AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Dhyana Yoga - cursuri de meditatie si yoga

Cum sa imblanzesti hormonii care iti tulbura somnul

Relatia dintre hormoni si somn este una complicata. Pe de o parte, stim ca somnul neregulat si cu intreruperi ne poate da peste cap hormonii; pe de alta parte, dezechilibrul hormonal este o cauza comuna a tulburarilor de somn.

Din fericire, sunt cateva lucruri ce pot fi schimbate in stilul de viata pentru a rezolva ambele probleme - si somnul si hormonii - in acelasi timp.

Incearca sa urmezi urmatorii pasi pentru a-ti echilibra hormonii si a te bucura de un somn odihnitor:

Limiteaza consumul de cafeina

Cafeina din cafea, ceai si ciocolata te tine treaz si scade calitatea somnului. Desi se recomanda de regula consumarea cafeinei pentru orele diminetii, acest lucru nu te va ajuta prea mult, deoarece cafeina ramane in corp timp de cateva zile. In plus, cafeina mareste productia de cortizol, care tine mintea treaza si contribuie la oboseala suprarenala si epuizare.

Pentru reglarea hormonilor si un somn bun, limiteaza consumul de cafeina sau renunta complet la ea pentru o perioada.

Fa exercitii fizice usoare

Exercitiile intense te obosesc si te ajuta sa dormi mai bine, nu? De fapt, nu. Cand in corp exista un dezechilibru de natura hormonala, exercitiile intense nu fac decat sa inrautateasca lucrurile. Cercetatorii de la Universitatea din Carolina de Nord au descoperit ca exercitiile intense, efectuate pe durate lungi de timp maresc nivelul de

somn

Sursa foto : http://goo.gl/cJnVAe

cortizol in corp.

Pe parcursul studiului mentionat, nivelul de cortizol al participantilor a ramas ridicat chiar si dupa 24 de ore. Si, pentru cei care nu stiu, nivelul ridicat de cortizol ii tine pe oameni treji noapte. Exercitiile intense efectuate la ore tarzii de seara nu sunt nici ele de ajutor pentru un somn bun.

Pentru un sistem hormonal echilibrat si un somn bun, sunt mai potrivite exercitiile moderate, in sesiuni scurte, efectuate in timpul saptamanii—cel putin o perioada. Sesiunile de 30 de minute de exercitii de relaxare precum mersul pe jos, inotul sau yoga sunt o alegere mai buna pana cand hormonii isi revin la nivelul optim si dormi mai bine.

Reintra-ti in ritm

Tulburarile de somn au directa legatura si cu tehnologia care perturbeaza sistemul hormonal. Oamenii au fost obisnuiti sa doarma si sa se trezeasca urmand succesiunea fireasca de zi-noapte, insa, odata cu inventia becului au aparut si problemele cu somnul. Cand suntem expusi la lumina dupa apusul soarelui, corpul nu produce suficienta melatonina, un hormon important care ne ajuta sa intram in starea de somn si sa o si mentinem.

Nu trebuie sa renunti la electricitate pentru un somn mai bun, dar ar fi bine sa faci lumina mai difuza spre ora de culcare si sa lasi de-o parte electronicele cel putin cu o ora inainte de culcare, pentru a ajuta corpul sa elibereze mai multa melatonina.

Imblanzirea hormonilor care-ti tulbura somnul este un proces de durata, asa cum a fost un proces de durata si pentru corp sa ajunga in aceasta stare de dezechilibru. Incearca sa urmezi pasii de mai sus treptat si cu perseverenta pentru a te bucura de rezultate optime.

 

Surse utilizate pentru acest articol:

http://www.brjb.com.br/files/brjb_6_1200706_id2.pdf
http://www.womenshealthmag.com/health/hormone-changes
http://www.sleepwarrior.com/what-are-the-causes-of-insomnia
http://natural-fertility-info.com/causes-of-hormonal-imbalance.html

http://www.thealternativedaily.com/taming-hormones-mess-sleep/ - somnul

Like Share Share Tweet58282 vizualizari
loading...
loading...

Postat in categoria Sfaturi practice

Etichete: cafeina, exercitii, hormoni, somn, trezire,

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu
Abonati-va gratuit

pentru cele mai noi articole
si promotii periodice.

Articole Recente

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

O metodă surprinzător de simplă de a-ţi distrage atenţia de la griji

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Iată de ce sfecla nu ar trebui să-ţi lipsească din alimentaţie

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

Cum îţi dai seama că mănânci prea multă sare?

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

6 vitamine şi minerale care stimulează funcţia creierului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Sunetele relaxante din natură au efect terapeutic asupra corpului

Show / Evenimente

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

Weekend de gatit in cuplu...la mare!

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

BRIAN si ANNA-MARIA CLEMENT din nou la Bucuresti/13 martie/Hotel Caro

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii - Plaiul Foii 2017

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Lansare Erus si valea rabdarii in Bucuresti, cantece, povesti si voie buna

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Tabara verde viu de detoxifiere a corpului si a mintii

Scopul acestui site este de a promova un stil de viata sanatos si sustenabil in armonie cu natura .

SUNTEM PE RETELELE SOCIALE