Comandă telefonic 0770 363 621 Contul meuDespre noiContact
MeniuCaută
Invatam impreuna

Puterea metabolica a placerii

"Pierderea in greutate prin limitarea placerii este precum ai incerca sa te lasi de fumat prin a inceta sa mai respiri". ~Marc David Vitamina P – Placere – este un element vital care ne face mesele complete nutritiv si face ca viata sa merite a fi t

"Pierderea in greutate prin limitarea placerii este precum ai incerca sa te lasi de fumat prin a inceta sa mai respiri". ~Marc David

Vitamina P – Placere – este un element vital care ne face mesele complete nutritiv si face ca viata sa merite a fi traita. Ca toate organismele de pe planeta, noi, oamenii, suntem programati genetic sa cautam placerea si sa evitam durerea. O pisica vanand un soarece cauta placere, in timp ce nefericitul rozator face tot ce poate pentru a evita durerea. Intr-adevar, orice comportament ne putem imagina poate fi vazut ca unul dintre acestea, sau o incalceala a amandurora. Acest lucru este in mod deosebit de clar in lumina mancatului nostru. Cand mancam, cautam placerea hranei si evitam durerea foamei. Intr-adevar, destinul a faurit pentru noi un corp cablat pentru bucurie.

Simpla ecuatie stiintifica pentru efectele biochimice profunde ale placerii este aceasta:placerea de a manca

Cand suntem starniti de hrana, declansam metabolismul.

Intr-un studiu la University of Texas, participantii cu un nivel de colesterol foarte inalt au fost pusi la o dieta cu putine grasimi, si li s-a permis sa se desfete o data la doua zile cu un milk-shake si un sandvis cu sunca si branza. Potrivit intelepciunii conventionale, ei ar fi trebuit sa experimenteze o crestere semnificativa a colesterolului din sange, dar nu a fost nici o crestere. Unica elevare pe care ei au aratat-o a fost cea a bucuriei. In ciuda continutului ridicat de grasimi din mancarurile din care s-au infruptat, efectul de ridicare a colesterolului a fost oarecum atenuat de chimia placerii. Nu este greu de imaginat ca infruptarile erau unicele momente de sarbatoare si relaxare dintr-o dieta altfel fada si stresanta. Iar acea micsorare a chimiei fugi-sau-lupta ar fi putut sa fie prin ea insasi de ajuns pentru a micsora colesterolul...

Intr-un alt studiu neobisnuit, cercetatori din Suedia si Tailanda si-au unit fortele pentru a determina cum preferintele culturale pentru hrana afecteaza absorbtia de fier din alimente. Un grup de femei din fiecare tara a fost hranit cu felul tipic de hrana tailandeza – orez, vegetale, cocos, sos de peste si pasta de ardei iute. Asa cum a vrut soarta, femeile tailandeze s-au bucurat de masa, dar cele suedeze nu. Acesta s-a dovedit a fi un fapt metabolic crucial, deoarece, desi toate mesele contineau exact aceeasi cantitate de fier, femeile suedeze absorbeau doar jumatate din cat absorbeau femeile tailandeze. Pentru completa aceasta faza a studiului, ambele grupuri au primit o masa tipic suedeza – hamburgeri, piure de cartofi, si fasole pastai cu exact acelasi continut de fier. Nu a fost surprinzator faptul ca femeile tailandeze au absorbit semnificativ mai putin fier din masa lor suedeza.

Pasul urmator; femeile tailandeze au fost separate in doua grupuri. Un grup a primit mancarea tailandeza mai sus mentionata, iar celuilalt i s-a dat exact acelasi fel de mancare, dar mancarea a fost mai intai pusa intr-un mixer si transformata in pasta. Imaginati-va cina voastra favorita transformata in mancare pentru bebelusi. Inca odata, au fost vazute aceleasi aceleasi rezultate si la grupurile corespunzatoare suedeze care si-au vazut mancarea transformata in frape.

Concluzia inevitabil este ca valoarea nutritiva a unui aliment nu este data doar de nutrientii care sunt continuti de acesta, ci este dependenta de factori sinergici care ne ajuta sa absorbim acei nutrienti. Inlaturati vitamina P: Placere, si valoarea nutritiva a alimentelor noastre se prabuseste.

Adaugati vitamina P si hrana voastra este optimizata metabolic. Deci daca sunteti felul de persoana care mananca alimentele care sunt “bune pentru voi”, chiar daca nu va plac, sau daca credeti ca aveti o dieta groaznica si in schimb mancati batoane de proteine fortificate cu vitamina C cu gust straniu, sau daca doar ati izgonit placerea deoarece nu aveti destul timp pentru a gati sau a face rost de o masa bogata – atunci probabil ca nu va faceti nici un fel de favoruri nutritionale. Inchideti poarta catre o cale metabolica esentiala.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#CCK #greutate #placere #sanatate #slabit

Ce au mai parcurs alti cititori...

Surprinzatorul motiv pentru care multi oameni nu pot pierde in greutate

Surprinzatorul motiv pentru care multi oameni nu pot pierde in greutate

Top 5 alimente de evitat pentru a avea un corp sanatos

Top 5 alimente de evitat pentru a avea un corp sanatos

Alimente importante pentru mentinerea sanatatii intestinale si a acidului gastric in mod natural

Alimente importante pentru mentinerea sanatatii intestinale si a acidului gastric in mod natural
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal inspirație verdevie
promoții și prețuri speciale, acces la tombole și concursuri exclusive...
Termeni și condițiiCookiesConfidențialitate GDPRDisclaimer
Copyright 2020 Viata Verde Viu | Produse naturiste, sfaturi sănătoase și rețete gustoase. Toate drepturile rezervate.