meniu
Corp

5 lucruri pe care e bine sa le stii despre flora intestinala

Daca flora intestinala te face sa te gandesti la niste microorganisme de care nu stii cum sa scapi mai repede (dam cu mult, mult sapun, mereu si peste tot!), acesti microbi sunt de fapt, vitali pentru sanatate si starea generala de bine. Nu numai ca

De exemplu, cercetatorii de la Facultatea de Medicina A Universitatii din Washington au descoperit ca, pe masura ce participantii la studiu pierdeau in greutate, flora lor intestinala suferea modificari, devenind mai specifica persoanelor "slabe". Cercetatorii au mai descoperit si ca microbiomul este un factor de influenta in depozitarea grasimilor.

De asemenea, cercetatorii danezi au aratat intr-un studiu ca persoanele care prezinta frecvent probleme gastrointestinale au o prevalenta mai mare de migrene.

3. Exista o legatura intre intestine, alergie si imunitate.

Alergiile incep din intestine. Problema apare cand acestea devin "permeabile": cand microbii benefici din intestine sunt prea putini, intestinele devin mai permeabile si absorb mai multe toxine si alergeni din alimente decat in mod normal, ceea ce poate declansa sensibilitati la proteinele din alimente sau anumite tulburari, ca boala intestinelor inflamatorii.

Ori de cate ori consumi respectivii alergeni, dai startul unui cerc vicios care amplifica starea de inflamatie a membranei intestinale.

De exemplu, cercetatorii suedezi au tinut sub observatie copii de la nastere la varsta de cinci ani si au descoperit ca, in absenta anumitor bacterii, copiii au dezvoltat tulburari alergice. Iar studii recente sugereaza ca vindecarea intestinelor poate preveni aparitia eczemei si poate reduce gravitatea simptomelor asociate cu rinita alergica si astmul.

4. Exista trei mari dusmani ai intestinelor.

Exista trei mari factori care pot dauna microbiomului - medicamentele, infectiile si alimentatia:

5. Flora intestinala sanatoasa poate fi refacuta.

Flora intestinala poate fi refacuta in trei pasi. In primul rand, se va evita expunerea la cei trei factori daunatori mentionati anterior.

In al doilea rand, trebuie creat un mediu propice pentru bacteriile benefice. Acest lucru poate include probiotice - care se iau fie din alimente fermentate fie din suplimente. Intr-un studiu italian, medicii au prescris un probiotic (Lactobacillus GG) participantilor cu dureri abdominale timp de opt saptamani. Permeabilitatea intestinala s-a imbunatatit, iar durerile au scazut semnificativ, comparativ cu administrarea de placebo.

Intr-un alt studiu, finlandez, cercetatorii au observat ca aceeasi tulpina de probiotic a redus inflamatia intestinala si eczema la participantii cu eczema cauzata de alergii alimentare.

In al treilea rand, cultiva microbii buni printr-o alimentatie bogata in fructe si legume.

Oamenii de stiinta abia incep sa descopere aspectele si partile din corp pe care microbiomul le poate influenta. Mai avem inca atat de multe de invatat!

Sursa utilizata: http://www.mindbodygreen.com/0-26195/5-facts-you-need-to-know-about-your-microbiome-for-amazing-digestion-immunity.html

Aboneaza-te la newsletter. Gratuit.

Fii la curent cu noutatile Viata Verde Viu.
Articole privind un stil de viata sanatos, retete si multe altele.

#alimente fermentate #antibiotice #flora intestinala #frcute si legume #intestin permeabil #intestine #intestine sanatoase #microbiom

Ce au mai parcurs alti cititori...

7 reguli alimentare pentru o flora intestinala sanatoasa

7 reguli alimentare pentru o flora intestinala sanatoasa

4 inamici ai sanatatii intestinale

4 inamici ai sanatatii intestinale

5 semne ca problemele tale de sanatate au legatura cu intestinele

5 semne ca problemele tale de sanatate au legatura cu intestinele
Adaugă comentariul tău
Primești săptămânal
inspirație verdevie
Copyright 2019 Viata Verde Viu. Toate drepturile rezervate.