AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

7 reguli alimentare pentru o flora intestinala sanatoasa

WASHINGTON, 2016 — Comitetul nonprofit al Medicilor a elaborat sapte reguli alimentare pentru un microbiom sanatos. 

Fondat in 1985, Comitetul Medicilor pentru o Medicina Responsabila este o organizatie medicala nonprofit care se ocupa cu medicina profilactica, desfasoara cercetari clinice si promoveaza standarde inalte de etica si eficienta in munca de cercetare.

 Cele 7 reguli pentru mentinerea unei flore intestinale sanatoase sunt urmatoarele:

  1. Include in mesele principale alimente de origine vegetala: legume, fructe, cereale integrale, leguminoase. Acestea trebuie sa constituie baza oricarui meniu pentru ca ajuta simbioza, sau armonia microbiana din intestine. O flora prospera maximizeaza absorbtia de nutrienti si vitamine, regland functia imunitara, inflamatia, hormonii, dispozitia si comportamentul.
  2. Incearca sa consumi cel putin 50 - 55 de grame de fibre zilnic. Populatiile stravechi consumau de trei sau patru ori mai multe fibre decat consumam noi in prezent. Un occidental obisnuit consuma in medie 16 grame de fibre.
  3. Consuma cel putin 5 - 8 grame de prebiotice de origine vegetala in fiecare zi. Acest scop poate fi atins cu doua cani de legume cu frunze sau o jumatate de cana de leguminoase: anghinare, radacina de cicoare, frunze de papadie, ceapa, praz, sparanghel, grau integral, leguminoase, banane, ovaz, boabe de soia.
  4. Include si alimente fermentate in alimentatie, sau probiotice: kimchi, varza acra, miso, tempeh, sos de soia, chefir, kombucha.
  5. Evita carnea rosie, lactatele cu continut mare de grasimi, prajelile, aditivii alimentari si produsii finali de glicatie avansata (AGE). Acestia se refera la proteinele si grasimile expuse la temperatura mare si la molecule de zahar, cum ar fi carnatii si batoanele de ciocolata.
  6. Diminueaza cantitatea de grasimi. Mai ales daca ai un risc marit de diabet de tip 2. In schimb, opteaza pentru surse sanatoase, cum ar fi 30 grame de oleaginoase sau seminte sau avocado.
  7. Evita pe cat posibil utilizarea antibioticelor si incearca sa nu le folosesti pentru viroze. Expunerea excesiva la antibiotice distruge bacteriile benefice din intestine, impreuna cu cele rele.

Flora intestinala, compusa din peste 1.000 de specii diferite, cantareste intre 120 si 180 grame si mentine o homeostazie interna. Ceea ce mancam hraneste bacteriile bune care raspund la orice modificare in decurs de doar 24 de ore. Acest lucru influenteaza functia imunitara si riscul de obezitate, diabet, boala cardiaca, boli hepatice, cancer la colon si Alzheimer.

“Microbiomul este un domeniu complex, insa ne putem adapta optiunile alimentare pentru a crea colonii de bacterii benefice,” spune Meghan Jardine, medic, masterand, specialist in nutritie. “Indiferent ca vrei sa te tratezi de diabet, sa reduci riscul unui atac de cord sau sa-ti maresti performanta sportiva, poti incepe prin alcatuirea unui meniu plin de culoare si alcatuit predominant din alimente de origine vegetala.”

Sursa utilizata: http://www.pcrm.org/media/news/microbiota-guidelines

Like Share Share Tweet48345 vizualizari

Postat in categoria Corp

Etichete: bacterii, bacterii benefice, flora intestinala, frcute si legume, intestine, microbiom, prebiotice, probiotice,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

10 remedii naturale pentru tratarea acneei

10 remedii naturale pentru tratarea acneei

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

10 alimente bogate in colesterol si cum sa mentii un echilibru sanatos

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

9 beneficii surprinzatoare ale nucsoarei

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Legatura dintre avort si aparitia cancerului la sân

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Etapele de dezvoltare ale embrionului uman, de la conceptie pana la nastere

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE