0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Sfaturi practice

Miscarea reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni

Conform unei recenzii recente a unui studiu, activitatea fizica regulata este singura si cea mai eficienta cale de a te mentine sanatos pe masura ce imbatranesti, pe langa calitatea de nefumator. Cercetatorul Leslie Alford, autorul recenziei, spune

Conform unei recenzii recente a unui studiu, activitatea fizica regulata este singura si cea mai eficienta cale de a te mentine sanatos pe masura ce imbatranesti, pe langa calitatea de nefumator.

Cercetatorul Leslie Alford, autorul recenziei, spune ca exercitiile regulate – chiar si o plimbare in pas vioi de 30 de minute de 5 ori pe saptamana – poate incetini procesul imbatranirii si reduce riscul a cel putin 24 de afectiuni, printre care bolile de inima, cancerul, dementa, atacul cerebral, depresia si 2 tipuri de diabet. Recenzia, ce cuprinde decoperirile a 40 de lucrari publicate intre 2006 si 2010, apare in numarul din Decembrie al Ziarului International de Practica Clinica.

“Lipsa de miscare genereaza in corpurile noastre vaste schimbari patofiziologice,” a spus Alford intr-un discurs. “Corpurile noastre, in evolutia lor, au ajuns sa aiba nevoie pentru o functionare optima de un anumit nivel de activitate fizica, nivel la care cei mai multi dintre noi nu ajung prin stilul nostru de viata modern si sedentar.”

Desi focusul studiului a fost analiza efectelor miscarii asupra sanatatii umane, Alford spune ca descoperirile lui sunt relevante atat pentru barbatii cat si pentru femeile de toate varstele.

Iata cateva dintre lucrurile la care a descoperit ca o miscare regulata poate contribui:

Tot mai crezi ca nu ai timp sa faci miscare? Mai gandeste-te.

In baza descoperirilor sale, Alford recomanda ca adultii sanatosi sa ajunga la 150 minute pe saptamana (sau 30 minutes de 5 ori pe saptamana) de miscare moderata ca intensitate (cum ar fi o plimbare in pas vioi). Persoanele care fac miscare mai intensa (cum ar fi jogging) ar trebui sa ajunga la 20 minute de 3 ori pe saptamana. A mai recomandat adultilor sanatosi sa incerce sa faca si exercitii pentru intarirea masei musculare de doua ori pe saptamana. Si mai spune ca nu e niciodata prea tarziu ca sa incepi! Indiferent de varsta pe care o ai sau activitatea curenta pe care o desfasori, poti incepe sa profiti de beneficiile miscarii regulate.

“Literatura analizata demonstreaza ca durata de viata a persoanelor sau starea lor de sanatate depinde de un complex divers de factori, inclusiv stilul lor de viata, locul unde traiesc si chiar si norocul pe care-l au”, spune Alford. “Fiecare poate controla intr-o anumita masura unii dintre acesti factori, printre care obezitatea, dieta, fumatul si miscarea fizica.”

Ai nevoie de mai multa energie si rezistenta atunci cand te antrenezi? Descopera Superalimentele din shopul VVV!

Citeste si articolul: Ce se intâmpla in corp atunci când faci miscare

Sursa:

L. Alford. International Journal of Clinical Practice, 2010; 64 (13): 1731 DOI: 10.1111/j.1742-1241.2010.02478.x - miscare

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#activitate fizica #imbatranire #miscare #sanatate

Ce au mai parcurs alti cititori...

10 lucruri pe care le poti face pentru a te mentine la o greutate ideala

10 lucruri pe care le poti face pentru a te mentine la o greutate ideala

10 imbunatatiri vitale de tranzitie pentru un corp mai sanatos si o viata mai fericita

10 imbunatatiri vitale de tranzitie pentru un corp mai sanatos si o viata mai fericita

Cu aceasta metoda va intineriti pielea cu 13 ani in doar 9 luni

Cu aceasta metoda va intineriti pielea cu 13 ani in doar 9 luni
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.