AcasaCopiiHrana VieCorpMinteSpiritReteteInvatam impreunaStiati ca..?
Despre noiEvenimente / programePoliticiContact
Tabra detox toamna 2017 - 12-19octombrie | 9-16 noiembrie

Este sau nu este cafeaua sanatoasa?

Efectele asupra sarcinii

Moleculele de cafea sunt destul de mici pentru a penetra placenta si pentru a ajunge in fluxul sanguin al bebelusului. Spre deosebire de adulti, bebelusii(fetusii) inca nu au dezvoltate in totalitate organele astfel ei neputand sa metabolizeze cafeina si sa o elimine din corp. Asa ca stimulantul are tendinta de a ramana in corpurile lor de 10 ori mai mult decat in corpurile adultilor. Daca mama consuma des cafea, este foarte probabil ca atunci cantitati mari de cafeina sa se acumuleze in corpul bebelusului. Iar asa cum se intampla si la adulti, bebelusii pot suferi de probleme legate de ingerarea de cafeina , precum cresterea pulsului si afectarea somnului.

Un studiu din anul 2003 facut de danezi pe 18,478 de femei a facut o legatura clara intre consumul de cafea in timpul sarcinii si riscul semnificativ crescut de pierdere a sarcinii. Concluzia a fost ca acele mame insarcinate care consuma 8 pahare de cafea pe zi au un risc de 220% mai mare decat cele care nu consuma deloc cafea de a pierde sarcina. Poate vi se pare exagerat 8 pahare pe zi, dar pentru femeile insarcinate orice risc ar trebui sa fie eliminat.

Si cafeaua decofeinizata este privita ca un potential pericol mai ales atunci cand sunt folosite metode chimice de producere. De obicei aceste metode contin substante chimice care se transmit fatului.

Deficienta de fier, anemia

Nu numai ca prin consumul de cafea apare o deficienta de fier in organism , dar cafeaua impiedica absorbtia fierului suplimentat.

Boli de inima

In ceea ce priveste bolile de inima, exisat o discrepanta in studii, unele spun ca bolile de inima sunt ameliorate de consumul de cafea dar in cantitati mici, altele sustin cum ca , consumul de cafea este un pericol pentru sistemul cardiovascular. Cred ca mult depinde atat de cantitatea de cafea, de calitatea ei, de modul de preparare cat si de conditia de sanatate a subiectilor studiati. Una dintre problemele ridicate totusi este faptul ca o cauza importanta a consumul de cafea este inflamatia, ceea ce poate duce cu siguranta la multe complicatii cardiovasculare.

Interactiunea cu alte medicamente

Cafeina impreuna cu medicamente precum Tylenol (Paracetamol, acetaminofen ) pot afecta in mod periculos ficatul.

Salicilatii din aspirina interfereaza cu cafeina crescand nivelul acestora. Desi salicilatii sunt substante ce se gasesc in mod natural in alimente, nivelele lor inalte nu sunt deloc sanatoase. Multi doctori recomanda sa nu se consume cafea si aspirina impreuna.

In concluzie, cafeina este gasita nu numai in cafea, dar in cafea are cea mai mare concentratie. Cafeina se formeaza in mod natural in 60 de plante incluzand aici boabele de cafea , frunzele de ceai, nucile de kola folosite pentru renumitele bauturi cat si boabele de cacao folosite pentru prepararea ciocolatei. Exista insa si cafeina facuta de om care este adaugata la unele mancaruri, bauturi sau medicamente.

90% din oamenii de pe pamant folosesc cafeina intr-o forma sau alta. Numai in America 80 % din adulti consuma cafeina in fiecare zi.

Un studiu facut asupra elevilor din clasele a 7-a, a 8-a si a 9-a din Ohio a descoperit ca acestia consuma in jur de 53 mg de cafeina pe zi, dar cel putin unul din cinci consuma peste 100 mg pe zi.

Daca este consumata in bauturi sau medicamente, cafeina are efecte diverse asupra corpului. Aceasta este un stimulant al sistemului nervos central. Iar acesta cuprinde creierul, coloana spinarii si alti nervi din corp. Si desi principalul efect al cafeinei este sa te faca sa te simti treaz si alert, cafeina are si dezavantajele care se manifesta in probleme precum:

stiati ca?

Tremur

Batai inegale ale inimiiInsomnie sau probleme cu somnul

Creste presiunea

Cauzeaza dureri de cap, ameteala si nervozitate

Un important diuretic, dezhidrateaza puternic corpul

Creeaza dependenta

Creste colesterolul

Creeaza anemie intervenind in absorbtia fierului

Creeaza aciditate ceea ce duce la pierdere de calciu

Este mai periculoasa in anumite combinatii precum cafea cu aspirina.

Like Share Share Tweet53061 vizualizari

Postat in categoria Dieta

Etichete: cafea, cafeaua, consumul de cafea, dependenta, pericol, riscuri, sanatate,

Comentarii recente:
alice12 May 2014 21:33Raspunde

multumesc pentru articol,cu adevarat util!

ovidiu08 June 2014 18:21Raspunde

Cred ca este unul dintre cele mai corecte si impartiale articole despre cafea pe care l-am citit vreodata. Felicitari!

Alexandru20 October 2014 16:00Raspunde

Totusi cafeaua contine antioxidante . Les vertus sint bine cunoscute inca din antichitate . Sint multe articole complet divergente. Pe care sa le credem ?

Crina08 November 2014 17:43Raspunde

M-am l?sat de cafea . ?i vreau sa va spun , c? m? simt mult mai bine . Durerile de cap , oboseala au disp?rut .

Tiberiu Nicolae Streanga09 December 2014 21:26Raspunde

Am renuntat la cafea de mult. E adevarat ca sunt 3 zile de dureri de cap la inceput, dar dupa aceea te simti mult mai liber. Satisfactia de a nu depinde de cafea pentru "o dimineata buna" merita acest mic sacrificiu. Acum toate diminetile sunt bune :)

titi07 July 2015 13:30Raspunde

compara?ile care le face?i cu privire la cofeina din 150ml ap? nu sunt corecte ,eu la cantitatea de ap? prescris? pot pune o jumate linguri?? de cafea ,atunci ?i procentul de cofein? scade

titi07 July 2015 13:34Raspunde

sunt curios cine face aceste articole despre cafea ,dac? citi?i alte p?reri ve?i vedea c? sunt cu totul diferite

irina09 July 2017 10:30Raspunde

Eu niciodata nu beau cafea dimineata pt a ma inviora. Nici nu pot sa o beau asa pe stomacul gol. Dar imi face placere sa savurez o cafea pe la amiaza sau dupa ce am mancat bine. Si desigur naturala!!==

Adauga comentariul tau
Nume*
Url
Comentariu