0770 363 621 | GRATUIT PESTE 200 LEI
Minte

Inima deschisa, minte deschisa

nbsp; Sa fii constient de mintea ta Pentru cei mai multi dintre noi, gandurile par sa fie foarte durabile si mai cu seama adevarate. Ajungem sa fim dependenti de ele sau sa ne temem de ele. In ambele cazuri, le creditam cu o forta care ne copleseste

Sa fii constient de mintea ta

Pentru cei mai multi dintre noi, gandurile par sa fie foarte durabile si mai cu seama adevarate. Ajungem sa fim dependenti de ele sau sa ne temem de ele. In ambele cazuri, le creditam cu o forta care ne copleseste. Cu cat ajungem sa credem ca sunt mai durabile si mai adevarate, cu atat este mai mare forta cu care le creditam.

Cel de-al treilea fundament pe care se sprijina mindfulness — la care deseori se face referire ca fiind Mindfulness of Mind — Constientizarea mintii — sau Mindfulness of Thought — Constientizarea Gandurilor — se refera la practica de a observa numele si etichetele pe care le atasam propriilor noastre experiente. Cat de des ni se intampla sa ne spunem in sinea noastra: „Sunt gras“, „Sunt urat“, „Sunt un neica-nimeni“, „Tipul asta cu care lucrez este un ticalos si jumatate“?

Cand treceam eu insumi prin perioade lungi si dificile in timpul sederii mele la Tashi Jong, ma etichetam singur ca fiind „bolnav“. Medicii — bine intentionati — confirmau diagnosticul, cu toate ca nu puteau sa cada de comun acord asupra cauzei „bolii“ mele. Intr-adevar, aveam unele simptome fizice cauzate de stres si mi se prescrisesera diverse remedii. Niciunul dintre ele nu daduse rezultate pana cand aveam sa am parte de o lunga discutie benefica impreuna cu Tselwang Rindzin, care m-a ajutat sa inteleg ca „boala“ mea isi afla originea intr-un dezechilibru al corpului subtil. Sfaturile si sugestiile lui ma pusesera pe picioare dupa ce traversasem cu disperare o stare emotionala de confuzie. Trebuie sa recunosc faptul ca dupa aceea am imprumutat alte cateva carti de la biblioteca si din randurile lor am invatat ca fiecare dintre noi are tendinta sa isi eticheteze propriile sentimente si opinii si ca, aplicand aceste etichete, avem obiceiul sa ramanem blocati in situatiile create tot de noi, dandu-le mai multa consistenta decat au de fapt.

Motoare de cautare

Cand ne indreptam pentru prima oara atentia spre gandurile noastre, ele pot sa para asemenea unui torent navalnic de judecati, amintiri si idei — care sunt deseori dependente in mod intrinsec de tiparele corpului nostru subtil. Cand incepem sa lucram cu corpul subtil, incepem sa cream un spatiu destul de mic intre aceasta conexiune imediata, simultana dintre tiparele corpului nostru subtil si ganduri sau „eu“-dentificarile, care se nasc odata cu ele.

Viteza cu care gandurile apar si dispar pe ecranele mintilor noastre si gandurile in sine sunt asemenea unor „motoare de cautare a celor mai recente stiri“ scapate de sub control si care ocupa ecranele de televiziune. Abia daca reusim sa citim o stire de ultima ora, ca o alta ii si ia locul. Constienta noastra este coplesita de impresii care se deruleaza cu repeziciune, concepte identificate pe jumatate, fragmente de propozitii, idei care abia au inceput sa se inchege si imediat dispar.

inima deschisa, minte deschisa

In mod specific, descoperim ca suntem captivi intr-un ciclu interminabil in care facem eforturi sa tinem pasul cu „stirile“. In interactiunile mele cu multi dintre cei pe care i-am avut elevi din intreaga lume, am remarcat ca „efectul motoarelor de cautare“ este deseori primul cu care cei mai multi oameni se confrunta cand incep sa practice Constientizarea Gandurilor. Exista in realitate cateva reactii comune fata de aceasta experienta.

Multi dintre noi sunt tentati sa incerce sa opreasca motoarele de cautare in speranta ca vor atinge un anumit fel de liniste interioara, deschidere si pace. Din pacate, aceasta tentativa nu ajuta prea mult, deoarece ea creeaza un sentiment de impermeabilitate mentala si emotionala care, in cele din urma, se manifesta ca o tensiune fizica, in special in partea superioara a corpului. Este posibil sa ne dam ochii peste cap, iar gatul si umerii sa ni se intepeneasca.

Uneori ne dam seama ca am fost ademeniti sa urmam aceste motoare de cautare si facem eforturi sa ne intoarcem inapoi singuri pentru a ne observa pur si simplu propriile ganduri. Incercam sa „blocam motoarele de cautare“, intr-o tentativa de a ne concentra de fiecare data pe cate un gand. Exista cateva moduri prin care putem sa infruntam aceste reactii.

Daca regretul ca v-ati lasat ademenit sa le urmati este intr-adevar profund, atunci nu trebuie decat sa va indreptati atentia spre gandurile de regret. O alta metoda este aceea de a schimba centrul de focalizare a atentiei de la ganduri la senzatiile fizice sau emotionale. Poate ca simtiti cum un val de caldura va invaluie capul, poate ca inima va bate ceva mai repede sau gatul si umerii vi s-au intepenit. Nu trebuie decat sa va indreptati constienta intr-acolo si sa o lasati sa zaboveasca in acele locuri sau in alte experiente. Ati putea, de asemenea, sa va lasati un nivel superficial al atentiei sa se indrepte spre miscarea energica a motoarelor de cautare, observand doar cat de repede vin si pleaca gandurile. Important la acest nivel al practicarii constientizarii este faptul ca veti deveni treptat familiarizat cu activitatea unei constientizari obisnuite, activitatea mintii.

Nu trebuie decat sa observati toata aceasta activitate, fara sa judecati.

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#constientizare #meditatie #spiritualitate #trezire

Ce au mai parcurs alti cititori...

6 semne ca treci printr-un proces de transformare spirituala 

6 semne ca treci printr-un proces de transformare spirituala 

6 semne ale trezirii la spiritualitate

6 semne ale trezirii la spiritualitate

Cele 4 principii spirituale ale lui Deepak Chopra

Cele 4 principii spirituale ale lui Deepak Chopra
Adaugă comentariul tău