0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Corp

7 reguli alimentare pentru o flora intestinala sanatoasa

Secretul unei sanatati optime ale florei intestinale? Consuma 50 - 55 de grame de fibre alimentare zilnic WASHINGTON, 2016 — Comitetul nonprofit al Medicilor a intocmit sapte reguli alimentare pentru un microbiom sanatos. Acestea sunt: Include

 

  1. Include in mesele principale alimente de origine vegetala: legume, fructe, cereale integrale, leguminoase. Acestea trebuie sa constituie baza oricarui meniu pentru ca ajuta simbioza, sau armonia microbiana din intestine. O flora prospera maximizeaza absorbtia de nutrienti si vitamine, regland functia imunitara, inflamatia, hormonii, dispozitia si comportamentul.
  2. Incearca sa consumi cel putin 50 - 55 de grame de fibre zilnic. Populatiile stravechi consumau de trei sau patru ori mai multe fibre decat consumam noi in prezent. Un occidental obisnuit consuma in medie 16 grame de fibre.
  3. Consuma cel putin 5 - 8 grame de prebiotice de origine vegetala in fiecare zi. Acest scop poate fi atins cu doua cani de legume cu frunze sau o jumatate de cana de leguminoase: anghinare, radacina de cicoare, frunze de papadie, ceapa, praz, sparanghel, grau integral, leguminoase, banane, ovaz, boabe de soia.
  4. Include si alimente fermentate in alimentatie, sau probiotice: kimchi, varza acra, miso, tempeh, sos de soia, chefir, kombucha.
  5. Evita carnea rosie, lactatele cu continut mare de grasimi, prajelile, aditivii alimentari si produsii finali de glicatie avansata (AGE). Acestia se refera la proteinele si grasimile expuse la temperatura mare si la molecule de zahar, cum ar fi carnatii si batoanele de ciocolata.
  6. Diminueaza cantitatea de grasimi. Mai ales daca ai un risc marit de diabet de tip 2. In schimb, opteaza pentru surse sanatoase, cum ar fi 30 grame de oleaginoase sau seminte sau avocado.
  7. Evita pe cat posibil utilizarea antibioticelor si incearca sa nu le folosesti pentru viroze. Expunerea excesiva la antibiotice distruge bacteriile benefice din intestine, impreuna cu cele rele.

 

Flora intestinala, compusa din peste 1.000 de specii diferite, cantareste intre 120 si 180 grame si mentine o homeostazie interna. Ceea ce mancam hraneste bacteriile bune care raspund la orice modificare in decurs de doar 24 de ore. Acest lucru influenteaza functia imunitara si riscul de obezitate, diabet, boala cardiaca, boli hepatice, cancer la colon si Alzheimer.

“Microbiomul este un domeniu complex, insa ne putem adapta optiunile alimentare pentru a crea colonii de bacterii benefice,” spune Meghan Jardine, medic, masterand, specialist in nutritie. “Indiferent ca vrei sa te tratezi de diabet, sa reduci riscul unui atac de cord sau sa-ti maresti performanta sportiva, poti incepe prin alcatuirea unui meniu plin de culoare si alcatuit predominant din alimente de origine vegetala.”

Surse: http://www.pcrm.org/media/news/microbiota-guidelines
http://www.pcrm.org/media/experts/bios/meghan-jardine

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#bacterii #bacterii benefice #flora intestinala #frcute si legume #intestine #microbiom #prebiotice #probiotice

Ce au mai parcurs alti cititori...

Cum optimizezi actiunea probioticelor

Cum optimizezi actiunea probioticelor

Fascinantele bacterii din intestine si impactul lor asupra intregii noastre vieti

Fascinantele bacterii din intestine si impactul lor asupra intregii noastre vieti

5 lucruri pe care e bine sa le stii despre flora intestinala

5 lucruri pe care e bine sa le stii despre flora intestinala
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.