AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

De ce ne simtim bine in preajma apei ?

Inca de pe vremea civilizatiilor antice egiptene, indiene si romane s-a folosit imbaierea in scopuri terapeutice. In Evul Mediu si ulterior, regiuni precum Baden-Baden si Evian au proslavit beneficiile fizice si mentale ale consumului si imbaierii in apele originare din aceste locuri.

In prezent avem studii care confirma ceea ce omenirea stia de mult: imbaierea in apa reduce stresul, in parte datorita echilibrului dintre circulatia simpatica si para simpatica a sistemelor nervoase. Un studiu din 2006 a descoperit ca baile la spa au redus semnificativ nivelul de cortizol salivar la elevii de liceu. Alte studii au descoperit ca baile fierbinti precum si dusurile fierbinti de cinci minute pot reduce semnificativ nivelul anxietatii. Iar hidroterapia a dovedit ca reduce simptomele de stres psihologic si fizic ale unui grup de 139 de persoane cu artrita reumatoida.

Mergi la pescuit

Orice pescar impatimit iti poate spune ca pescuitul nu e doar ca sa prinzi peste. Poate fi relaxant, dar nu este o activitate pasiva. Cand esti in barca cu o undita, trebuie sa interactionezi cu apa si cu mediul inconjurator. Poate fi dificil sa stapanesti aceste abilitati, care iti distrag atentia in cel mai pozitiv mod - nu te mai gandesti la nimic altceva decat la ceea ce faci in acel moment. Iar faptul ca iti redirectionezi astfel atentia te duce departe de Mintea Rosie coplesita de griji.

Studiile arata in prezent ca influenta calmanta a pescuitului este suficient de puternica pentru a vindeca efectele unor tulburari cauzate de stresul posttraumatic.

Din 2007, o organizatie numita Eroii Apelor a ajutat peste 3.000 de raniti de razboi si veterani sa se relaxeze, sa se reabiliteze si sa se reintegreze prin pescuit cu caiacul. Acest sport ofera o tripla terapie: fizica (prin vaslit si pescuit), ocupationala (dezvoltarea de noi abilitati), precum si mentala (gratie libertatii si relaxarii provocate de apa).

“Stiu ca atunci cand sunt pe apa, toate relele din viata mea dispar,” spune Jim Dolan, fondatorul organizatiei. “Si cred ca la fel este si pentru ei.”

Efectele pozitive ale prezentei in apa sunt suficient de puternice pentru a rupe ciclul de revenire traumatica, spune medicul neurolog John Hart, director de stiinte medicale la Centrul de Sanatate a Creierului din Dallas.

“Apa afecteaza toate cele cinci simturi in acelasi timp cu amintiri placute si o imagine puternica si pozitiva,” spune el. “Amintirile placute dintr-o zi pe apa le depasesc in intensitate pe cele neplacute care pot urmari o persoana si o pot ajuta ca, in cele din urma, sa se bucure din nou de viata.”

Bea apa

Este una sa ai nevoie de o Minte Albastra, dar cand esti fizic deshidratat, nu prea poti sa faci mare lucru.

Corpul uman este alcatuit din 60 - 78 % apa, iar creierul insusi are 85% din volum apa. De aceea nu trebuie sa ne surprinda ca acesta are nevoie de apa pentru o buna functionare.

Chiar si o usoara deshidratare poate afecta atentia, functiile psihomotorii si de reglare, precum si gandirea si perceptia. S-a dovedit, de asemenea, ca deshidratarea scade viteza de reactie a memoriei functionale, reduce vigilenta si concentrarea, marind oboseala si anxietatea. Sunt dovezi oferite de studii efectuate pe sobolani care arata ca deteriorarea cognitiva cauzata de deshidratare nu este in intregime reversibila, datorita unor deteriorari la nivel celular.

Inoata

Chiar daca nu stai langa mare sau ocean, tot poti gasi o piscina, un lac sau un rau in care sa poti inota.

Efectele de relaxare pe care le ofera inotul sunt similare cu "reactiile relaxante" declansate de activitati precum Hatha yoga. Inotul antreneaza muschii in activitati succesive de incordare si relaxare, combinate cu o respiratie profunda si ritmica, ce ajuta inotatorii sa ramana intr-o stare cvasi-meditativa.

Ca si alte forme de exercitii aerobice, inotul stimuleaza eliberarea de endorfine si endocanabinoide (substante naturale ale creierului care opresc durerea), iar acestea reduc stresul si starea de anxietate a mintii.

Like Share Share Tweet53778 vizualizari

Postat in categoria Invatam impreuna

Etichete: apa, creierul, familia solanacee, orbire, solanacee,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

Chimenul-comoara din camara: 13 beneficii pentru sanatate

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

11 beneficii uimitoare ale cardamomului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE