meniu
Minte

Dacă ar fi să faci un singur lucru pentru a te vindeca de anxietate, iată care ar trebui să fie acesta

Conform Aliantei Nationale pentru Boli mentale din SUA, in occident, 1 din 5 adulti sufera anual de o boala mentala si 1 din 25 de adulti sufera anual de o boala mentala grava, care il impiedica sa-si desfasoare in mod normal activitatile de zi cu zi

Tot mai multi adulti sufera anual de o boala mentala grava, care ii impiedica sa-si desfasoare in mod normal activitatile de zi cu zi.

Cu alte cuvinte, daca suferi de anxietate sau depresie sau o alta forma de boala mentala, nu esti singurul. Din pacate, statisticile arata ca tot mai multi copii incep sa sufere de boli mentale, ceea ce ridica in mod firesc intrebarea:”De ce?”.

De ce atat de multi oameni sufera de anxietate?

Desi nu exista un singur raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa tinem cont de faptul ca tot mai multi oameni locuiesc in orase mari si aglomerate, unde zgomotul si poluarea din aer, stresul, munca si lipsa naturii sunt tot mai mult o regula si nu o exceptie.

Iar studiile observationale si experimentale au aratat ca expunerea la zgomot duce la iritare, perturba somnul, favorizeaza starile de somnolenta, mareste incidenta tensiunii arteriale si a bolilor cardiovasculare si scade performantele academice la scolari.

Poluarea aerului a fost asociata cu probleme psihologice si izolare sociala. Combinata cu lipsa naturii, nu este de mirare ca populatia din marile orase – care sunt, de regula, zgomotoase, aglomerate si poluate – este mult mai stresata sau mai anxioasa decat cea din zonele mai rurale. Daca te incadrezi in aceasta categorie, nu dispera. O portie de natura este tot ce iti trebuie pentru a combate starea de anxietate.

Chiar este natura cea mai buna solutie pentru anxietate?

Studii de imagistica prin rezonanta magnetica functionala arata ca natura actioneaza prin eliberarea de endorfine in creier, ca dopamina, care te ajuta sa te simti mai fericit. De asemenea, conform studiilor, cu cat esti mai aproape de un spatiu verde, cu atat iti revii mai repede din situatii stresante. Timpul petrecut in natura a fost asociat cu o activitate mai redusa a centrui nervos al fricii, valori mai scazute ale hormonilor de stres, un ritm cardiac mai stabil si mai putina tensiune musculara. Nu poti obtine toate acestea cu un supliment!

natura anxietate

Acum, probabil te intrebi daca solutia pentru o sanatate mentala optima ar fi sa renunti la viata de la oras si sa te muti la tara. Este o varianta, desigur, insa exista si alte metode prin care poti aduce natura in viata ta.

Iata cateva sfaturi care te ajuta sa-ti calmezi sistemul nervos, sa combati anxietatea si sa-ti mentii sanatatea mentala la un nivel optim:

1. Fa-ti timp pentru natura.

Evadeaza din viata ta aglomerata de zi cu zi si viziteaza un parc national, fa o plimbare pe plaja sau drumetii in padure. Fie ca este vorba de mersul cu bicicleta, o excursie cu cortul sau un weekend la un spa luxos in mijlocul naturii, programeaza-ti astfel de iesiri cel putin o data pe saptamana – sau o data pe luna daca este vorba de un weekend intreg.

2. Ia-ti o planta.

Pentru o portie buna de natura, adu elemente din natura in casa, prin plante, fotografii cu scene din natura sau meditatii indrumate. Exista multe aplicatii pentru meditatii ce pot fi descarcate de pe net si multe dintre ele implica elemente sau sunete din natura.

3. Fa-ti propria gradina.

Fa-ti o gradina afara sau in casa si petrece 20 de minute pe zi ingrijind pamantul, udand plantele sau admirand roadele muncii tale. Iar daca ai plantat ceva ce poate fi mancat, consuma-le! Acest lucru iti va da o satisfactie infinita si iti va intari legatura cu natura.

4. Mergi in targurile agricole.

Viziteaza targurile agricole, care sunt organizate destul de des, mai ales toamna. Vorbeste cu producatorii si afla cum isi cultiva produsele. Cumpara legume si fructe proaspete si ierburi aromatice si foloseste-le cat mai mult in mancarurile pe care le gatesti. Cu cat alimentatia ta este mai aproape de natura, cu atat si flora ta intestinala va fi mai sanatoasa, ceea ce iti va influenta pozitiv sanatatea mentala.

5. Fa sport in aer liber.

Fa miscare, mergi pe jos, mediteaza sau relaxeaza-te in parcul din apropiere. Cele mai multe orase au acum parcuri special amenajate pentru plimbare, sport sau relaxare. Profita de aceste locatii si fa plimbari lungi, ideal ar fi zilnic, pentru a-ti aduna gandurile, a reflecta si a te conecta la natura cu toate simturile.

Sursa utilizata: https://www.mindbodygreen.com/articles/what-to-do-next-after-a-life-changing-diagnosis

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#anxietate #natura #stres

Ce au mai parcurs alti cititori...

Medici din mai multe state europene vor prescrie in curand plimbari in parc sau la muzeu in locul medicamentelor

Medici din mai multe state europene vor prescrie in curand plimbari in parc sau la muzeu in locul medicamentelor

7 obiceiuri esentiale pentru a fi mai putin stresat

7 obiceiuri esentiale pentru a fi mai putin stresat

Experimentul cabanei de sticlă - cum deconectarea de cotidian ajută in cazul anxietatii şi depresiei

Experimentul cabanei de sticlă - cum deconectarea de cotidian ajută in cazul anxietatii şi depresiei
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.