fricii și rușinii că vor să te țină “în siguranță” și așează-le pe bancheta din spate. Pe saltea, tu conduci, tu decizi, tu observi.

 

Yoga pentru obezitate

Și dacă tot am vorbit atât despre yoga și beneficiile ei în ceea ce privește vindecarea obezității, ți-am pregătit o sesiune de yoga pe care să o poți face oricând ai 30 de minute libere. Ai nevoie de o saltea sau de un covor, de haine confortabile și de tălpi goale. Vom naviga aceasta călătorie încet, permițând corpului să își amintească de el însuși și de puterea pe care are la nivel celular, organic, muscular, articular, osos, nervos. 

 

30 de minute de Yoga pentru persoanele supraponderale

 

 

Namaste. 

Articol scris de Paula Almeida - comunitatea Viața Verde Viu

Sunt profesor de yoga și fondatorul Yoga Social România, un spațiu online de yoga și wellness. La Yoga Social lucrăm să aducem yoga și grija holistică de sine în casele tuturor. Credem că fiecare dintre noi are puterea interioară de a-și desena gândurile și, deci, propria viață. Noi am pornit  să înțelegem asta la prima oră de yoga. Iar prin dedicare și cercetare în interiorul nostru, am găsit mereu sprijinul necesar ulterior.

Website | Facebook | Instagram

 

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#beneficii yoga #sesiune yoga

Ce au mai parcurs alti cititori...

Yoga - Sănătate holistică pentru corp, minte și suflet. Interviu cu Paula Vaida de Almeida, profesor de yoga și fondatoarea Yoga Social

Yoga - Sănătate holistică pentru corp, minte și suflet. Interviu cu Paula Vaida de Almeida, profesor de yoga și fondatoarea Yoga Social

8 poziţii de Yoga benefice în calmarea durerilor de spate

8 poziţii de Yoga benefice în calmarea durerilor de spate

Stres ieșit de sub control? Încearcă aceste 3 exerciții yoga de respirație pentru calmare și resetare

Stres ieșit de sub control? Încearcă aceste 3 exerciții yoga de respirație pentru calmare și resetare
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2021 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.