Sfaturi practice

Mananca pentru a fi fericit

Da, intr-adevar poti sa mananci pentru a fi fericit, dar probabil nu in modul in care va imaginati in prima instanta. Prin « fericire » trebuie sa se inteleaga « fericire care se mentine » nu fericirea de moment pe care o experimentam atunci cand man

Se spune ca un produs bun se vinde singur. De exemplu ati vazut undeva reclame la fructe? Nu cred. Dar cu siguranta ca ati vazut la sucuri din fructe. Ati vazut reclama la legume ? Hmm..ar trebui sa sune ceva de genul .. »A aparut varza 2012, priviti acest tanar adolescent cat de « cool » este in timp ce mananca o salata de varza ! Nu prea cred. Si asta este pentru ca sanatatea nu face bani, fructele si legumele nu fac bani.

Pe de alta parte daca ai un produs despre care se stie ca nu este bun (sanatos), trebuie sa recurgi la tot felul de metode de a pacali oamenii si de a le distrage atentia de la acest lucru. Si asa apar jucariile si culorile vii, angajatii zambitori, topoganele si piscinele cu bilute de plastic.

Pe langa asta, marile lanturi de fast food au descoperit de multa vreme substantele necesare pentru a creea o mancare care stimuleaza simturile gustative la maxim si astfel cosnumatorii au devenit sclavii gustului. Si totul este foarte simplu. Este nevoie doar de zahar…si zaharul rafinat se ragaseste acuma in mai toate produsele, de sare - iar sarea iodata sau, si mai rau, sarea chinezeasca (monoglutamatul de sodiu) este prezenta in mai toate produsele fast food - si de grasimi (animale sau trans).

Ce rezulta, este un « pachet » foarte bine gandit, care daca intra in contact cu un consumator neinformat, acesta nu va avea nici o sansa.

O alta abordare spre a fi fericit

Dar sa incercam o alta abordare. Daca ar fi sa descoperi ca cel mai bun loc pentru a incepe cautarea propriei fericiri este la capatul furculitei? Ultimele descoperiri din domeniile neurologiei si ale nutritiei arata ca schimband felul in care mananci iti poti stabiliza starea de spirit, imbunatatii concentrarea  si iti poti accentua sanatatea cerebrala si toate astea mancand.

Putem numi  acest  fel de a manca “Dieta fericirii” Si nu va speriati , nu include numai mocovi si  broccoli. Include alimente bogate in vitaminele A, B12, D si E, precum si acid folic, iod, magneziu, calciu, fier, fibre si aicizi grasi omega 3 – practic elementele esentiale ale fericirii.

Mancarea este legata in mod direct de trei zone ale creierului care creaza abilitatea de a fi fericit. Prima este capacitatea de a te concentra, a gandi, a planui si a-ti aduce aminte (le numim « hrana pentru ganduri »). A doua este reglarea sentimentelor (« hrana pentru o buna stare de spirit »). Iar a treia este cea a alimentelor care iti dau energia si puterea de a trece de momentele dificile, stresante (« hrana pentru energie »)

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#dieta fericirii #feicire #mananca #mancare

Ce au mai parcus alti cititori...

Ce mananca lumea!

Ce mananca lumea!

10 alimente care ucid inteligenta si pe care trebuie sa le eviti

10 alimente care ucid inteligenta si pe care trebuie sa le eviti

Insecticidul anti-paduchi din inghetata: afla ce este in mancarea ta

Insecticidul anti-paduchi din inghetata: afla ce este in mancarea ta

Ce spun cititorii despre "Mananca pentru a fi fericit"

Irina05 September 2014 20:58Raspunde

Multumesc pentru aceasta clarificare,a modului cum este bine sa ne alimentam!

Adaugă comentariul tău
Primesti saptamanal
inspiratie verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.