AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Ce se intâmpla in corp atunci când faci miscare

 Este inevitabil sa-ti pierzi conditia fizica atunci cand iei o "pauza de sport", insa in ce masura se pierde aceasta depinde de mai multi factori, printre care perioada de pauza, nivelul pe care-l aveai la momentul intreruperii si daca renunti cu totul la miscare sau doar o reduci.

Daca faci sport de putin timp, studiile arata ca tendinta de a-ti pierde conditia fizica mai repede daca te opresti este mai mare. Pe de alta parte, daca faci sport de mult timp si esti intr-o forma fizica foarte buna, sansele sa-ti mentii conditia fizica mai mult timp si sa-ti revii mai rapid când reiei antrenamentul, sunt mai mari.

Trebuie doar sa eviti sa te antrenezi zilnic fara pauze de recuperare. Corpul are nevoie de pauza pentru a se reface. Lipsa odihnei este la fel de daunatoare ca si lipsa de antrenament. 

Ce se intampla in corp atunci cand faci miscare?

O activitate fizica practicata constant este esentiala pentru sanatate din toate punctele de vedere, de aceea este important ca o eventuala pauza sa tina cat mai putin, pentru a diminua pierderile. Nu trebuie sa inlocuiesti obiceiul de a face miscare cu obiceiul de a nu face miscare.

Una dintre marile avantaje ale miscarii este ca mentine glicemia, insulina si leptina in limite normale prin optimizarea sensibilitatii receptorului la insulina/leptina. Acesta este probabil factorul cel mai important pentru prevenirea aparitiei unei boli cronice. Putin sport practicat zilnic este mai folositor decât un antrenament intens o data sau de doua ori pe saptamâna.

Este, de asemenea, important sa fii cât poti de activ pe parcursul zilei, pentru ca lipsa de miscare este un factor de risc pentru bolile cronice si cât si pentru longevitate, chiar si pentru cei in forma si care fac miscare regulat. 

Pe langa efectele pozitive din punct de vedere metabolic, sportul are multe alte avantaje pentru minte si corp. Circulatia marita ajuta creierul si sistemul cardiovascular, mareste oxigenarea, functia cognitiva si productia de neurotransmitatori, ceea ce contribuie la imbunatatirea dispozitiei.

Sportul imbunatateste si calitatea somnului si a functiei sexuale si s-a dovedit ca poate "opri" genele de grasime. Miscarea este un medicament foarte eficient, intr-adevar, insa trebuie efectuat in mod constant... in secunda in care dai semne de delasare, incep sa scada si beneficiile pentru sanatate.

 ce se intampla in corp cand faci miscare

Conditia fizica se pierde mai repede decat iti imaginezi

Cât de repede isi iese corpul din forma cand intrerupi miscarea? Mult prea repede! Oricine se duce la sala dupa o absenta moderata va confirma acest lucru. O serie de studii au analizat fenomenul de "pierdere a conditiei fizice" si par sa fie diferente intre sportivii cu experienta si cei incepatori.

 

Sportul intens efectuat in tinerete nu-ti asigura beneficii pentru tot restul vietii

Majoritatea studiilor afirma ca trebuie sa faci miscare, indiferent de vârsta sau de cât de sportiv erai in tinerete. Acestea sunt consistente in general cu vechea zicala conform careia "ce nu folosesti, pierzi". Un studiu publicat in Revista britanica de medicina sportiva a ajuns la concluzia ca lipsa de activitate este, intr-adevar, un factor de risc pentru sindromul metabolic la atletii de sex masculin de performanta, care renunta la sport. Alte studii arata ca alergatorii de performanta care au practicat sportul o perioada lunga de timp pierd si ei la fel ca toata lumea masa musculara - aproximativ 1.5 kg pe deceniu. 

Deloc surprinzator, avand in vedere ca exercitiile de marire a rezistentei cardiovasculare nu dezvolta si nici nu intaresc masa musculara. Ai nevoie de exercitii cu greutati in acest scop. Acestea sunt extrem de benefice, indiferent de vârsta. Un studiu din 2011 arata ca daca faci exercitii cu greutati in tinerete si continui sa exersezi si in anii urmatori, forta musculara este mai usor de mentinut odata cu inaintarea in vârsta. Studiul sugereaza, de asemenea, ca o sedinta pe saptamâna la sala poate fi suficienta atât pentru tineri cât si pentru cei mai vârstnici pentru a intretine forta câstigata in trecut - deci, cu cât incepi mai devreme sa te mentii in forma, cu atât mai bine.

Reducerea frecventei sau exercitiilor fizice este mai indicata decât renuntarea completa la acestea

O activitate fizica relativ redusa poate fi suficienta pentru a mentine cel putin partial progresul obtinut in timpul unui antrenament sportiv.

Daca trebuie sa reduci din activitatea fizica, incearca sa incluzi o forma de exercitii de intensitate mare saptamanal pentru a mari sansele de mentinere a conditiei fizice, chiar daca nu poti mentine ritmul de activitate fizica timp de cateva luni. 

Creierul poate deveni si el sedentar

Abdomenul plat si indicatorii metabolici imbunatatiti nu sunt singurele beneficii pe care risti sa le pierzi daca iti intrerupi rutina sportiva. Doua studii prezentate la o intalnire anuala din 2012 a Societatii de Neurostiinta au aratat ca si beneficiile pentru creier obtinute in urma activitatii fizice pot sa dispara relativ rapid daca faci pauza de miscare. In primul studiu, sobolani activi care au avut doar o saptamana de inactivitate au fost supusi impreuna cu sobolani complet inactivi la cateva teste de memorie. Sobolanii activi anterior au completat testele mult mai rapid si aveau de cel putin doua ori mai multi neuroni noi in zona hippocampusului din creier (centrul memoriei). Modificarea, sa nu uitam, apare dupa doar o saptamana de inactivitate.

Like Share Share Tweet65348 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: efecte, miscare,

Comentarii recente:
Andrei18 February 2017 22:36Raspunde

Nu prea are legatura cu titlul... Ma asteptam sa fie descrise procesele organismului in timpul exercitiilor fizice

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Abordarea holistică în tratarea rozaceei

Motive pentru a zâmbi

Motive pentru a zâmbi

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Ce este polenul crud şi de ce trebuie să il consumăm zilnic

Hepatita B: o abordare naturopata

Hepatita B: o abordare naturopata

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Entuziasmul vă poate schimba viaţa

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE